Nooit te oud voor een flater !

in #alldutch6 years ago

Zozo, weer een lesje geleerd vandaag.

De hele dag heb ik me slecht en in de steek gelaten gevoeld. Het was vandaag mijn verjaardag en met uitzondering van mijn echtgenoot en mijn zoontje had ik van niemand felicitaties gekregen. Ik voelde me zelfs slecht dat ik me daar druk over durfde maken maar het was sterker dan mezelf.

kaartje2gobe.jpg
image source: kaarje2go.be

Ik voelde me echt genegeerd vandaag heb de hele dag lopen mokken. Iedere dag weet ik alles van iedereen. Mensen posten op facebook wanneer ze hoofdpijn hebben, de afwas nog moeten doen, ergens naartoe gaan of bezoek krijgen. Ik weet het allemaal omdat mensen nu gewoon graag de tijd nemen om al die dingen openbaar te maken op facebook.

flairbe.jpg
image source: flair.be

Als mensen de tijd kunnen nemen om al die zinloze dingen te posten, waarom konden ze dan niet gewoon even 5 seconden tijd nemen om me een gelukkige verjaardag te wensen? Ik doe het voor iedereen in mijn vriendenlijst en die staat intussen wel aardig vol. Ik sta altijd klaar voor iedereen en met elk probleem kan je wel bij mij terecht. Je hoeft niet eens meer te onthouden wanneer iemand jarig is, facebook komt het je wel vertellen. (handig trouwens)

Het einde van de dag naderde en even dacht ik erover om volledig te breken met facebook en de vele mensen die (dacht ik) enkel met zichzelf bezig waren.

Mijn echtgenoot die het toch wel erg voor me vond had intussen zonder mijn weten enkele vrienden aangesproken om te vragen waarom ze niet even de tijd konden maken voor een kleine felicitatie. We zijn immers al jaren goede vrienden.

fenegobe.png
image source: fenego.be

Wat blijkt nu het probleem te zijn? Niemand kon zien dat ik jarig was. Niemand had de melding gekregen van facebook omdat ik na de laatste aanpassingen in de privacy instellingen van facebook maar eens even heb laten merken hoezeer ik wel hou van een beetje privacy. Alleen ik kon nog persoonlijke dingen zien van mezelf en dus ook mijn verjaardag!

wijzijnvoetbalnl.jpg
image source: wijzijnvoetbal.nl

Lesje geleerd! Privacy is goed maar teveel privacy is toch maar eenzaam hoor. Ik heb maar snel mijn instellingen opnieuw bekeken nu komen langzaam maar zeker toch alle meldingen van vrienden (die intussen nog niet naar bed waren) binnen.

Sort:  

uw stem van de raffle ... ik laat nrmaalgezien geen berichten achter, de winners staan in de posts , mr ik zie zelden belgen hier

thank you for participating tu.png

Ik zie ook maar zelden belgen maar ik weet intussen wel al dat er hier zich toch een aantal schuil houden op steemit.

wel dan hallo, feel free to lurk in the discord channel mr das wel niet echt actief, ik hou dat gewoon open als er vragen of problemen zijn (tot zover niet) bedankt voor de deelname tu.png

@resteemator is a new bot casting votes for its followers. Follow @resteemator and vote this comment to increase your chance to be voted in the future!

Follow me back frnd

We hebben toch niet alleen fb nodig om te weten wanneer onze vrienden jarig zijn? Dat is wel triest. Gefeliciteerd nog! :-)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62014.91
ETH 2410.27
USDT 1.00
SBD 2.50