Verrassend uitje

in #alldutch6 years ago (edited)

IMG_6738.PNG

Eindelijk...ik kan weer fietsen. Heb 7 weken voornamelijk na een voetoperatie op de bank gezeten. Nu mag ik weer.
Ik moet wel uitkijken waar ik fiets..een rustige route..en niet in het centrum van Amsterdam waar ik woon.

Samen met mijn vriend kijken in een buurt die de laatste jaren in opkomst is.. de Czaar Peter buurt in Amsterdam.
Gunstig gelegen tussen het Scheepvaart museum en de Dappermarkt.

Ik zag tussen de authentieke huizen veel nieuwbouw.
De Czaar Peterstraat heeft ook erg leuke speciaalzaken (klein maar gezellig en persoonlijke aandacht) en heeft ook wat meer mogelijkheden van goedkope en duurdere winkels.
De buurt is enorm opgeknapt.

Op de hoek van de Czaar Peterstraat is een Grand cafe genaamd SPIRIT gekomen; klein terras aan de voorkant en zijkant, een dynamische sfeervol restaurant met een groot buffet. Verschillende hoekjes voor actief en passief gebruik en een heel relaxte sfeer.

IMG_6746.JPG

IMG_6745.JPG

IMG_6759.JPG

IMG_6757.JPG

De koffie is heerlijk, sfeer goed en het uitgebreide buffet lonkt naar ons.
Als je er naar kijkt dan kun je het niet negeren.

Het concept van SPIRIT is fantastisch: je kunt je bord met allerhande gerechten en ingrediënten vullen en bij de kassa betaal je per ons.
Het maakt niet uit of je voor- hoofd- of nagerecht neemt, je kan alles combineren.
Je loopt naar de kassa en je bord wordt gewogen en je betaalt precies voor hetgeen je neemt. Enorm voordeel van dit concept is natuurlijk dat je zelf precies bepaald wat je wilt en niets weggooit.

Alles ziet er verzorgd, smaakvol en lekker uit.
Voortdurend worden de gerechten aangevuld en ververst en van een bezoeker hoorde ik dat er wekelijks een grote variatie aan gerechten is, allemaal even lekker, vers en gezond. Zo kun je een goede biologische maaltijd opscheppen tegen een redelijke prijs.
Je neemt wat je wilt eten.
Wij hadden thuis al gegeten maar konden de verleiding niet weerstaan.

IMG_6758.JPG

IMG_6756.JPG

IMG_6742.JPG

Tussen het restaurant en de aangrenzende natuurvoedingswinkel Odin, bevind zich de keuken die er fantastisch professioneel en schoon uitziet.
Achter een glazen wand zagen we hoe de koks het eten bereiden. Watertandend keken we er naar.

IMG_6760.JPG

Zeker een paar uur hebben we heerlijk "ge-chilled" met lekkere hapjes, prima cappuchino, kranten en tijdschriften, kortom een fantastische start van mijn herstel.

Een aanrader om te bezoeken SPIRIT Czaar Peterstraat 2A Amsterdam www.spiritrestaurants.nl/amsterdam/locatie

Veel plezier @ryannevanos.

Sort:  

Wat een leuke beschrijving met die foto's er zo bij!

Ziet er allemaal goed en lekker uit!

Ja, bij het kijken naar de foto's heb ik er zo weer zin in.

Dat vind ik nu heel jammer aan dit soort teksten en beschrijvingen, en vooral als het goed omschreven is... Je krijg er gewoon zin in, het water staat me in de mond, je zou er zo binnen willen stappen...maar het kan niet...het is te ver... :-(
Het ziet er idd netjes en gezellig uit, met bovendien lekker uitziende gerechten. Zeker iets om te onthouden als ik ooit eens in de buurt ben.
duimomhoogklein.png

Ik begrijp het helemaal.
Jammer dat je niet in de buurt woont. Hoop voor jou dat waar je woont ook zoveel biologisch lekkers te krijgen is. In Rotterdam zit ook een zaak. Maar misschien ben je op dit moment in het buitenland. Groet
🥑🥦🍆 en 🍮☕️

'k woon in België, vandaar.
Voorzichtig met je voet...

zo zie je maar weer dat je niet altijd ver van huis hoeft te gaan om leuke uitjes te maken. Ziet er geweldig uit!

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 55213.27
ETH 2919.78
USDT 1.00
SBD 1.95