You are viewing a single comment's thread from:

RE: Blockchain tabanlı tarayıcı Blockstack

in #blockchain6 years ago

Kafamda canlandırmaya çalışıyorum;

  • ID158655 ile bir spor ayakkabısı (urunID39Nk) satın aldım.
  • ID158655 kendi içinde Adres-Telefon bilgilerimi bulundurduğu için, Site benim bilgilerimi görmeden ID158655 ile urunID39Nk eşleştirmesi yaptı.
  • urunID39Nk ürününü Kargoya verdi. Bana ID158655'e yönlendirdi.

Kargo firması, ID158655'in bana ait olduğunu, spora meraklı olduğumu ve reklam göndermek için telefonumu bilecek.. (?)

Sort:  

Bunlar sadece senin izninle gerçekleşebilecek. Bu olayda asıl önemli olan nokta sen normal şartlarda ayakkabı alırken şirkete TC, adres, telefon vs vermen gerekiyor. Ama bu şirketler aslında bunu kullanmak için değil senin varlığını kanıtlamak için istiyor. yani güvenlik bahanesi ile. ama sonrasında kullanıyorlar, hatta aynı holdinge ait başka oluşumlara da veriyorlar (mesela teknosa'ya veriyorsun bir bakmışın avivasa seni arıyor). Blockstack'in hedeflediği ise senin ayakkabı alırken sadece ID vermen. böylece ayakkabı şirketi bilecek ki sen varsın, güvenilirsin ve eğer aldatırsan izin sürülebilir. ama ayakkabı şirketi senin TC'ni falan isteyemeyecek.

daha basite indirgeyip esnaf örneği verirsek. "Mehmet abinin selamı var, 1 kilo zeytin alıyorum" diyebileceksin rahatça. "sen kimsin birader?" demeyecek karşıdaki kişi de.

Ayrıca yine blockchain sayesinde mesajlaşmaların falan facebook tarzı platformların sunucularına değil direkt olarak karşıdaki kişiye gidebilecek. yani 3. kişiler sadece senin public bilgilerine senin iznin kadarıyla erişebilecek.

Blockstack bu konuda biraz yetersiz falan kalabilir belki ama yakın gelecekte internet kültürümüz bu noktaya mutlaka erişecek gibi görünüyor

Blok zinciri ile satış yapan, z-Ticaret şirketi kısmında (Teknosa) okeyiz. Beni bilmeyecek.
Ama kargo şirketi (Yurtiçi - Aras) kısmında hala şüphelerim var.

Ya da kargo işleyişi kısmını anlayamadığım için, ıskalıyorum..

Anyway.. Öyle bile olsa, bu da güzel bir adım olur ;)

Yine aynı şekilde kargo şirketi otonom araçlarına (tamam hadi uçmayalım. Sisteme diyelim) ID158655 girdiği anda kadıköy-halitağa havuzuna düşebilir. En fazla kurye olan arkadaş ev adresimi öğrenebilir. Ben de işleyişi pek bilmediğim için fazla nitelikli bir yorum yapamam ama otonom teknolojiler ile bu sorun da çözülür bence

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54396.77
ETH 2275.61
USDT 1.00
SBD 2.31