Circle avagy Bitcoin vásárlás, eladás tranzakciós költség nélkül

in #bitcoin7 years ago (edited)

Circle avagy Bitcoin vásárlás, eladás tranzakciós költség nélkül


A Circle-ről

2017 év végén a Bitcoin értéke 5 millió Ft fölé ugrott, így a tranzakciós költségek is megemelkedtek. Ekkor kezdtem el keresgélni egy olcsóbb megoldás után ahol kevesebb tranzakciós jutalékért utalhatok Bitcoint, illetve vásárolhatok vagy forintra válthatom a többféle helyen lévő Bitcoin-okat. Természetesen vannak magyar szolgáltatások, csili-vili automatákkal de ha vidéki az ember vagy épp hétvége van ez nem sokat ér számára. Ráadásul csak meg kell nézni ezek árfolyamait s bőven 100.000-et lehet bukni a középárfolyamhoz képest. Így jutottam vissza az elfeledett Circle.com szolgáltatásához.

Mi is az a Circle és mennyire megbízható. A fintech.hu szerint:

"A Circle egy mobilapplikáció alapú fizetési és pénzküldési szolgáltató amely a tranzakcióknál a blockchain technológiát és a kriptovalutákat is alkalmazza Az ügyfelek a pénzüket a saját devizanemükben tárolhatják és küldhetik a csevegő felületen keresztül bármely Circle felhasználónak, a világon bárhová...."

A cég 2013-ban alakult 2014-ben már Magyarországon is elérhető volt, akkor csatlakoztam én is, meghívókból rögtön össze lehetett szedni egy fél Bitcoint (igen az akkoriban csak 50.000 Ft volt mai árfolyamon majdnem 1 millió :D ) Külön erőssége hogy egy üzenetben lehetett küldeni ismerősöknek pénzt elég volt csak az illető emailcímét vagy telefonszámát tudni és küldeni. Után lehet nézni a cégnek de a legmegbízhatóbbak között szerepel 5 év alatt nem volt semmi gubanc körülöttük és így jutottam el én is vissza ide, mivel itthon nem volt nagyon elterjedve így nem volt senki aki ezzel fizetett volna nekem esetlegesen, de amikor egy Exodus tranzakciónál majdnem a küldött összeg felét le akarta vonni fee-nek, döntöttem, itt az ideje váltani. Szóval felraktam újra a Circle mivel fő erénye a telefonos applikációkban van és tesztelgettem.

Circle regisztráció

Első lépésként regisztrálnunk kell a Cirle alkalmazásba ezt ezen a linken keresztül megtehetitek: Circle regisztráció (Circle registration) Amint rákattintottatok a linkre ez az ablak fogad majd, itt ugye csatlakozni kell a Circle-hez. Kattints tehát a Get Circle gombra.

circle free bitcoin regisztráció

Az alábbi lépéseket kell ugye végig zongorázni. Név, email cím, jelszó megadás után, meg kell erősíteni az email címünket és csak ezután tudunk tovább lépni a telefonszám megadására ami azért is fontos mert amíg Google Authenticator nem volt erre a telefonszámra kaptad az SMS-t amivel be tudtál lépni, ha jól tudom már a Google Authenticator is jelen van én jobban szeretem mondjuk az SMS megoldást.

Amikor kész vagyunk a regisztrációval be is léphetünk a felületre, érdemes közbe letölteni a telefonra is a megfelelő alkalmazásokat, iPhone-ra itt tudod a Circle alkalmazást az AppStore-ból letölteni. Google Play-en is megtalálható de Androidos telefon híján ezt a Google által kidobott linket tudom berakni. Circle a Google Play-en. Ez azért fontos számunkra mert van olyan beállítás mai csak a telefonon működik a weboldalon nem vagy legalábbis én nem jöttem rá, hogyan kell beállítani de erről később. Fontos tudni, hogy az iOS-es változat a magyar Appstore-ban nem található meg amerikai vagy brit account kell hozzá.

Ezek után lássuk a kezelőfelületet. Jobb felső sarokban vannak a Beállításaink középen lehet látni elsősorban a tranzakcióinkat és efelett van az egyenlegünk BTC-ben vagy a Beállításokban éppen beállított pénznemben. E felett van a Pénz Küldés, Pénz Fogadás az egyenleg alatt pedig a Befizetés illetve a Kifizetés.

Viszont itt jön a trükkös rész. Próbáljunk meg pénzt befizetni a számlánkra. Aki magyar címet adott meg annak valószínűleg ez az ablak fog felbukkanni a következő lépésnél:

Mivel nem fogad el innen közvetlenül kriptovalutát tehát, nem is fog szerepelni a BTC az egyenlegünk-nél, ezért kell létrehozni egy másik accountot egy amerikai címmel. Az a lényeg ahol BTC van beállítva alapértelmezett valutának oda magyar bankkártyáról nem lehet utalni közvetlenül, ezért szükség van egy másik accountra ahol az alapértelmezett valuta mondjuk az € (Euro) így közvetlen €-ban veszi le a pént a kártyáról ami azonnal megjelenik és eddig nem látható semmiféle tranzakciós költség sem, majd innen egy üzenetben átköldheted a másik Circle account-odra INGYEN az €-t és már BTC-ben jelenik meg ahonnan oda utalod ahova szeretnéd, Nekem eddig nem vont le ott sem még 0.0001 btc-t sem a tranzakcióért. Remélem elég érthetően leírtam, majd később javítok rajta ahol szükséges.

A Bitcoin kiutalása ugyanilyen egyszerű csak fordított sorrendben, viszont itt jön egy kis csavar a történetben.

A Circle bankkártyára is visszautal ezt még nem próbáltam de állításuk szerint az átfutási idő 1-3 nap, bankszámlára (amit IBAN formátumban kell megadni) 1-2 napot ír. Tegnap teszteltem, 10:39-kor utaltam ki róla összeget ami késő délután már meg is érkezett a számlámra. Viszont a Bankszámlaszámot a weboldalon nem tudjuk megadni.

circle free bitcoin regisztráció A Bitcoin átutalás forint számlára 12 órán belül megtörtént[/caption]

Ez a fenti képeken jól látszik, csak az amerikai bankok között lehet válogatni, viszont az iPhone-hoz készült alkalmazásban a + gombra kattintáskor Bank helyett a számlaszámunkat (IBAN formátumban) is meg tudjuk adni, természetesen a lakcímmel és így működik a kiutalás ami 12 órán belül végbe is ment.

Mindent összevetve, ha megszokjuk a kicsit bonyolult beállítást (például nekem az iPhone-on van a bankkártya beállítva ahonnan elküldöm üzenetben arra az accountomra ami a Macbook-on fut böngészőben s BTC-ben jelenik meg) és a macerás utalásokat még így is a bankkártyáról történő levonás után kb. 20-30 perccel később már Bitcoin-ban van a pénzünk, 0 tranzakciós költséggel akár hétvégén vagy éjszaka is! Tehát bőven megéri erre váltani. Cikkemben nem tértem ki a korlátokra, ha jól emlékszem heti 2500€ a limit, viszont családon belül ez ugye több accountra növelhető így akár 10000 € is lehet utalni ha regisztrálsz a Circle szolgáltatásra.

A cikk a saját írásom, szerzői jogok védik, a teljes cikket megoszthatod a címsorban lévő hivatkozással. A cikk nem fizetett írás, így ha megteszed hogy az itt elhelyezett linkeken keresztül regisztrálsz a Circle-be és aktiválod a fiókod majd 25$ vagy 25£ vagy 25€ elutalsz vagy elküldsz bárkinek én kapok utána 5€ vagy £-ot vagy $ a pénznemtől függően, aminek természetesen örülni fogok és talán még jobb ötletek jutnak az eszembe amit megoszthatok veletek.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58334.82
ETH 2595.71
USDT 1.00
SBD 2.40