Heeft Bitcoin een voorlopige low gezet?

in #alldutch6 years ago (edited)


Zoals u in mijn laatste bitcoin update kon lezen, moest Bitcoin een daling tot onder $ 3.309 laten zien om de neerwaartse cyclus af te ronden. Dit resulteerde uiteindelijk in een koersdaling tot $ 3.122.


Mijn minimum target is een daling tot onder het laagste punt van de derde beweging ($ 3.309,10). Voor alle duidelijkheid: dit is mijn minimum target. Persoonlijk verwacht ik een iets diepere daling tot rond $ 3.000! 

Market Maven, 10 december 2018

Sinds de vorming van die low presteerde Bitcoin vrij sterk en staan we ondertussen al bijna 9% hoger.

Voorlopige low?

Ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien, maar het ziet er steeds meer naar uit dat dit wel eens een voorlopige low zou kunnen geweest zijn. Waarom een voorlopige low? Wel, ik hou rekening met volgend scenario:

Op korte termijn is dit eigenlijk niet echt belangrijk maar ik geef het toch graag mee. Als trader is het namelijk belangrijk dat u een zo ruim mogelijke horizon heeft. Hou er op middellange termijn dus rekening mee dat we nog steeds onder die $ 3.000 kunnen duiken!

Korte termijn setup

Als ik naar de prijsactie van vandaag kijk, zie ik heel positieve signalen. Het heeft er alle schijn van weg dat we aan een opwaartse impulsieve beweging zijn begonnen. Eerst en vooral wil ik wijzen op het feit dat de derde golf van deze beweging tot voorbij de 161.8% Fibonacci extensie is bewogen. Hierdoor weet ik dat deze beweging nog wat leg's zal krijgen.

Maar om die visie te staven, moeten we komende uren een afkoeling zien. De retracement zou tot tussen $ 3310 - $ 3340 moeten bewegen. Dit is tevens een ideale steunzone. Zoals u kunt zien, trad deze zone afgelopen dagen ook al eens als een kortstondige steun op. Jammer genoeg konden de bulls dit toen niet vasthouden. Bij een nieuwe breuk van deze range mag het bullish scenario dan ook de vuilbak in.

Indien de bulls er in slagen om steun te vinden, verwacht ik een nieuwe push hoger tot minimum $ 3500 waar we de eerste impulsieve cyclus kunnen afronden!



Posted from my blog with SteemPress : http://www.marketmaven.be/heeft-bitcoin-een-voorlopige-low-gezet/
Sort:  

De logica ontgaat mij totaal waarom de Bitcoin onder de 3309 moet komen. Tot nu toe, en ik spreek over de afgelopen 1.5 jaar is er weinig van alle voorspellingen uitgekomen op 1 na nl. dat eind 2017 de Bitcoin 1700 zou waard zijn. Daarna gebeurden er een groot aantal vreemde dingen (niet kunnen verkopen bvb i.v.m. gebrek aan opgeleid personeel en meer van die kul. De banken laten hun imperium echt niet afpakken en anoniem en belastingvrij is het ook niet om nog maar te zwijgen van de kosten die berekend worden, dat zet de nuchtere mens tot denken...

Posted using Partiko Android

Misschien even het artikel beter lezen? Die 3309 was een target van vorige week en is perfect uitgekomen hoor. Geen idee naar welke voorspellingen u wijst maar met wat iemand anders zegt, heb ik niets mee te maken. Er lopen veel charlatans rond die totaal geen ervaring hebben met technische analyse. De grootste charlatan is in mijn ogen dan ook Thomas Lee. De wallstreet cryptobull dit constant loopt te roepen dat we 15000 tegen eind 2018 zouden zien.

Technische analyse is daarnaast ook een dynamisch proces. De prijs is constant in beweging. Passeert de koers voorbij punt X, kan de analyse er helemaal anders uitzien. Maar daarom is de visie niet fout. Eigenlijk zou ik constant moeten schrijven of video updates verzorgen om alles in goede banen te leiden. Maar dat kost tijd en tijd = geld. En tijd doorbrengen op steemit is jammer genoeg niet echt lucratief.

In ben inderdaad benieuwd hoe Thomas Lee dat voor elkaar krijgt, tijd op Steemit doorbrengen is verre van lucratief, al dachten/denken velen van wel.

Posted using Partiko Android

Die zit niet op steemit...

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 57237.65
ETH 2358.35
USDT 1.00
SBD 2.34