Spurter

in #alldutch7 years ago

Even stoom afblazen! Hoewel ik mezelf in het leven eerder als een Marathonloper (lees: volhouder) beschouw dan een Spurter, zit ik deze week toch wel in de 100m (spurt dus) van mijn leven. Zo is het eerst en vooral een spurt om mijn blog op tijd omgezet te krijgen. Zoals je misschien al had gelezen op Instagram, heb ik besloten om de blog Lazy Bird over een andere boeg te gooien. Gedaan met het anoniem schrijven dus, hip hoi!! Lazy Bird wordt Flip Flop Your Life, kijk maar al eens rond...

Maar waarom de tijdsdruk?

Wel, binnen 9 dagen vertrekken we weer op Roadtrip met onze camper, je kan over onze vorige trip hier lezen of in het menu op de blog onder Lazy Traveling. Voor die tijd wil ik de blog helemaal omgezet hebben en in principe heb ik daar veel tijd voor, ware het niet dat ik nog met een ander 'projectje' bezig ben, dat ook aan de eindspurt zit...

Boek

Jawel, hier ben ik ZO trots op. Samen met vriendin J. begon ik half januari zonder enige voorkennis of plan of wat dan ook aan een boek. Een roman. Wat we nooit hadden durven dromen, is dat we al na twee maanden voldoende materiaal bijeen geschreven hadden. Ongelofelijk.Momenteel zitten we dus in de nalees/bijwerk/verbeter fase en ook die moet afgerond geraken vooraleer ik vertrek, zodat onze proeflezers aan hun zware taak kunnen beginnen. Zo spannend!! Maar dus weeral stress ook, haha.

Huisonderwijs

En dan de laatste spurt is die van Wiskunde. Om dit schooljaar onze Roadtrip te kunnen doen, volgt onze dochter van 10 Huisonderwijs en dat gaat heel goed. Alleen hebben we net ontdekt dat we voor Wiskunde vanaf nu echt elke dag een bepaald aantal pagina's moeten maken, anders moeten we in de zomervakantie nog verder werken en dat willen we niet. Zij niet, ik ook niet.

Dus ja, ook nu in de Paasvakantie werken we elke ochtend. Gelukkig is het een TOP leerling, die dochter van me ;)

Zit jij ook in zo'n fase waarin de boel vooruit moet gaan? Hoe bewaar jij je kalmte? Ik met een grote pot Kamillethee ;)

X Lazy Bird (Barbara dus, aangenaam)

Sort:  

Een hectische tijd dus, dat is wel duidelijk.
Gefeliciteerd met deze opmerkelijke prestatie (dat boek). Hoe gaat het boek heten en belangrijker: waar kunnen we het lezen?
Ik ben benieuwd.

Inmiddels het boekenweek boek gelezen ( waar we een tijdje terug wat over hebben gebabbeld ) en ik moet toegeven dat de critici gelijk hadden: ééndimensionale karakters.
Ik vraag me trouwens ook af waarom iemand zo'n boek schrijft.
En waarom het dan zo triest moest aflopen? Het is denk ik "bonton" om er zo'n draai aan te geven. De hoofdpersoon had natuurlijk ook "nog lang en gelukkig" kunnen leven met haar nieuwe liefde, maar dan zouden de critici het natuurlijk afgedaan hebben als een slap sprookje....

Wat een geweldig mooie reis hebben jullie gepland! Even die hele kustlijn pakken.
Hoe lang gaan jullie erover doen?

Laat je je dochter de wiskunde wel zelf doen trouwens?
Uit ervaring weet ik dat het erg verleidelijk is om het huiswerk even voor je kind te gaan zitten maken... Vooral als er een deadline lijkt te zijn.

grt, @vjbasil

Inderdaad, hectisch, maar hopelijk maar voor even.
Het boek heeft als werktitel 'Blauw', we gaan even afwachten wat de proeflezers ervan vinden voor we beslissen of het überhaupt de wereld ingestuurd zal worden ;) ik hou je zeker op de hoogte!
Wegens tijdgebrek heb ik Griet's nieuwste telg nog steeds niet gelezen, ben aan de laatste bladzijden van Ken Follet's Century Trology bezig, een project van lange adem...
Wat die roadtrip betreft: het plaatje dat je ziet is de trip die we net achter de rug hebben, van half september tot half december hebben we erover gedaan. Nu gaan we de andere kant doen, de Oostkust dus, tot einde juni...
Mijn dochter gaat dit jaar niet naar school, wij geven haar zelf les. Alles is dus huiswerk eigenlijk. We zetten haar altijd even op weg en dan maakt ze de rest zelf. Ik weet wel wat je bedoelt, er zijn ouders die het huiswerk van hun kinderen nog zitten te verbeteren enzo, believe me zo ben ik niet (hoe zou ik anders ooit aan die bijnaam Lazy Bird gekomen zijn, haha!).
Tot binnenkort!

Ok.

Ken Follett is geniaal!

Heb vrijwel alles van hem gelezen!

Ik vraag me soms wel eens af of hij niet een heel team aan broodschrijvers in dienst heeft.

Hoe kan je anders zo'n enorme en kwalitatief geweldige productie hebben?

Ja dat vraag ik me ook af. Het verbaast me trouwens niet dat je hem zo goed vindt, hij is een echte 'mannelijke' schrijver! :D

En ik maar denken dat je Diane heet. Barbara is ook leuk :)
Lekker druk zo te horen. Een boek... zo gaaf! Je mag nu al trots zijn.

Nee, echt?? Diane? Haha, zo grappig zeg! Trots ben ik zeker, het mag nog het slechtste boek OOIT zijn, ik heb het wel gedaan weet je. Zo fijn.
X Barbara (aka Diane, aka Lazy Bird)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 60480.09
ETH 2363.08
USDT 1.00
SBD 2.65