3 woorden, een verhaal in 5 minuten

in #alldutch6 years ago (edited)

@vjbasil schreef een stuk
https://steemit.com/alldutch/@vjbasil/inspiratie-voor-schrijvers-ontsluit-je-verborgen-creativiteit.

in 5 minuten schrijven vanuit 3 willekeurige woorden
niet nadenken over wat je schrijft maar gewoon doen

Ik ben ermee aan de slag gegaan.

Bijgaand het resultaat.
Niet bijzonder maar toch leuk om dit experiment met jullie te delen.

IMG_4465.PNG

BAL, VUILNISMAN, PAPIER

Sjef: Bal, geef hier die bal. Hij is van mij idioot.
Ik heb het hier op papier staan dat ik hem van meester Jaap heb gekregen. Dus geef nou maar die bal.

Arend: Doe ik niet. Jij hebt al zoveel speelgoed en je speelt er maar even mee.

Sjef: Hoe weet jij dat? Zit je mij te bespioneren? Ik dacht het niet jochie. Ik dacht het toch zeker niet, jij vies misbaksel.

Arend; Je bent jaloers, kom er maar vooruit?
Zeg het maar..je bent jaloers. Jaloers omdat mijn vader een goede baan heeft en jouw vader vuilnisman is. Wat een beroep zeg..vuilnisman.

Sjef: Maar mijn vader verdient meer dan jouw vader?

Arend; Zeker met het oud vuil, papier en huisvuil ophalen.
Jij hebt nergens verstand van jongen. Mijn vader rijdt in een dikke mercedes en werkt hard.

Sjef; Dat doet mijn vader ook. Alleen mijn vader heeft een eigen auto en niet zo'n lease-bak waarin jouw vader rijdt.

Arend; Hoe weet jij dat nou weer. Weer zitten spioneren?
Ik ben jou helemaal zat kereltje. Als je niet gauw vertrekt dan sla ik je in elkaar, pas maar op.

Sjef; Ik ga best wel weg maar ik moet wel eerst die bal hebben.

IMG_4467.PNG

Arend; Die krijg je niet. Dat zei ik je al..die krijg je niet klootzak.....dan kan ik niet anders dan dit doen.

Hij pakt een zakmes,
snijd de bal in stukken,
pakt een mooi papier
en geeft het pakje aan Sjef.

Sort:  

Hoi @ryannevanos

Wat een leuk en verrassend stukje!

Ik durf te wedden dat je dit nooit zou hebben geschreven zonder die 3 willekeurige woorden...

Benieuwd wat er nog meer uit je "pen" gaat vloeien.

Ja, dat is waar.
Die woorden zou ik niet zo snel kiezen als uitgangspunt.
Het is verrassend wat er dan naar boven borrelt.

@ryannevanos

Hoe verzin je het!

Congratulations @ryannevanos! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @ryannevanos! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 54260.16
ETH 2859.91
USDT 1.00
SBD 2.01