Analiza Techniczna #18

in #bitcoin6 years ago

mmc.jpg

Moja ostatnia aktywność pozostawia wiele do życzenia, ale niestety sporym problemem jest połączenie obowiązków i wszystkich zajęć dodatkowych. Mimo tego, iż w ostatni wtorek wróciłem do „nadawania” nie udało mi się przygotować żadnego konkretnego podsumowania. Dlatego dziś przedstawiam Wam bieżącą analizę.

Bitcoin

No cóż wychodzi na to, że 9000 usd to tylko kwestia czasu. Uformowanie dołka 12.11 dało sygnał kupującym, co zaowocowało nowymi szczytami. To co mnie osobiście zastanawia – o czym mówiłem już wiele razy – to mały wolumen przy wzrostach oraz niski (niższy niż w poprzednich przypadkach) słupek wolumenu podczas ostatniego dołka. Tak jak napisałem na wstępnie najbliższy cel to 9000. Ciekaw jestem jak zachowają się inwestorzy bowiem czasami pełne poziomy traktowane są jako bardzo ważna linia oporu. Jeśli chodzi o „wisielca” wspominałem o nim na ostatnim MMC, ale jak widać formacja nie została potwierdzona.

btcd1.png

Dawno temu omówiłem i opisałem przypadek budowania kolejnych wsparć i historycznych szczytów na wykresie W1. Myślę, że warto go przypomnieć w kontekście ostatnich wydarzeń.

Popatrzcie na wykres poniżej. Każdy nowy szczy (Większość z nich to historyczne szczyty na dany moment) stanowi idealny poziom wsparcia dla korekty po wyznaczeniu nowego historycznego szczytu.

btcw1.png

Kolejną ciekawostką jest fakt, że zdecydowana większość tych korekt miała między 35 a 40% spadków. Ponadto zauważcie, że ostatnie wzrosty budowane są przy spadającym wolumenie. Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem to co opisałem powyżej. Podczas ostatniego dołka wolumen jest znacznie niższy niż w poprzednim przypadku.

btcw1 wol.png

Ethereum

ETH/BTC

No i stało się! Aktywność i handel wróciły na parę ETH/BTC. Fakt, że każdy nowy lokalny szczyt wykorzystywany jest do realizacji zysków, ale w moim przekonaniu kupujący mają co raz to większą ochotę na zakupy. Może to być to być wielka szansa dla altcoinów, które przecież przez dłuższy czas były w odwrocie – ale im przyglądniemy się później :) Dla kontynuacji wzrostów ważne będzie przełamanie zakresu 0,056 do 0,063. W tej chwili kupujący walczą z linią trendu i... wydaje mi się, że bardziej prawdopodobny jest prowzrostowy scenariusz.

ethbtc.png

Na wykresie o interwale W1 chciałbym pokazać Wam, że miejsce do spadku jeszcze jest, ale zbliżenie się do poziomy wsparcia na 0,037 i jego obrona jest pozytywnym sygnałem. Popatrzcie na RSI, przełamanie linii trendu też jest całkiem pozytywną informacją.

ethbtcw1.png

ETH/USD

Tutaj też muszę coś nie coś wykrzyczeć! UDAŁO SIĘ! W końcu para ETH/USD przełamała poziom 345 a później 415 USD. Na razie poziomem, którego nie udało się przełamać jest 500 USD i dobrze. Bowiem ostatnie wzrosty były dość duże i wykresowi przyda się chwilę „odpoczynku”. Warto śledzić tą parę, mogą się tutaj dziać ciekawe rzeczy :)

etdusd.png

Lisk

No cóż... Historia lubi się powtarzać. Mówiłem o tym w przypadku BTC ale i Liska. Popatrzcie. Czerwonymi elipsami oznaczyłem szczyty, które mają kilka punktów wspólnych:

  1. Zostały wyznaczone po mocnych i stosunkowo szybkich wzrtostach
  2. Wysokie RSI
  3. Bardzo długie cienie górne
  4. Lokalny szczy przy wysokim wolumenie

To nie mogło się udać. Zakres spadków? Myślę, że 0,00074, ale nie zdziwię się jeśli małą grupa wielbicieli Liska spróbuje odwrócić kierunek już teraz. Jak nie trudno się domyślić nie wróżę im powodzenia.

lisk.png

Neo

Ostatnio omawiałem Neo i Eos – altcoiny, które raczej niekoniecznie pojawiały się u mnie podczas analiz. Obydwa wykresy są bardzo interesujące, ale na potrzeby dzisiejszego posta wybrałem Neo. A więc... Podobnie jak na ETH, spadki na tym altcoinie wyhamowały i popyt zaczął budować co lokalne szczyty. Niestety również i tutaj zostają one wykorzystywane do realizacji zysków, ale kupujący mają ochotę na zakupy. Ostatni wzrost napotkał na kilka przeszkód. Linia trendu spadkowego oraz opór opór. Popatrzcie na wolumen, który towarzyszy spadkom zapoczątkowanym 18.11 (Czerwona strzałka). Dla dalszych zrostów ważna będzie obrona zakresu oznaczonego na fioletowo 0,0039 – 0,0044 oraz przełamanie linii trendu.

neo.png

Beatcoin.pl

DGDnwGT.png

Ze względu na brak czasu nie będę pisał oddzielnych analiz dla Beatcoin.pl i na Steemit. Łączę siły! Morning Market Call będzie wydawany pod patronatem Beatcoin.pl i podsumowania z naszych spotkań będą pojawiały się również na ich blogu. Ewentualne komentarze do bieżących wydarzeń będą pojawiać się TYLKO na Beatcoin.blog.

Tradingview.com

Nie wiem dlaczego i po co, ale ktoś ponoć prosił, żeby pojawiła się ta informacja. Wszystkie wykresy, które wykorzystuje do swoich analiz pochodzą z tradingview.com. I w sumie uważam, że to jedna z lepszych aplikacji do analizowania kryptowalut.

Dołącz do nas

Zapraszam do udziału w #MorningMarketCall na kanale Discord. Jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany wystarczy, że klikniesz w link - https://discord.gg/mUhr5T9 i założysz konto.

Analiza jest tylko przedstawieniem mojego punktu widzenia i nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Jeśli podejmujesz decyzje inwestycyjne na jej podstawie robisz to na własne ryzyko.

Sort:  

BTC wlasnie dzis pobil $9k.

Podczas pisania analizy był jeszcze poniżej 9k, ale to nieważne. Ciekawe jak sytuacja będzie wyglądać teraz.

Kiedy 10k? Powinieneś pisać analizy codziennie :>

Kiedy 10k? Kwestia czasu. W sumie ciężko to uwierzyć...

Myślę że dzisiaj przekroczy granice 10k $

Congratulations @uzamkniete! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64275.02
ETH 3139.81
USDT 1.00
SBD 4.14