NL: Inzending "Writing wednesday #1" : Het familiediner

in #alldutchcreations6 years ago

Hallo allemaal!

Zoals ik vorige week schreef ga ik proberen elke week minstens 1 post in het Nederlands te schrijven zodat ik mijn Nederlands een beetje up to date hou. Mijn post van deze week word een inzending voor de wedstrijd van @alldutchcreation waarbij je een verhaaltje van maximaal 500 woorden moet schrijven bij een foto.

line.png

Het familiediner

foto 1.jpg
Foto is gemaakt door @hetty-rowan

Toen Bert van Leeuwen voor de deur stond wist ik dat het maar op een manier kon eindigen. Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik zijn hand vasthoud. Hoe kon ik zo dom zijn?

Jack kijkt me met een glimlach aan en is blij dat ik me heb laten overhalen naar het diner te gaan. De ruzie tussen mij en zijn broer anton heeft nu lang genoeg geduurd. Het is mooi weer en het kasteel waar het diner word gehouden is prachtig. Anton is een kok in een restaurant dus ik weet zeker dat hij een voortreffelijke maaltijd voorbereid. Niks staat ons meer in de weg om de ruzie bij te leggen zou je denken.

We zijn vrij vroeg maar bij binnenkomst staat Bert klaar om ons te verwelkomen. Ik probeer te verbergen dat ik zenuwachtig ben. Jack lacht en verteld tegen Bert dat hij blij is dat de ruzie tussen zijn vrouw en zijn broer vermoedelijk snel is bijgelegd na 2 maanden zonder contact. Het voelt alsof ik een steen in mijn maag heb en ik weet dat er nu geen weg terug meer is. Hoe kon ik het zover laten komen?

Als we de ruimte binnenkomen waar het diner word gehouden zien we een mooie oude eikenhouten tafel die gedekt is met alles erop en eraan. Er staat wijn klaar en een mandje met stokbrood. De kroonluchter aan het plafond heeft 8 kaarsen met vrolijk dansende vlammetjes. Ik kijk ernaar en mijn gedachten dwalen af...

Plots opent er een deur en mijn blik schiet naar Anton die binnenkomt met het voorgerecht. Hij kijkt me indringend aan en ik voel hoe mijn handen klam worden van het zweet. Het is warm weer dus Anton heeft een korte broek aan en een overhemd met de bovenste 2 knoopjes los. Mijn blik dwaalt naar het stukje huid dat zichtbaar is en ik krijg het er warm van. Snel dwing ik mezelf om mijn blik op iets anders te richten terwijl ik Jack hallo hoor zeggen tegen zijn broer.

Het is tijd om te gaan zitten en Jack vraagt of ik wijn wil hebben. Ik hou van een goed glas wijn op zijn tijd maar toch zeg ik nee. Jack kijkt me verbaasd aan maar ik ontwijk zijn blik en schenk een beetje water uit een mooie kristallen karaf in mijn waterglas. Ik hoor Jack en Anton over van alles en nog wat praten terwijl ik moed probeer te verzamelen voor iets wat ik al veel te lang uitgesteld heb. Na een paar minuten vraagt Jack waarom ik zo stil ben en ik weet dat dit het moment is.

Ik neem snel een slokje water uit mijn waterglas en stamel dat ik ze beide iets moet vertellen. Ze kijken me beide vragend aan en ik stamel: "Ik ben zwanger." Ik wacht 2 seconden en voeg eraan toe: "van Anton".

(einde)

line.png

Het was eigenlijk de eerste keer dat ik een verhaal schrijf dus ik hoop dat het niet al te slecht was. Alle op- en aanmerkingen zijn welkom zodat mijn volgende verhaal misschien iets beter word!

Bedankt voor het lezen!

line.png

ljusgrönliten.png

Sort:  

Leuk dat je meedoet! Nog heel even geduld tot de uitslag bekend gemaakt zal worden.. :)

Cliffhanger!! Ik ben nieuwsgierig naar de rest @sv1rby. Leuk geschreven!

Ik zou het ook wel leuk vinden als je het vervolg erop nog schrijft :)
Persoonlijk ben ik geen taal technisch wonder, in mijn posts zul je in het Nederlands waarschijnlijk meer spellingsfouten vinden dan in het Engels..
Maar als je daar graag op of aanmerkingen op wilt, raad ik je aan om bij The Writers Block aan te melden op Discord, deze helpen je graag met je posts nakijken, en geven ook feedback...
Ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt, maar ze hebben een NL hoekje daar ook...

Nogmaals, leuk als je een vervolg schrijft!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62837.64
ETH 2542.11
USDT 1.00
SBD 2.65