Hatıra Defteri #1

in #blog7 years ago

Öncelikle merhabalar, bir iki gün önce kendimi tanıtan kısa bir yazı paylaşmıştım. Onun altına gelen bir yorumda bu platformda dikkat etmem gereken şeyler ve sitenin işleyişi hakkında bilgi veren makaleleri okuduktan sonra artık yavaş yavaş içerik oluşturmaya karar verdim. Daha önce kendimi tanıttığım içerikte belirttiğim gibi bu siteyi hem kişisel blog olarak kullanacağım hemde yer yer farkı içerikleri de paylaşacağım. Bugün Hatıra Defteri adlı bir seriye başlamaya karar verdim. Bu içerik serisinde Çin'e gelme hikayem, daha sonrası ve bugüne kadar olan süreci sizlerle paylaşmak istiyorum.
Çine gelmek ile ilgili fikirler aslında daha sonraları oluşmaya başlaması bir kenara beni bu fikirlere, bu yola iten durum ve koşullardan da aslında bahsetmem gerekiyor. Yanlış hatırlamıyor isem 2008 yazında, yani yaklaşık 10 yıl evvel, lise 1 dersleri bitmiş, karneler dağıtılmış, ve bizim zamanımızda, dönemimizde, bölümler vardı ve o bölümlerden birini seçmemiz gerekiyordu.
O zaman ergenlik ve daha 15-16 yaşındaki bir çocuğa ortamın, çevrenin, ailenin yani aslında mahalle baskısı olarak tanımladığımız, o baskının etkisi ile kişiye dayatılan, tavsiye edilen şeyi, durumu red etme dürtüsü bende de vardı. Tavsiye edilen yada dayatılan şey, doğru bir şekilde ergen kimseye ifade edilmemesinden dolayı olsa gerek, aslında kişinin yararına hatta daha önemlisi istekleri ve arzularına paralelde olsa da kişi red etmekte. Karar verme mekanizması egoist veya bencil olarak değil, seçenekleri sunan mecraya karşı bir baş kaldırış olarak gelişmekte. Keza burada bir parantez açmak istiyorum. Bu gibi veya buna benzer durumlar doğru bir aklın yönetimiyle yapıldığı zaman, iyi sonuçlar doğurmaktadır. Bu sözümü beğenmemiş olabilirsiniz fakat daha ilerilerde bunu destekleyen, doğrulayan durum, hal ve hareketlerden de bahsedeceğim sizlere.
Bütün öğretmenlerim, ailem ve çevremin tavsiyesi Fen-Matematik bölümünde çok başarılı olacağımı telkin ederken ben tercihimi Yabancı dil bölümünden yana kullandım. Bir açıdan doğru olduğunu, bir açıdan zaman zaman yaptığım bu tercihin yanlış olduğunu düşünüyorum. Sanırım ölene kadar da değişmeyecek bu durum. Bu durum gerçekten de Çine gelmemdeki nedenler zincirinin ilk halkası, ilk dönemeci oldu.

İlk bölümü burada noktalandırıyorum. Bir sonraki bölümde kaldığım yerden devam edeceğim. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Oylayarak bana katkıda bulunursanız ve yorum kısmına beğenip beğenmediğinizi belirtesiz sevinirim. Yorumlarınızı ve eleştirileriniz bekliyorum.

Sort:  

The @OriginalWorks bot has determined this post by @patatesyiyen to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

merakla bekliyoruz devamını güzel yazı olmuş

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62676.37
ETH 2581.43
USDT 1.00
SBD 2.72