🎨 Tišina - akvarel / portret

in #art6 years ago


Englis version

Ovih se dana nešto napokon pokrenulo u mojim mislima i duši pošto sam počela sa radom na većim formatima akvarela.
Ali kao po običaju teško je da dugo sedim na jednom mestu..Ili je to onaj Blizanac u meni koji stalno jurca naokolo.


Nisam napravila preveliki iskorak u radu, samo sam na kratko prešla na manji format dok se ponovo ne vratim velikom.
Kada slikam na većim formatima moram da stojim svo vreme i donji deo kičme trpi veliki pritisak pod uglom, tako da taj položaj u dužem vremenu uzme svoj danak.


Prošle sam godine poručila akvarel papire iz Holandije, Hahnemuhle papir napravljen povodom 425 god postojanja i gramaža mu je 425 gr.
No već sam ga jednom probala koristiti na klasičan način i nisam baš bila zadovoljna ishodom. Boje su delovale mrtvo i mat a posle sušenja efekat je bio kao da sam slikala na nekom lošem jeftinom papiru.


Ali pre nekoliko večeri prevrćući zalihe blokova i papira odlučila sam da im pružim još jednu šansu. Sad u mokro na mokro tehnici. Pomislila sam da bi to bila dobra ideja pošto je u pitanju deblji papir i može da podnese veće količine vode.



IMG_1384.jpg



Papir sam ostavila potopljen u hladnoj vodi nekoliko minuta, kao što se radi sa grafičkim papirom pre štampanja a potom ga samo položila na tablu bez lepljenja trakom.
Naravno, prvo je nastao crtež olovkom.
U međuvremenu sam pripremila boju u posudi, Winsor and Newton - sivo plavi ton i malo indiga. Započela sam rad sa većom sintetičkom četkom.


IMG_1380.jpg


Možete primetiti na fotografiji kako boja beži u beline papira. Bez brige, uzmite papirni ubrus i kontolišite boju sa tapkanjem i skidanjem boje sa delova u kojima ne želite da boja prodre. Potrebno je to raditi izvesno vreme, tako da budite strpljivi.


IMG_1382.jpg


Rad na licu je nastupio tek sutradan pošto se pozadina dobro osušila. Koristila sam svetlije tonove uporedo brišući neke jače poteze kako bih postigla mekše momente na koži.
Nisam uspela da napravim više fotografija samog procesa pošto ova vrsta slikanja zahteva poprilično fokusa.
I evo ga konačan izgled akvarela -Tišina -



IMG_1385.jpg



IMG_1383.jpg



Na kraju je papir ipak imao malo nabora,no to se može rešiti blagim peglanjem papira sa druge strane da bi se postigao ravan izgled.
U mom slučaju izbegavam toplotu na papiru te vrste i koristim gomile knjiga kako bi ispresovale papir.

Nadam se da vam je ova priča bila zanimljiva i da su oni koji se interesuju za rad akvarelom pronašli neke korisne informacije.

steemsign2.jpg

Sort:  

Very beautiful portret

Fino izgleda, a i zanimljiv proces stvaranja. Svakako treba i to probati :))

@megy.fine.art, treba probati svasta sto nas interesuje, verujem da je to jedini nacin da skapiramo sta nam lezi.

There is something so nice about people meditating or sleeping. Very nice watercolor.

Thank you @kathleenscarboro, maybe it's that moment of peace we accomplish during sleep or meditating.

Hvala @lighteye, moram priznati da mi njegov rad nije bio poznat do sad.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63968.82
ETH 2633.99
USDT 1.00
SBD 2.84