Substratum ( $Sub ) İncelemesi

in #altcoin7 years ago (edited)

Substratum projesinin ana amacı sahip olduğunuz interneti müdahale edilemez bir katmana çekerek devletlerin internet üzerindeki yasaklarına karşı daha özgür bir ortam oluşturmaktır. Peki bunu nasıl yapacaklar? En basit tabiriyle, günümüzde varolan hosting sistemini merkezi olmayan ve bilgisayarını bu teknolojiye açmış tüm insanlar aracılığıyla hosting servisini dağınık ve dolayısıyla müdahale edilemez bir hale getirerek sansürlenmesi, yasaklanması mümkün olmayan bir internet sunmaya çalışacaklar.

subs.jpg

Proje şuan Alpha I ve Alpha II testlerini tamamlamış durumda ve youtube kanalında duyurdukları üzere Beta versiyonu yakın zamanda gelecek. Youtube demişken, sosyal medya kanallarını özellikle youtube sayfalarındaki anlatımlarıyla etkili kullandıklarını düşünüyorum. Projenin hangi aşamada olduğunu ve ne gibi gelişmeler olduğu öğrenmek için youtube sayfalarını takip edebilirsiniz: https://www.youtube.com/channel/UCxUJoTH0XLERKl55zGnFI6g

Substratum projesinin beta versiyonunun yakın zamanda çıkacağını söylemiştik ancak bu beklenenden biraz uzun sürdüğü için son zamanlarda fiyatının da düştüğünü görüyoruz. Bu zaman aralığında projenin CEO'su Justin Tabb'ın çocuğu dünyaya geldiği için (tabi tek sebep bu değil) ailesiyle ilgilendiğini ve beta versiyonun bu yüzden biraz aksayacağını sosyal medya hesaplarından duyurmuşlardı. Şuanda da çok fazla çaba sarf ederek çalışmayı sürdürdükleri yine sosyal medya hesaplarında gözüküyor. Bu durum bir güvensizlik mi oluşturur yoksa düşen fiyat yeni bir alım fırsatı mıdır, karar sizin. Substratum bu yazı yazıldığı sırada 0,72 USD ve 8222 satoshi değerinde.

Screenshot_1.jpg

Merkezi olmayan hosting servisinin bir getirisi de bilgisayarını bu teknolojiye açan insanların bugün hosting şirketlerinin kazanmış olduğu ücretleri kazanacak olması. İnternetin sansürlenemez olması için belli bir merkezi olmaması ve dağınık bir şekilde yayılması gerekiyor. Bunun için de birçok insanın bu projeye destek olarak bilgisayarını açıp -tıpkı bitcoin mining gibi- internet sağlayıcı görevi üstlenmesi bekleniyor. Tabi bunun karşılığında da sizlere substratum coini verecekler ve dolayısıyla bugün hosting şirketlerinin kazanmış olduğu parayı sizler kazanmaya başlayacaksınız.

Substratum, özellikle Asya kıtasındaki internet yasaklarını düşünürsek bence internetteki en büyük sorunlardan birine çözüm getirmeyi amaçlıyor. Dolayısıyla söyledikleri şeyi başarırlarsa kullanımı da çok fazla artar ve piyasanın en değerli projelerinden biri haline gelir. Gelecekte ne olur bilinmez ancak şuan Substratum'a rakip bir proje de bulunmamakta. Çin'in yakın zamanda VPN kullanımını da yasaklanması bekleniyor. Beta versiyonu çıktığında VPN de yasak olursa 1 milyar 379 milyonluk Çin nüfusunda oluşabilecek Substratum talebini hayal etmek bile bu projenin geleceği hakkında yeterince heyecan yaratıyor.

Substratum'un amacını anlamak için daha yerel bir örnek vermek gerekirse bu yazının yazıldığı tarihte ülkemizde erişimi yasak olan Wikipedia'ya, Substratum kullanarak erişebileceksiniz. Hatta daha önemlisi, Wikipedia hosting servisini bu teknolojiye taşırsa hiçbir devlet tarafından yasaklanamaz bir platforma dönüşecek.

Substratum takımı, söylediklerini gerçekleştirirse çok büyük etki yaratacağı çok açık. Reddit'te bir adet scam iddiası da mevcut ancak kendi adıma projeye ve takımına güvendiğimi söyleyebilirim. Tabi bu sadece benim izlenimlerinden çıkardığım bir sonuç. Yatırım yapmayı düşünürseniz kendi araştırmanızı yapmanızı tavsiye ederim.

Beğendiyseniz upvote ile destek verebilir ve bloğumu takip edebilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58733.26
ETH 2663.75
USDT 1.00
SBD 2.44