Rafał prostuje Bitcoina: BIPy. Nagranie z Beer&Bitcoin #13

in #bitcoin7 years ago

Nareszcie!

W końcu na Youtube zawitało nagranie z Beer&Bitcoin #13!

Tematem przewodnim spotkania było ICO, ale moja prezentacja była (jak zwykle) techniczna: czym są i z czym jeść BIPy.

Staszek dobrze wykoncypował, że taki kaliber trzeba analizować na trzeźwo, więc byłem pierwszym prelegentem.

Jak to sobie przesłuchałem, to nie powiedziałem wszystkiego o BIP39.

Zgodnie z nim, zarówno wejścia jak i wyjścia transakcji powinny być sortowane:
  • wejścia transakcji wg hasza używanego UTXO i numeru wyjścia
  • wyjścia transakcji wg ilości monet (ROSNĄCO), a następnie (jeżeli mamy takie same ilości) według adresów docelowych
https://github.com/bitcoin/bips/blob/master/bip-0069.mediawiki

Spotkanie odbyło się 25. lipca

(tak, ponad miesiąc temu!) i było to tuż po ogłoszeniu planu powstania hardforka Bitcoin Cash (fBTC, BCC, BCH czy jaki tam skrót w końcu obowiązuje). Nie wiedziałem wtedy jeszcze, ile zamieszania to wprowadzi. Choć patrząc teraz na https://fork.lol dochodzę do wniosku, że rynek już chyba zdecydował: mamy sztucznie obniżoną trudność a opłacalność kopania niezmiennie po stronie BTC. A wiadomo - nie ma górników to nie ma bloków. A jak nie ma bloków to moneta zdycha.

Strona meetup: https://www.meetup.com/pl-PL/preview/Warsaw-Bitcoin-Meetup-Group/events/241875733

No i film:


Dla cierpliwych po 2:44:00 (tak! prawie 3h nagranie!) mamy znajomego na scenie... ;]

Miłego oglądania/słuchania (tylko mojego wyszło prawie 40 minut!) i zapraszam do komentowania :)

Aaa byłbym zapomniał: moja profesjonalna prezentacja dostępna do ściągnięcia z mojego skydrive/onedrive: http://sdrv.ms/NtmDt5 (katalog "prezentacje"). Smacznego :)

Sort:  

myślę, że BCH będzie miało jeszcze swoje 5 minut - tuż w okolicy wprowadzenia segwit2X

Ostatni moment na pozbycie się garba? :>

Prorok? xD

chyba prorok. Sprzedałem swoje BCH po 0.5 BTC za sztukę, właśnie w okolicach segwita2x :)

Nie wykluczam. Pierwsze 2 wahnięcia trudności ściągały spory % górników do fBTC, aktualne już nie.
Wydaje mi się, że kolejne zmiany trudności (i mocy) pokażą co się będzie działo. Jeżeli obecny trend się utrzyma, to za dwie kolejne zmiany trudności będzie to waluta porównywalna do innych altów na SHA.

Kawał czasu ale bardzo miło się to slucha. ICO jest tym na czym bardzo się bardzo wzbogadzić, czasami zmiana kursu sięga aż 1000% procent. Niesamowite

Łupdate: wycięta przerwa na pizzę i dźwięk "nieco" głośniej :)

tha's nice information..great work done nice post sir...followed you,if you like technology please follow back@techinformation

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57324.42
ETH 3010.01
USDT 1.00
SBD 2.36