Konsekwencje zwiększania bloku w sieci Bitcoin

in #bitcoin7 years ago (edited)

Jako mój pierwszy post na Steemit chcę pokazać moją prelekcję z lutego na spotkaniu Beer&Bitcoin #12

Omówiłem w tym materiale ówczesne propozycje zwiększania bloku oraz skutki, jakie może pociągnąć za sobą wdrożenie każdej z nich.

Temat ten był wielokrotnie wałkowany na forum, chyba udało mi się wtedy zebrać wszystko do kupy :)

Żeby było ciekawiej: moja opinia o tym, że najlepszym wyjściem jest wprowadzenie SegWit oraz jednoczesne zwiększenie bloku wydaje się właśnie spełniać :) Nie doceniłem tylko siły poprzednich ustaleń (zwiększenie bloku do 2MB) i forsowałem adaptacyjną zmianę wielkości bloku. Nadal uważam to za najlepsze rozwiązanie problemu (bo ostateczne, i odsunięte od bezpośrednich działań ludzi). No ale 2MB z segwitem też powinno nam starczyć na dłuższy czas (po odpaleniu LN).

Linkuję do początku mojego wystąpienia, oczywiście polecam obejrzenie całego materiału.

Moje wystąpienie zaczyna się 1:29:10, nie można linkować "do czasu"...


Może jeszcze kilka słów o mnie.

Jestem jednym z moderatorów forum.bitcoin.pl pod nickiem rav3n_pl, o tu: https://forum.bitcoin.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2033

Bitcoinem "zajmuję się" od dość dawna, może powiem tylko że pierwsze wykopane BTC sprzedawałem po 40zł i było to "drogo" ;]

Podczas "boomu nowych altów" stawiałem P2Pool dla praktycznie każdej o którą zostałem poproszony (ofc jeżeli waluta pozwalała na kopalnie przez P2Pool), repo oczywiście nadal jest dostępne: https://github.com/Rav3nPL/p2pool-rav

Na bitcointalk udzielam się dużo mniej, ale też mnie czasem widać: https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=56376

Zapraszam do dyskusji :)

Sort:  

Witaj i resteem, czekam na kolejne prelekcje. :)

Bardzo miło widzieć Cię tutaj w naszych skromnych Steemowych progach :)

Gdy dowiedziałem się, że zakładasz tutaj konto, bardzo ale to bardzo się ucieszyłem. Osoba z Twoją wiedzą raczej powinna radzić sobie tutaj dość dobrze :)

Biorę się za oglądanie tego wystąpienia, ale jestem pewien, że jest co najmniej tak dobre, jak Twoje wczorajsze o BIPach na Beer&Bitcoin #13 :)


Jestem jednym z moderatorów forum.bitcoin.pl pod nickiem rav3n_pl, o

przy okazji, gdyby ktoś miał wątpliwości, tutaj jest weryfikacja @rav3npl'a https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?p=340346#p340346

Selection_999(258).png

Dzięki :) Mam nadzieję że wczoraj się nagrało dobrze, jak tylko Staszek wypuści oczywiście postawię posta (steema?).

Wbijaj na Steemit Chat

Cześć, daję suba i lczę na więcej :)

Będzie :)

siemąko. przynajmniej nie kupiłeś pizzy za 10.000 bitcoinów jak co poniektórzy!

O nie, wtedy jeszcze nie wiedziałem z czym to się je. Znaczy pizzę tak, ale nie BTC ;]

Congratulations @rav3npl! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You got a First Vote
You made your First Vote
You made your First Comment
Award for the number of upvotes received
You got a First Reply

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Cześć @rav3npl, odemnie up i follow ;)

Ja pamiętam BTC jak chodził za 400 zł, ale Twoje 40 zł to już wyższy poziom wtajemniczenia BTC w tamtych czasach :)

ja zastanawiałem się czy nie zainwestować 100 zł w 10 btc jak był za 10 zł ;)

Super! Bardzo fajnie że dołączasz do grona tej społeczności. Czuje że będziesz tworzył świetne treści... dużo czasu zajmuje Ci prowadzenie i moderowanie tego forum na codzien?

Prowadzenie nic, bo nie moje XD Moderacha różnie - czasem godzinę, czasem więcej.
Nie jestem w stanie czytać wszystkiego, reaguję na zgłoszenia i w kilku wątkach które czytam.

Siema Rafale! ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 56355.98
ETH 2973.83
USDT 1.00
SBD 2.14