De Gentse graaipot

in #alldutch6 years ago

C6ljS-zWcAIhe_m.jpg
Bron

Gisteren kreeg ik de volgende link in mijn inbox welke ik de Gentse graaipot noem.

Waarom? Troepen mensen uit Bulgarije komen masaal naar Gent om lekker te profiteren van het Belgisch sociaal systeem. Werken is voor velen niet zozeer nodig en de Nederlandse taal leren totaal niet.

Buiten huisjes kraken in het Gentse kan ik me niet herinneren dat zoiets op de VRT of VTM kwam, maar de mensen van de journalistiek uit Bulgarije weten precies meer dan ons!

Uiteindelijk zeg ik: waar rook is, is vuur.
En welke acties gaan de mensen van de politiek doen? Bulgarije vragen om ze terug te nemen? Tijdverspillende dialoogjes starten? 1000 onderzoeken uitvoeren zonder resultaat?
Succes... we kunnen haast niet wachten op meer leugens van jullie!

Ik heb Bulgarije reeds enkele keren bezocht en ik kan zeggen dat het meer dan logisch is dat men elders het geluk gaat zoeken. En in Gent hebben bepaalde mensen precies de jackpot gescoord!

Sort:  

Ja, er is een grote kloof tussen de gekozen politieke oplossingen en de wereldse werkelijkheid. Zo creëert de politieke elite een onontwarbare kluwen met een zeer brandbaar lontje... helaas.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60906.91
ETH 2920.56
USDT 1.00
SBD 3.69