€37.502.911.602,- bubbel? Of toch echt een goede inverstering, Bitcoin!

in #bitcoin7 years ago

Wat is bitcoin?


bitcoin_money_decentralized_anonymous_currency_gold_cash_internet-1196883.jpg
Bitcoin is een vorm van digitaal geld, Net als de euro of de dollar kan je er mee betalen, handelen of sparen.

Toch is bitcoin heel anders dan een euro of dollar. Bitcoins worden niet beheerd door een centrale bank of instelling. Het is dan ook gedecentraliseerd. Zo is het veilig, open en inzichtelijk voor iedereen.

Volgens de nederlandse staat is bitcoin een ruilmiddel, en heeft het hier mee de zelfde status als goud en zilver. Het is dus geen wettig betaalmiddel. Maar laten we eerlijk wezen met 1KG goud kan ik prima een aankoop doen. Of zien als een mooie spaar rekening.

Bitcoin adres


Het adres wat je gebruik binnen het bitcoin systeem is een uniek adres bestaande uit cijfers, Letters en hoofdletters. Hieronder één van mijn bitcoin adressen.
bitcoin:15EGG2Vga2FRPEnBWaZvcYCTj3pVtSDJGR

Dit adres kunt u zien als een rekeningnummer van de bank. Zonder dit adres is het niet mogelijk om voor ander bitcoins naar u over te maken.

Blockchain


Een blockchain (soms in het Nederlands vertaald als blokketen) is een gedistribueerde database die een gestaag groeiende lijst bijhoudt van data-items die beveiligd zijn tegen manipulatie en vervalsing. Zelfs de beheerder van nodes kan deze gegevens niet vervalsen. Dit komt door het gedistribueerde systeem.

Dit betekend dat in de blockchain alle transacties bijhoud. Iedereen kan dus ook zien van welk bitcoin adres naar welk bitcoin adres betaald is en hoeveel er betaald is.

Privacy


Maar hoe zit het dan met mijn Privacy hoor ik u afvragen? Alleen als iemand jou bitcoin adres weet kan jij dit nakijken, En binnen het bitcoin systeem is het mogelijk om oneindig veel adressen aan te maken. Dus kunt u voor elke betaling een ander adres gebruiken.

Ook is het niet nodig om welke gegevens dan ook van uzelf bekend te maken om een bitcoin adres te verkrijgen.

Waarom bitcoin?


Dit kan voor iedereen verschillen, voor mij is bitcoin een mooie manier om te beleggen en ik vind het heerlijk om me te verdiepen in de techniek.

Omdat de bank er geen grip op heeft. Dit zorgt ervoor dat je tegoeden niet kunnen worden bevroren door een bank of instelling. Ook hebben ze geen zicht op je verdienste of uitgaven binnen het bitcoin systeem.

bitcoin is toch een bubbel?


Er zijn tot op de dag van vandaag mensen die beweren dat bitcoin een bubbel is. Nu geloof ik daar niet in. Met een totaal markt waarden van €37.502.911.602,- zijn er te veel mensen en bedrijven die er in geloven. Net als dan mensen geloven in hun euro’s.

Begin januari 2017 kwam de bitcoin voor het eerst boven de €1000,- maar nog geen 14 dagen later was deze gezakt naar €700,- investeerders raakte zo in een 30% kwijt. Maar bitcoin wist zich te herstellen en het vertrouwen kwam terug.

Begin mei 2017 ging de koers voor het eerst over de €1500,- per bitcoin. Toch was het einde nog niet in zicht. Voor het einde van de maand schoot de koers door tot bijna €2400,- per bitcoin. maar maakt kort daar na een val naar net onder de €1700,- per bitcoin.

Het herstel kwam snel in de eerste week van juni kwam de koers voor het eerst boven de €2500,- per bitcoin uit. Maar ook niet record bleef niet lang staan. in de tweede week van juni kwam het record op €2618,- per bitcoin te staan.

Sindsdien hebben we nog een val mee gemaakt naar hier boven de €1600,- per bitcoin. Maar gister wist de bitcoin zich weer te herstellen tot een waarden van €2500,-

Voor mij is een bubbel als dit leegloopt niet meer te herstellen. En bitcoin hersteld zich keer op keer. Elke keer als de mainstream media weer iets negatiefs heeft over bitcoin zie je dit terug in de koers. Maar het herstel is snel. en bitcoin waarden blijft groeien.

Is het niet te laat voor bitcoins?


Ik denk zelf van niet. Ik vergelijk het dan maar even met het internet. Het is voor bedrijven ook vandaag nog niet te laat om er iets mee te gaan doen. Sterker nog ik denk zelfs dat bijna elk bedrijf er voordeel aan heeft om iets met internet te doen.

Zo kijk ik ook naar bitcoins. Ik zie dit alleen maar groeien.

Hoe word ik eigenaar van een bitcoin?


Dit kan op verschillende manieren net als met euro’s en dollars. Je kan ze kopen. of er voor werken.

Kopen


Er zijn veel verschilden optie om bitcoins te kopen. een partij waar ik zelf erg tevreden over ben is anycoindirect.eu. Je kan hier onder andere betalen via iDeal.

https://anycoindirect.eu/nl/kopen/bitcoins?discref=387fcf78-af20-47e4-aa8f-60246daf8559

Delven


Je computer laten werken om bitcoins te delven. Ook wel bekend als mine. Bij het delven van bitcoins laat u uw pc zijn rekenkracht gebruiken voor de berekening van de blockchain. Dit is nodig voor het overmaken van bitcoins. Hier voor word je gewaardeerd voor het systeem in bitcoins.

Het delven van bitcoins is vandaag de dag niet meer interessant zeker niet met de stroomprijzen in nederland. Er zijn bedrijven die efficiëntere apparatuur hebben en lagere stroomkosten. Hier door is de opbrengst langer dan de stroomkosten.

Dyslexie


Door mijn dyslexie zullen er in dit artikel vast een aantal type fouten en opmaak fouten zitten. Maar dit laat mij niet tegenhouden om mijn kennis en passie te delen. Mochten er andere wezen die mij hier bij kunnen helpen door mijn teksten te behoorden voor het publiceren dan hoor ik dat graag.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61696.14
ETH 3401.11
USDT 1.00
SBD 2.52