Moon Series #27 - February 3rd 2018

in #astrophotography7 years ago

Moon Series #27 - February 3rd 2018



Time: 02:53 (2:53am)
Moon Altitude: 37.74°
Moon Azimuth: 175.65°

miniDSCN8404.JPG
Original (4608x3456)


Location: Jæren, Norway
Camera: Nikon P900
No filter have been used
No editing have been made to these photos
Photographer: @flatman


Latest Post: Hei Steemit, Jeg Heter Mari Og Dette Er Min Introduksjon


Sort:  

WOW helt sykt bra bilde! imponerende!

Takk for det :)

Kult bilde.
Har du forsøkt å dra på noe heelt sykt med farger på månen noen gang?
Det er mange forskjellige farger i månen, men de er svake. ;)
Hilsen @erlendgroseth

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det?
Er mye jeg ikke kan om kameraet, jeg må fikle mer med det.
Jeg satte på noe rød farge innstilling greier når jeg tok dette:
DSCN8406.JPG
dette bildet er tatt 1min etter det bilde som er i posten.

Hei @flatman,
Beklager, forklarte meg temmelig dårlig. Det jeg mente var at kamera registrerer egentlig endel forskjellige farger i ett bilde av månen. Men for oss så kan det virke som om månen er nesten svart\hvit. Om du tar ett godt eksponert bilde av månen (Som det du har postet her) og drar skikkelig i fargespakene i photoshop eller liknende så blir månen full av blå og røde områder.
Hilsen @erlendgroseth

Kult, det må prøves en gang.
Må få satt meg inn i photo redigering snart, men har så mye annet som alltid kommer i veien, det skjer alt for mye på crypto fronten for tiden :p

det fikser vi :)

Wow, nice! You've taken the time to really learn photography my friend! I love it!

Thanks, man! to be honest i don't know much about photography, haven't even had a camera for a whole year yet. So i can't take all the cred, I have to give most of the cred to Nikon and the moon for being such a great object to photograph.
But i can take the cred for pushing the button.
Thx for visiting, I will try to keep following the #Dolphinschool, if you want you can take a look at the Norwegian Steemit Academy over at @OneBitNews

Yes, digital cameras are amazing and Nikon is a solid choice ! I bought and resold a vintage Nikon this summer that was the third production model ever made. But not before taking a roll of pics that's around here somewhere.

Well the whole earth is technically spherical in shape

Are you sure? o_O

Obviously

Takk for det, @caaps85

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58237.47
ETH 2479.72
USDT 1.00
SBD 2.38