Nihayet beğendiğim bir borsa - Binance Kullanımı: Üyelik, Para Yatırma, Alış / Satış İşlemleri

in #binance7 years ago (edited)

Ömrümü yiyen Poloniex, bir türlü ısınamadığım bitfinex ve eh işte dediğim Bittrex’in ardından ilk Huzur dan duyduğum bu borsa ilgimi çekti, Piyasada benden çok daha fazla trade gerçekleştiren arkadaşlarımın tavsiyeleri ve tecrübeleri ışığında Binance borsasını denemeye karar verdim.

Olaylar şöyle cereyan etti;

https://www.binance.com adresine bağlandım.

binance-ana-sayfa.png

Bu ekranda üst menünün en sağından “Register” linkine tıkladım. web sitesine ulaştım.
Ardından aşağıda gördüğünüz form önüme çıktı.
binance-kayit-ekrani.png

Formu doldurup kapça ile robot olmadığımı kanıtladıktan sonra forma yazdığım elektronik posta adresime gelen onay linkine tıklayıp üye olma aşamasını başarılı bir şekilde tamamladım.

Girişi yapınca size iki faktörlü doğrulama yapmanızı tavsiye edecek. Evet günümüz koşullarında kesinlikle alınması gereken bir güvenlik önlemi. iphone a kurulu google authenticator ile QR kodu okutup bağladım hemen. bu kodu okuttuğunuz ekranın ekran görüntüsünü alıp bilgisayarınızda bir yere kaydetmenizde fayda var. Telefonunuzun başına birşey geldiğinde delirmemeniz için çok ama çok önemli.

Ardından danışanım için IOTA almak amacıyla hemen para yatırma işlemine başladım. üst menüde bulunan Funds menüsünün altında bulunan Deposits Withdrawals bağlantısına tıkladım. Önüme açılan sayfada işlem gören para birimleri bir tablo şeklinde gözüküyor.

binance-funds-ekrani.png

Bitcoin yatırmak için Bitcoin’in karşısındaki Deposit butonuna tıkladım. Ardından site bana bir bitcoin deposit adresi üretti. Bu adres bitcoin'i göndereceğimiz adres oluyor. Diğer kripto para birimleri için de işlemler aynı şekildedir. Dikkat edilmesi gereken bir husus: para yatırmak istediğiniz kripto paranın Deposit butonunun yerinde Suspend yazıyorsa bu o an için işlem yapılamayacağını gösterir.

Para çekme işlemini de “Withdrawals” butonunu kullanarak yapıyoruz. Onaysız hesaplarda günlük çekim limitinin 2 BTC olduğunu unutmayın.

Danışanıma bildirdiğim bitcoin adresine yaklaşık 2 saat sonra :) 2000$ değerindeki bitcoin geldi. Bitcoin transfer süreleri sıklıkla ağ yavaşladığı için uzun olabiliyor. Bu nedenle danışanımı tembihleyerek minimum 1 mbtc transfer fee vermesini söyledim. Binance in ilk artısını bu aşamada gördüm; diğer borsalarda bitcoin transferlerinde 3 - 4 hatta 6 onay alması beklenirken binance da 2 onay alınca direk hesaba yansıdı.

###Binance da alım satım yapma / trade ekranı
Ben öyle alsat yapan abiler gibi grafiğin ucu yukarı döndü aşağı indiye bakmam bu yüzden vakit kaybetmeden üst menüden “Exchange” menüsü altında açılan listeden “Basic“ bağlantısına tıkladım. Önümüze bir grafik, emir tabloları, alış ve satış için kutucuklar ve en altta açık emirler ve emir geçmişi kutularından oluşan sade bir ekran çıkıyor.

binance-basic-exchange-ekrani.png

Ekranın en hoşuma giden kısmı elinizdeki kripto paranın belli bir yüzdesi ile alım yapabiliyor olmanız.

binance-alim-ekrani-yuzde-ile-alim-satim.png

Alış yapacağım için yeşil butonun üstünde bulunan kısmı doldurup Bu IOTA butonuna basmam yeterli oldu. Butonun hemen üstündeki “%” ile gösterilen sayılar elimdeki kripto para miktarının yüzde kaçı ile işlem yapacağımı kolayca seçmenizi sağlamakta.

En alt kısımda da İşlemimizin özetini sol altta bulunan tabloda bulabiliriz. Bekliyorsa “Open Orders” sekmesinde, gerçekleşmişse “Trade History” sekmesinde gözüküyor. Satış işlemini de yan tarafta bulunan kırmızı butonun üstünden yine aynı şekilde gerçekleştiriyorum.

Son olarak belirtmem gereken bir konu daha var. Eğer daha az komisyon ödemek istiyorsanız tek yapmanız gereken profilinize girip “Using BNB to pay for fees(50% discount)” yazısının karşısındaki butonu ON konumuna getirmek. Tabii ki bunu yapabilmek için önceden biraz BNB satın almanız gerekiyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66565.59
ETH 3503.87
USDT 1.00
SBD 2.72