Son Zamanlarda İzlediğim En İyi Film: Kelebek Etkisi ve Reankarnasyon

in #blog7 years ago

Biliyorum çok geç kaldım bu filmi izlemek için ama bir türlü denk gelmemişti. 2 gün önce Refik'le oturup izledik. Öylesine akıcı bir film ki. Uzun zamandır bu kadar sürükleyici bir film izlememiştim. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.

the-butterfly-effect-kelebek-etkisi-510x755.jpg

Filmi izledikten sonra aklıma şu soru geldi; 'ya bizde sürekli yeniden baştan yaşıyorsak bazı şeyleri', 'ya paralel evren dedikleri şey gerçekten varsa'. Bilimsel adı Reenkarnasyon olan bu olayı iyice merak etmeye başladım başladım araştırmaya.
Reenkarnasyon; yeniden dünyaya gelmektir. Ölen birinin başka bir vücutta başka bir hayatta dünyaya gelmesidir. Fakat kesinlikle eski hayatına dair hiç bir şeyi hatırlamaz. Bu döngünün ruhun tamamen arınmasına kadar devam ettiğine inanılır.
Türkçe kaynağa çok fazla ulaşamadım çünkü Müslümanlık'ta yeri olmayan bir olay bu ama yine de bilimsel geçerliliği olan bir şey üzerine en azından bir iki makale yazılabilirdi diye düşünüyorum.

Bende kendim düşündüm üzerine yani filmlere bile konu olan bir şeyse eğer bu gerçek olma ihtimali yok mudur gerçekten? Bazen insanlar rüyalarında çok garip şeyler görebilirler. Örneğin ben rüyalarını çok nadir hatırlayan birisi olarak söylüyorum çoğu zaman rüyalarımda rengarenk şeyler görürüm. Psikoloji öğrencisi olarak şunu söyleyebilirim rüyalar hakkında kesin kanıtlanmış bir şey yok henüz sadece üzerine yazılmış kuramlar var ama hala ispatlanabilmiş durumda değil neden rüya gördüğümüz veya gördüğümüz şeylerin neyle ilgili olduğu.

Belki de rüyalarımızda geçmiş hayatımızla ilgili şeyler görüyoruzdur? Yoksa sadece sıradışı şeyler gören ben miyim :) çünkü bir arkadaşım sürekli o gün yaşadığı şeylerle ilgili rüyalar görüyor yoksa o ilk defa mı bu hayata geliyor :) Bu sorular böyle uzar uzar gider.

Ben böyle şeyleri konuşmaya veya düşünmeye her zaman çekinmişimdir. Boşuna dememişler cevabını bulamayacağın şeyleri düşünme kafayı yersin diye :) Bence haklılar çünkü ne zaman evrenle ilgili sonu olmayan uçsuz bucaksız şeyler düşünsem ruhum daralır gibi oluyor benim. O nedenle düşünmeyi ve sorgulamayı bırakıyorum hemen.
Zaten Türkçe bir kaynakta bulamadım beni bu konuda tatmin edecek. Sadece 1 saat kadar düşünme ile son buldu bu reankarnasyon olayı bende. Ama içimden bir ses var diyor bu durum gerçek. Hiç bir zaman cevabını öğrenemeyeceğimiz sorular bunlar ama arada beyin egzersizi yapmakta güzel :)

Umarım vardır, benim gibi ölümden korkanlar öldükten sonra ne olacağına dair fazla inanç beslemeyenler için güzel bir alternatifmiş ben sevdim :)

Sort:  

Filmin reenkarnasyon ile alakası yok

filmi izledikten sonra hisselerimden bahsettim.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.17
JST 0.032
BTC 63715.34
ETH 2738.90
USDT 1.00
SBD 2.61