Guide on how to use Poloniex - On Danish.

in #bitcoin7 years ago

  • Hvad bruges Poloniex til?
  • Hvordan overføre jeg BTC til Poloniex?
  • Få forståelse til at handle
  • Hvordan man Køber/Sælger Altcoins
  • FAQ
Hvad Bruges Poloniex til? Poloniex er en børs hvor man købe og sælge Bitcoins for andre coins. Hvordan overfører jeg til Poloniex? Når du har oprettet dig på Poloniex, trykker to på -> Deposit & Withdrawls. Hvilke ligner dette:

For at overføre Bitcoins eller andre forskellige coins til Poloniex. Tryk på Deposit og du vil få en unik deposit adresse. Hvorefter du blot overføre fra en andet wallet og ind til Poloniex. Når du har gjort dette, så skal du blot vente på at netværket har verificeret din indbetaling, hvilket kan tage alt fra 1 minut til flere timer.

Bemærk venligst
Følge vejledningen korrekt, ellers kan det være du ender med at sende coins forkert, og derved går de tabt.
Nogen coins har en minimum deposit mængde du skal overfører. Hvis du sender for lidt, så skal du sende flere for at overførslen sker.
Det er er muligt at du ikke kan se overførslen med det samme, men det betyder ikke at den er tabt. I stedet kan du trykke på Balance -> https://poloniex.com/depositHistory
Få forståelse til at handle

Børsen har rigtig mange ting som sker på samme tid, og dette kan nemt virke forvirrende eller endda overskueligt. Jeg vil prøve at gøre dette mindre overskueligt for dig ved at beskrive de forskellige ting.
"The Markets"

Udfra dette billede som vises ovenstående, kan du se de forskellige coins, deres volume, deres ændring over 24 timer, samt navn.
Mange som handler bruger ofte forkortelser på de coins de handler med. Feks BTC => Bitcoin – ETH -> Ethereum osv. Hen af vejen vil du lære de forskellige forkortelser på de forskellige coins.
Prisen du ser, er hvad en bestemt coin er værd i Bitcoin værdi. Dette er sat op på denne måde fordi at du bruger Bitcoin til at handle med. Du kan tjekke de forskellige coins i BTC samt USD værdi ved at gå hen til https://coinmarketcap.com/
Volume:
Volumen er din bedste ven. Volumen viser dig hvor meget der blevet handlet med inde på Poloniex. Dette fremgår af køb&salg.

"Forskellen"

Forskellen viser hvor meget den bestemte coin har ændret sig de sidste 24 Timer. Feks. I billede ovenstående kan du se at ETH har tabt -5% hvor DGB er stiger 87% det betyder at hvis du havde $10 værd af DGB i går, og solgte i dag så ville du ha $18.7.
"Candle Sticks"

Candle stick chart, viser dig om det pågældende coin er faldet eller stiget I værdi over den tidsramme man vælger.
Man kan vælge om vil zoome ind eller skifte form på Candlesticks i bunden. Feks I billedet kan du se at jeg har valgt 24 timer & candlestick fra hvert 30 minut. Dette vil nu vise mig om den pågældende coin er faldet eller stiger hvert 30 minut hen over en tidsperiode på 24 timer. Rød = fald / Grøn = stigning.
Candlesticks vil hjælpe dig til at se om den er ved at falde en hel del. Eller om den er ved at stige en hel del.
Hvordan man Køber / Sælger coins på Poloniex.


I denne sektion vil jeg vise dig hvordan du køber/sælger de forskellige coins. Billede er taget ud fra markedet af XRP. Toppen af sektionen er hvad du bruger til at købe & sælge, hvor bunden viser dig de nuværende Køb/sælg tilbud som er fra andre personer.

Køb/Salg

Køb/salg orders skifter hele tiden. Dette er live orders som bliver placeret af andre personer på børsen.
Som du kan se på billedet, så er det lavest tilbud for at sælge er 0.00022419 & og der er 35092 XRP tilgængelig til den bestemte pris.
Det højste bud for at købe er på 0.00022401 & og der er 5129 XRP klar til at blive købt til den pris.
Når den laveste sælg order matcher den højeste køb order, så ser du at der bliver købt feks.
Markedet skifter konstant, og den vil gå op eller ned, hvilket styres af antal køb/sælg orders der er placeret. Hvis der er flere ”salg orders” så vil den bestemte coin normalt falde, da det viser der er mindre efterspørgsel. Når der er flere Køb orders, så ser du også at prisen stiger, da der er større forespørgsel.

Køb og salg

For at købe den en bestemt coin, skal du indtaste den bestemte pris du vil betale for den pågældende coin. (Hvis du bare vil købe dem med det samme, så vælger du bare prisen som er den højeste for den nuværende sell position) Du vil derefter blive nødt til at indtaste det antal af den bestemte coin du vil købe eller blot det antal BTC du vil købe for, og den vil derefter selv regne ud hvor mange du kan købe til den bestemte pris. Billede viser mig købe XRP for prisen 0.00022299, og jeg har derved tastet 1 BTC i total boksen, og derefter viser den hvor mange XRP jeg vil få for min 1 BTC. Når jeg så trykker ”buy” vil den så placere en ordre, som du derefter kan se under Account -> Orders -> My open Orders. Eller du kan gå lidt

Hvis jeg så vil sælge mine XRP som jeg lige har købt, og prisen stiger. Så skriver jeg det antal XRP jeg vil sælge for. Også kan jeg se hvor mange BTC jeg får for.

Se billedet under.

Hvis dette eksempel skete, så ville jeg ha’ tjent 0.161356 BTC fordi min start investering var 1 BTC, og jeg har nu 1.161356 BTC total.

“Stop-Limit Orders”
Stop-Limit bliver normalt brugt som et værktøj til at beskytte dit overskud, eller minimere et tab. Stop-Limit har 3 funktioner.
Stop, er kendt for at være “trigger price” dette betyder, hvis du placere denne mens du sælger dine coins, så når den højeste bud falder under din stop-limit, så placer den en ordre på at sælge dine coins. Og omvendt hvis du skal købe.
Limit – Dette er den pris du sætter, som den skal købe/sælge din coins for. Når ”stop” bliver triggered, så placeres en ordre, til den pris du har tastet i limit.
Amount – Her er det hvor mange du ønsker at købe/sælge hvis stop-Limit bliver triggered.

Hvis du synes Stop-limit er forvirrende, kan du altid bruge https://poloniex.com/support/stopLimitOrders/ til at få en bedre forståelse.
MARGIN TRADING / LOAN:
På Poloniex har du mulighed for at benytte dig af trading og loan, dette vil være på eget ansvar som en hvilken som helst anden handel og da vi ikke beskæftiger os med dette, kan vi heller ikke vejlede jer til at bruge det.

FAQ:

Hvor meget koster det hvis jeg køber/sælger?
Gebyret er forskelligt fra hvor meget du køber og sælger. Du kan se gebyret du betaler ved at kigge her https://poloniex.com/fees/
Der kan forekomme gebyr ved at overføre til og fra poloniex.

Er min konto på Poloniex sikker

Jeg kan anbefale at du sætter Two-Factor Authentication på din konto, da dette vil styrke sikkerheden på din konto. Der er en lille guide som kan hjælpe dig her
https://poloniex.freshdesk.com/support/solutions/articles/1000225338-how-do-i-to-setup-two-factor-authentication-

Kan jeg bruge Poloniex som wallet til de forskellige coins?
Poloniex er ikke en wallet, men en børs. Derfor er det altid bedst at bruge den officielle wallet. Dette betyder, at det altid er bedst at overfører dine coins til den officielle wallet. Med mindre du køber og sælger.

Sort:  

Congratulations @hafelaffe! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @hafelaffe! You have received a personal award!

2 Years on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61869.35
ETH 2414.51
USDT 1.00
SBD 2.63