Decentralization - battle began / Decentralizace - bitva začala

in #bitcoin7 years ago

DQmayPJ97o7FzzW287RBjMqAd1nF76EdwqKNn7m49GLpGtE.jpeg

ECB (European Central Bank) start to talk about regulation ICO (Inicial coin offering) how you can read in this article:
https://www.pymnts.com/news/bitcoin-tracker/2017/ecb-considers-ico-regulations/

For me this is the fun part because I know that decentralized systems will win. It will be really fun to watch these bankers defend their "rights" for emitting money. :) I am really wondering how they want to done it. :)
It will be fun watch them struggle with all slow bureaucratic nonsense.
Also they are not consistent in this opinion.

Mario Draghi, president of the European Central Bank (ECB) said:

it would actually not be in our powers to prohibit and regulate bitcoin and other digital currencies

If they are smart enough, they will buy some bitcoins. :)


ECB (Evropská centrální banka) začala hovořit o regulaci ICO (počáteční emise peněz) jak se můžete dočíst v E15:
http://zpravy.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/ecb-zasahne-proti-upisu-kryptovalut-investori-mohou-prijit-o-vsechno-tvrdi-urady-1338333

Mě to připadá jako super zábava protože vím že decentralizované systémy vždy vyhrají. Bude velice vtipné pozorovat tyto bankéře jak hájí svoje "právo" na tisknutí peněz. :) A jsem opravdu zvědav jak to hodlají udělat. :)
Bude to švanda vidět je se zmítat s těmi všemi byrokratickými nesmysly.
A ještě ke všemu nejsou jednotni ve svých názorech

Mario Dragi, prezident ECB řekl:

ve skutečnosti není v našich silách zakázat nebo regulovat bitcoin a ostatní digitální měny

Pokud jsou dostatečně chytří, tak si koupí nějaké bitcoiny. :)

Sort:  

Asi budu mít hodně hloupou otázku, ale jaký je rozdíl mezi placením virtuální bezhotovostní měnou (myslím klasické měny jako koruna, dolar) a virtuální kryptoměnou, která je tvořena algoritmicky?

Vždyť každý stát (obchodníci) si mohou určit, jaké měny budou přijímat. Každá měna má také svůj kurz vůči některé další měně, takže směna je vždy možná.

Asi to vůbec nechápu. Mohl bys mi prosím napsat nějaký dobrý zdroj, kde bych to mohl více pochopit?

Funny that bankers are calling bitcoin a fraude when they caused the global economic collaps. Decentralized systems and money should be unbraced if they have any morals they would. But sadley they don’t.

ta otázka se netýká moc mého článku :)
Ale myslíš to tak že kde je ten rozdíl, myslíš jenom platbu nebo podstatu peněz???
V platbě z pohledu uživatele žádnej rozdíl není třeba když použiješ bitcoinovou kartu nebo nějakou kartu nějaké banky tak je to úplně totožné.

Předem říkám, nečetl jsem spis (nejsem znalec).
Problém je v tom, že kryptoměny u nás nejsou oficiální měnou (narozdíl třeba od Austrálie či Japonska).
U nás nemůžeš platit ničím, co není oficiální měna (+ máš povinnost přijímat CZK). V případě, že někde zaplatíš bitcoinem, měla by se platba zavést přes směnnou smlouvu (to ale nikdo nedělá - zbytečně složitý, všichni to tlačí přes prostředníka nebo platbu zavádějí jako hotovostní - tam ale zase mohou být spekulace - "Co když se hodnota btc v danou chvíli zvýší a obchodník ho bude moct prodat až např. o 2% dráž?").

Pokud by se vyskytla komplikace a obchodník by nebyl ochotný kupovaný předmět vydat, jak by mohlo probíhat soudní řízení? Budeš muset soudci vysvětlovat, co bitcoin je, jak to funguje, atd.? Platbu přes kreditní kartu ti banka ověří a máš důkaz. Vytahovat však transakci z blockchainu? Tu ID transakce si můžu rovnou vymyslet a bude asi tak stejně hodnotná, jako když si ji nevymyslíš.

Dalším rozdílem je, že daná adresa (většinou) není k nikomu veřejně přiřazena a lze jen těžko ověřit, že patří opravdu tomu obchodníkovi, který mě podvedl. Musel bych tedy do směnné smlouvy zapsat, že na adresu 1BitCoin1xXx22X657XxXxx bude zasláno x BTC a jeho majitelem je právě ten obchodník. I tak by to však pravděpodobně nefungovalo.

Obchodníci bitcoin určitě přijímat mohou (zatím). Nikdo ale pořádně neví, jak. A způsob jeho přijímání v Paralelním Polis pravděpodobně nebude tou zrovna legální cestou. Ikdyž z právního hlediska tam vlastně rozdávají kafe zadarmo.

Těch rozdílů je mnoho. Doufám, že jsem na otázku zodpověděl, ikdyž nejspíš mohu předpokládat, že jsem ji pochopil nesprávně. Opakuji znovu, nečetl jsem spis. Doporučuji se spíše dotázat ve skupině, a teď mi promiň to slovo, na Facebooku.

Díky za odpověď. Myslel jsem to spíše tímto směrem. Jedním z možných problémů je potenciální anonymita. I když zatím nejsou prostředky, jak toto regulovat, zřejmě se nevyhneme konkurenci v podobě národních kryptoměn.

jak to myslíš národní kryptoměna? jako že vláda vydá vlasní krypto? proč by to dělala když už teď má systém peněz, jako kdyby vydala krypto jako je btc a řekla že to je mněna to by byl zajímavej pokus ale nejsem si úplně jistej jak by to dopadlo... a když udělají krybto které bude těžit jen ČNB tak to zase nikoho nebude zajímat protož to nebude decentralizovaný a nedá se tomu věřit... problém s blockchainem je ten že pokud není decentralizovanej tak není důvěrihodnej...

Tak jen jsem napsal, co jsem četl ve zprávách. Konkrétně si nepamatuju, ale příklady se najdou. Asi ne doslova národní, ale nové, vládou (státem) podporované.

https://news.bitcoin.com/russias-central-bank-pushes-for-national-cryptocurrency/

https://inc42.com/buzz/cryptocurrency-emcash-bitcoins/

Pravdivost negarantuju, jen říkám, že jsem si myšlenku nevymyslel.

jo já vím, jen spíš uvažuju nahlas... protože podle mně je to blbost... pak není rozdíl mezi kreditkou na který máš státní peníze nebo elektronickou peněženkou na který máš virtuální státní peníze :) krom toho tohle jsou spíš politický blemci než skutečný white papers... to že někdo začne používat blockchain to je fajn a ony ty stránky co maj krypto new jsou taky dost poslední dobou bulvární... ale to je asi tím že každej čeká ještě větší a větší senzaci... napadá mě že to je asi závislost na těch senzacích... ale to je jedno... no je prostě podstatný jaký technologický řešení to bude a nad tím jsem se zamýšlel... a podle mně jsou státní coiny blbost... můžeme se podívat jak třeba frčí Aurora coin nebo Gulden dost mizerně... :)

99% z nás bitcoin rozhodně nepoužívá anonymně. Národní kryptoměny jako problém zrovna nevidím. Pokud budou značně ovlivnitelné, jsou vlastně k ničemu. Byly by to jen další virtuální peníze na kartách a já tu hlavní myšlenku vidím v tom, že mi mé bitcoiny nikdo nevezme (pokud je nenechávám na burze a nepoužívám snadno napadnutelná zařízení). I za desítky let mám jistotu, že budu mít své bitcoiny (pokud se tedy značně nevylepší technologie, která by dokázala několikanásobně (asi tak 10^20 násobně) efektivněji těžit či snad rozluštit a následně řešit sha-256ku pozpátku). Těší mě, že ikdyž by kdokoli znal moji adresu, i ten nejmocnější, nedokázal by mi mé bitcoiny vzít. A neovlivnitelnost je tou nejhlavnější vlastností bitcoinu. O Estcoinu jsme již slyšely, národní kryptoměny pravděpodobně vznikat budou, ale pokud naruší tu nejhlavnější vlastnost, budu je používat maximálně z donucení (stejně jako dnes používám CZK). Já osobně nechci být pod dohledem a kontrolou něčeho, v co nemám důvěru.

Příklad Estonska jsem chtěl přidat, ale pak jsem viděl, že to není pravda.

Např. tady https://www.cryptocoinsnews.com/no-estonia-isnt-launching-an-ico-for-a-state-backed-digital-currency/

Tak to se omlouvám za dezinformaci. O Estcoin jsem se moc nezajímal. Jsem možná přečetl titulek a dál už nic. Každopádně estonský elektronický systém, přes který si můžu jednoduše za pár minut založit firmu (v ČR to jsou týdny), se může jen chválit. Další technologické pokroky mi hold do té mozaiky hezky zapadaly. :D

Jsem na tom podobně. Na poslední chvíli jsem se zabrzdil.

no tak ono dobudoucna bude asi automatizované ověření podpisu obchodníka klíčem i dnes před provedením pladby ho o to můžeš požádat i když to teda asi není něco pro koupi kafe ale u koupi baráku by to bylo vhodné...

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60157.45
ETH 2345.98
USDT 1.00
SBD 2.47