Kelebek, Fırça, TokluksteemCreated with Sketch.

in #art6 years ago

kelebekfircatokluk.jpg

Kelebek kolayca boyandı, çok az bir vaktimi aldı. Fırça darbeleri kağıtta şekiller yaratırken aklımdan geçenler şunlardı:
Diğerlerini sevmek denen bir koşula gelmek, dünya yüzünde çok az insan topluluğunun amacı. O insanlar her şeyin çevreye bağlı olduğunu biliyorlar. Başarmanın bu tek yolunu hayatlarına uyguluyorlar.
İçgüdüsel olarak – yukarıda bahsettiğim özellikleri taşıyan insanlar arasındaysak- dostlarımızı düşünmeye alışmalıyız.
Alçak gönüllü olmak, kişinin kendisini değil, diğerlerini sevme yönünde ilerlemesidir. Burada diğerlerinden kasıt yine yukarıda bahsedilen özelliği taşıyan diğerleridir. Buna vurguyu çok yapmamın sebebi, amacın ortak olması halinde tüm yazdıklarımın geçerli olmasıdır. Aksi takdirde hayatlarımızda gördüğümüz, defalarca tecrübe ettiğimiz iyi niyetin suiistimaliyle karşı karşıya kalmamız kesindir. Bu yüzden bizlerle aynı amacı taşımayan kişilerle olan ilişkilerimizde mesafeli olmak bize avantaj kazandırır. Hep aklımızda beraberce başarmak istediğimiz konu olmalı. Kendimizden daha çok diğerlerine önem vereceğimiz, tüm yaptıklarımızı onlar için yaptığımız hissine gelebileceğimiz bir koşul olmalı. Diğerleri ile paylaşamaya başlamak için aldığımız her şey, yalnızca kendi mutluluğumuz için aldıklarımıza göre yüzlerce kat daha fazla memnuniyet verir. Bir anne gibi, çocuğunun karnının tok olması, kendi karnının tok olmasından çok daha önemlidir.

@peri

Sort:  

Teşekkürler. İnsan tamamen bencil bir varlık olarak dünyaya gelir, kesinlikle beyaz bir sayfa değiliz yani :) Hatta tamamen hayvansal içgüdülerle hareket ederiz, ta ki bir gün içimizde "ben neden yaşıyorum?" sorusu uyanır. İşte bu soru ne kadar kuvvetliyse bir hayvandan -kaba bir söz olduğu için kusura bakmayınız- bir insan olmaya doğru hareket etmeye başlarız. Yorum yazmanız çok güzel. Bugün yeni bir paylaşım daha yapmayı umuyorum, sizi de takip ediyorum.

"Neden yaşıyorum?" geçince bi tık açarak, daha uzun yorum yazmam gerek sanırım ;)

"Neden yaşıyorum?"
"Dünya Neden var?"
"Evren Neden var?"
daha sade biçimiyle beş harflik
Neden
kelimesi derin ve uzun yolculukların bileti gibi adeta ;)

bu tür sorularla senin de aranın iyi olduğunu belli olduğuna göre ;) yukarıda linkini verdiğim Enneagram ve Dokuz Mizaç Modeline Göre Kişiliğin DNA'sı kitabını kuvvetle tavsiye edebilirim. https://www.babil.com/kisiligin-dna-si-kitabi-ismnail-acarkan

Ve dahi, -biraz abartarak- "İnsan"ı anlamak isteyen herkesin kütüphanesinde, Kutsal kitapların hemen alt rafında bulunması gereken bir kitap olduğunu söyleyebilirim.

kelebeğin kanadının naif ve kırılganlığını çok iyi yansıtmışsınız ayrıca eserinizi cümlelerinizle süslemeniz de çok hoş😊

Aslında bir sürü kelebek resmi çizmek ve boyamak istiyorum, on binlerce türü olduğunu söyleyebilirim. Küçükken ölmüş böcek ve kelebeklere çok bakardım, neden hareket etmediklerini anlamaya çalışırdım. Çoğu insan böceklerden korkar aslında itiraf etmek gerekirse ben de çok korkarım canlı hallerinden. Ama çizimlerde çok estetik olabiliyor ya da duvar süslemesi, hatta bardak süslemesi bile hoş oluyor. Umarım siz de başlarsınız yapmaya resim, her insanın kendine has bir yorumu oluyor resimde de.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64024.15
ETH 3515.24
USDT 1.00
SBD 2.55