Mimpi Janganlah kau Pergi

in #bahasa-malaysia6 years ago

Sekilas pandangan ku cuba meruntun,
kau bebas dalam khayalan dunia,
Serumpun bulu sama warna hatinya lain,
Kau gubah hahh..


image source

Selamat sejahtera ku ucapkan kepada rakan-rakan steemit semoga hari anda ceria seperti biasa. Semalaman aku cuba mengumpul material untuk dituliskan hari ini dan rasa nya aku bersedia untuk meluahkan sekali lagi penulisan aku yang serba primitif ini.

Dengan menggunakan telefon bimbit sahaja aku menulis posting untuk santapan umum, alangkah baiknya jikalau aku berkelebihan namun tidak apa selagi ada usaha disitu ada cahaya.

Mimpi janganlah kau pergi

Tak usah terangkan ku tahu apa asal usulmu,
kini kelibatmu dihujani peluru,
Rakus geybang tak serik engkau unjurkan,
Walau aku tak lena dimatamu..

  • Khususnya mungkin kita pernah bermimpi dalam satu mimpi yang cukup indah sehinggakan bangun tak lelah dibuatnya, namun itulah mainan mimpi yang menjadi perantara bisikan makhluk halus ataupun diberikan petunjuk.


image source

Kalau dosa dan pahala itu wujud didepan mata kita sesungguhnya semua didalam dunia ini akan beriman kepadaNya. Bukan perkotak-katikkan kata ini namun realiti inilah yang akan kita bawa kelak. IAITU DEFINISI DIRI.

Terima Kasih menbaca celotehan aku semoga ianya bermanfaat sebagai salah satu seni penulisan yang saya minati dalam pembelajaran sastera.

Sort:  

Thank you for sharing your posts with us. This post was curated by TeamMalaysia as part of our community support. Looking forward for more posts from you.

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote bitrocker2020 witness

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58180.92
ETH 2477.99
USDT 1.00
SBD 2.42