Dönüştürülmüş Karbon - Altered Carbon

in #alteredcarbon7 years ago (edited)

Bilim kurgu hikayeler eskisi kadar hayal görünmüyor gözüme bu size de oluyor mu bilmiyorum. Filmlerde gördüklerimiz 10 - 20 sene içinde dünyamızın bir parçası oluyor. Kitabını okuduğum ve dizisini Netflix üzerinden izlediğim Dönüştürülmüş Karbon - Altered Carbon 2018 yılında hakkında konuşulacak bir yapım olarak karşımıza geldi.

gg.jpg

Dizinin romandan uyarlandığını söyledim. Genelde kitaplar daha iyi olur ama bu sefer diziyi çok başarılı buldum. Kitabın eksiklerini görsel bir şova dönüştürmüş.

Aşağıdaki Fragmanı izleyelim mi?

Dizi ne anlatıyor?
Geleceğin dünyasına USB flash bellekle dosyayı bir bilgisayardan bir bilgisayara aktarır gibi insan beyinlerindeki bilincimiz karakterimiz kişiliğimiz soyut kısmımız bir başka bedene nakil ediliyor.

cc.jpg

Gözünüzü bir açıyorsunuz Allah ne verdiyse farklı bir yaşta, ırkta, cinsiyette buluyorsunuz.

ff.jpg
Kahramanımızda teknik olarak bedeni ölüp 250 sene geçtikten sonra dünyada bambaşka bir bedende uyanıyor.

Çok travmatik bir başlangıç değil mi? Adam daha neyim, ne oldum bir çay verin içeyim diyemeden, Gel bir cinayeti çöz diyorlar. Üstelik ölen şahıs onu uyandıran kişi. Ben nasıl öldüm gel bul diyor. Kafanız karıştı mı? Eh biraz öyle bir dizi.

Adamımız Takeshi Kovacs (Okunuşu İngilizce değil. Anne uzakdoğulu, baba Slav olunca ta ka şi - ko veç gibi bir telaffuzu oluyor :) ) Eskiden özee eğitim almış, süper vurucu bir timin parçası. Kendilerine ELÇİ diyorlar.

ee.jpg

Çözülecek cinayet, güzel kadınlar, geleceğin silahları, beyin arabirimleri, dünyanın yeni garip sokakları, köprü üstüne kurulmuş hayatlar, bedenden bedene geçişle iyice laçkalaşmış aile ilişkileri.

Emek harcanmış bir dizi. Eğer titizlikle izlerseniz göreceğiniz çok detay üstünde düşünülecek çok toplum eleştirisi var.

Zengin her zamanki gibi zengin. Artık adları MET. Yüzlerce yıl yaşıyorlar. Hatta en zenginleri farklı bedenle değil kendi klonlarını kullanıp bedenden bedene geçiyorlar.
dd.jpeg

Bu anlattıklarım spoiler değil. Dakika bir, gol bir şeklinde sizi karşılıyor. Bunları bilip izlemeye başlamak daha iyi olacaktır.

bb.jpg

Kısacası güzel dolu dolu bir öykü.

Richard_Morgan.jpg

Yazarı ( Richard K. Morgan) bütün bunları bundan 18 sene önce yazdığı için tebrik etmek gerek. Sanal gerçeklik teknolojisi, yapay zeka oteller ve bin bir yeniliği, bu kadar tutarlı ön görmek de kolay değil. Öykü akışı sizi bir kaç kere ters köşeye yatıracak aldanmayın sıradan bir dizi değil.

Keyifli izlemeler.

Netflix sayfası
https://www.netflix.com/title/80097140

http://www.wiki-zero.com/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvUmljaGFyZF9LLl9Nb3JnYW4

https://www.richardkmorgan.com/

https://en.wikipedia.org/wiki/Takeshi_Kovacs

Sort:  

Bende yeni başladım izlemeye çok başarılı buldum bakalım ilerleyen bölümlerde neler olacak

Serinin 3 kitap olmasına seviniyorum. Devamının çekilmesi ihtimali güçleniyor.

Merak ettim simdi 😕 netflx yok ama izleyecgim 😁

Keyifli seyirler :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54357.85
ETH 2282.80
USDT 1.00
SBD 2.31