Het zwarte gat op weg naar de muzen

in #art6 years ago

muzen.jpg

In deze blog tracht ik de zoektocht naar de muze neer te pennen, in de hoop het ritme van de creatie beter te kunnen vatten, waarbij ik de grenzen van mijn fantasie tracht te stemmen naar de contouren van de cultuur waarin ik me begeef
Want elke creatief brein is op zoek naar bevrediging.

Het zwarte gat tijdens de zoektocht naar de volgende creatie tracht ik zoveel mogelijk te vullen met nieuwe informatie en kennis. Terwijl ik me geestelijk en lichamelijk omring met de negen muzen.

Reeds van in de griekse mythologie waren we op zoek naar de ultieme prikkel van ons creatieve brein. Waarbij zowel de bedenker, uitvoerder als toeschouwer werden betoverd door de godinnen van de creativiteit.

Of je nu een bakker en smit of kunstenaar bent, steeds opnieuw trachten we in bekoring te komen van het creëren. Dit zowel op lichamelijk, geestelijk of spiritueel vlak. Steeds opnieuw de grenzen van onze fantasie afschuimen naar een nieuwe creatie, waarbij onze zintuigen worden geprikkeld en zich verenigen tot iets wat er nog niet was.

Op zoek naar de bevrediging om de oerkracht om zich verder te planten te bevredigen.

Terwijl ik me met muziek van Erykah Badu omring en me liet inspireren door de docu Civilisations. Ben ik de zoektocht naar een nieuwe creatie begonnen. Spelen met vormen en kleuren in combinatie met gevoel en reeds bestaande creaties. Tracht ik iets te brengen die zowel mezelf als de toeschouwer kan bekoren.

Waarbij ik het schilderij Les Demoiselles d'Avignon van de grootmeester Piccasso als beeld gebruik.

Enkele gemaakte schetsen (bewerking van reeds bestaande foto's) in Photoshop, die zullen dienen om een nieuw schilderij te maken met acryl op doek .

muze001.jpg

muze002.jpg

muze003.jpg

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by jackjohannes hemp from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Great post @jackjohanneshemp! I am looking forward to seeing the results of your wandering brain!

Mine created a logo the other day with the same colourful rainbow pattern :-D

Really amazing article. Thanks for your sharing.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63595.77
ETH 3415.98
USDT 1.00
SBD 2.49