My favourite cow. Nr. 98

in #animals6 years ago

This is the cow I like the most. She is one of the more dominant cows of the hurdle. She wants to go outside but there is not enough gras on the pasture momentary.


image


Created with @esteemapp


I hope you are well!

Sort:  

Hebt er ook bij die veel bang zijn zekers??

De meeste lopen van je weg. er zijn zo´n 20 koeien die wel interesse hebben in aandacht van mensen. Koeien die ik van jongs af aan aandacht geef zijn later ook behoorlijk tam. Dat tam zijn is niet altijd handig als ik tussen de koeien loop want ze komen naar me toe en deze meiden zijn een paar honderd kilo zwaar. Altijd een beetje oppassen dat je niet geplet word :-)
Mooie dag traderrmeneer :-)

Cows Livestock They are good to eat grass in the grass. The cows come in many ways to help us get the calcium that comes from the cow.

Ze zou het ook goed doen als zwart-wit model.
;-)

Ik zal eraan denken de volgende keer.
Misschien een collage van koeien in zwart-wit.
Thanks :-)
Have a good one!

Heerlijk als ze wel naar buiten mogen, ik hoop dat dat bij jullie het geval is. Hier zie ik helaas maar heel weinig koeien buiten, terwijl er toch veel melkveehouders hier in de omgeving zitten, en helaas ook nog een megastal waar de koeien nooit buiten komen.

Hoi Hetty,
Ik werk op een Biologisch Melkveebedrijf met 110 melkkoeien en nog een hoop jongvee. Dat is vrij groot voor een biofarm. Ik begeleid daar cliënten van de zorgboerderij. http://www.regihoeve.nl/

Onze koeien moeten een minimum aantal dagen per jaar buiten zijn. Dat kan vanaf het moment dat er weer voldoende gras is voor ze, en het weer iets beter is. Koeien kunnen gemakkelijk naar buiten met dit weer maar ze lopen dan de weide kapot omdat die te nat zijn.
Onze koeien gaan meestal in april weer naar buiten en vanaf oktober-november komen ze naar binnen.

Megastallen produceren een hoop problemen voor o.a. biologische bedrijven, ze kopen al hun voer meestal in het buitenland en de mest moeten ze afvoeren. Deze megastallen hebben vaak niet voldoende landerijen voor hun mest en voedsel voor de koeien. Wij kopen nauwelijks voer, komt allemaal van eigen land, gesloten systeem.

Vriendelijke groet,

Nr. 98

Fijn te horen dat de koeien daar wel naar buiten gaan. Ik ben een echte dierenvriend en vind het altijd verschrikkelijk om al die koeien hier in de omgeving in hun stallen te weten, nooit naar buiten mogen, nooit gras van de weide eten ... nooit samen spelen in het gras. Nooit lekker lui in de wei liggen. Hier, (waar ik woon), vind ik de slogan "Dairy is Scary" helaas opgaan ...

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64377.96
ETH 3500.45
USDT 1.00
SBD 2.52