İster İnan İster İnanma Ama Onsuz Kalma!

in #blog7 years ago

Babam diyor ki; 'senin gibi, bilime kendini adamış bir insan nasıl olur da fala inanır'. İnanıyorum napayım hele ki arkadaşlarıma baktığım falların %90'ı çıkmış bir insanken ben neden inanmayayım :) Cinlerim falan yok merak etmeyin zaten işin bu boyutuna bende inanmıyorum, gülüp geçiyorum. Sadece o an hissettiklerimi söylüyorum, insanların hislerinin kuvvetli olduğunda karşısındakinin beyninin içine girebileceğini düşünen garip bir varlığım ben. Ama kimse bana bugüne kadar doğru düzgün fal bakamadı bende boş vakit eğlencesi olarak telefon uygulamalarından nasibimi alıyorum kendime.
İnsanların nedense hep bilinmeyeni ortaya çıkarma gibi bir eğilimi var bence fal da bu nedenle bu kadar ilgi görüyor çünkü hep bilmediklerimiz, gizli olan şeyler cazip gelmez mi bize?

Fal aslında sanıldığı gibi sadece bizim ülkemizde popüler değil. Dünyanın hemen her yerinde çeşitli fallarla insanlar gelecek hakkında yorum yapıyorlar. Mısır, Babil, Çin kültürlerinde astroloji ve el falı gibi metotların kullanıldığı çeşitli belgelerle ortaya konulmuş. Mezopotamya da ise Milattan Önce 4000 yılına kadar uzandığı keşfedilmiş falın.

Arap toplumlarında ise fal nikahtan önce, savaşa çıkarken, ticarete girişileceği zaman yapılırmış. Toplam da 3 tane zar - yap, yapma yazan ve boş olan- torbaya atılır ve rastgele biri çekilirmiş. Boş olanın mantığını anlamadım hala, yapamadan ölüme falan mı işaret ediyordu anlamadım :)

İslam toplumlarında ise aslında bilindiği üzere fala bakmak yasaktır ama Türkiye gibi müslümanların çoğunlukta yaşadığı ülkelerinde fala en meraklı olan toplumlar olması ayrı bir sosyolojik konu bence. Yasakta gizlilik gibi çekiyor demek ki insanı kendisine.
Falın bir çok çeşidi vardır; at falı, balık falı, bakla falı, el falı, yüz falı, kağıt falı, yüzük falı, kahve falı, iskambil falı, tarot falı bunlardan en çok bilinenleridir. Ama benim bildiklerim sadece yüzük, el, iskambil, tarot bir de kahve. Diğerlerini ilk defa duydum açıkçası.

En çok ilgi çeken fal Türkiye kültüründe kahve falıdır; En çok Akdeniz ülkelerinde ve Orta Doğu’da kullanılan ve dünyanın her yerinde uygulanan bir fal çeşididir. Kahve falından ilk kez bahseden kaynak, Floransalı falcı Tommaso Tamponelli’dir. Kahvenin telvesinin aldığı şekiller yorumlanarak gelecekten haber verilir.

3228787-fal.jpg

Yine de çok şey yapmayın siz kaptırmayın kendinizi, boş vakit eğlencesi olarak yapın. 'Aaaa inanmıyorum bu da mı olacakmış', 'bak sen bana o gün falım da şunu demiştin hala olmadı' gibi yorumlar yapmayın. İster inanın ister inanmayın ama bence falsız kalmayın; kafa dağıtıyor ayol.

Sort:  

boş olan kura geçersiz bir daha çek demek :)
bu arada ne kadar çok fal çeşidi varmış ya. at falı demiş mesela. at mı falı :)

evet ilk defa duydum:)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66703.61
ETH 3518.80
USDT 1.00
SBD 2.68