Het gezicht dat een Trut vertoont wanneer ze even niets te doen heeft - Heb jij het ook? - English version below!

in #alldutch6 years ago (edited)

'Daar krijg je rimpels van!' zegt Mr Lazy Bird quasi dagelijks tegen me als ik weer eens diep in gedachten verzonken ben en met boze blik en bijbehorende denkrimpel de leegte in staar. Te pas en te onpas ziet mijn gezicht er moorddadig uit: als ik sta te koken, wanneer ik een boek lees, als ik over straat loop en als ik zit te schrijven, zoals nu. Ik zweer je: als je de uitdrukking op mijn gezicht NU zou zien dan loop je gillend weg! Denk: boze ogen, denkrimpel, strak getrokken mond en een uitstraling van: 'Durf niet tegen me te praten want ik klop u zo de grond in richting China!'

'Resting Bitch Face' noemen ze dat, oftewel 'Het gezicht dat een Trut vertoont als ze even niets te doen heeft', we gaan het voor het gemak RBF noemen. Ik heb dat altijd al gehad, als kind zat ik al met zo'n mini-fronsje, maar toen was het nog schattig.

Arrogant

Toen ik een onzekere tiener was werd het geïnterpreteerd als arrogantie, wat hilarisch was want dat was wel het laatste wat je toen over mij kon zeggen. Ik herinner me nog dat ik voor het eerst naar een feestje ging in een café en dat achteraf mijn vriendin me zei dat iedereen me ontzettend arrogant vond omdat ik tegen niemand iets zei en een gezicht had alsof ik liever ergens anders was. Dat laatste klopte wel, maar niet omdat ik feestjes niet leuk vond, eerder omdat ik niemand kende en heel hard mijn best deed om niet onzeker te lijken. Oh ironie.

Crimineel

Ik ben zelfs een keer van diefstal beschuldigd in de H&M. Ik was gewoon wat aan het rondneuzen, paste een paar spullen en ging weer weg. Toen sprong de security man voor me, geflankeerd door de gerante, en ze duwden me een stockruimte binnen waar ik gefouilleerd werd. Waarom? 'Omdat ik een gezicht trok alsof ik iets ging stelen', dixit de gerante. Echt gebeurd.

Typisch voor Introverten?

Wat ik zo bijzonder vind, is dat zo'n RBF blijkbaar samen hangt met een rijk inwendig leven, met hersentjes die altijd maar blijven gaan, zoals de mijne. Ik heb soms inderdaad het gevoel dat ik meer IN mijn hoofd leef dan daarbuiten, wat niet altijd goed is trouwens. Typisch voor een introvert? Misschien... Maar waarschijnlijk zijn er ook extraverten met een RBF. Dankzij Mr Lazy Bird slaag ik er ook wel in om 'eruit' te komen, hij maakt me er attent op. Wanneer ik over straat wandel, probeer ik bewust te glimlachen naar mensen, om ze niet de schrik van hun leven te bezorgen.

Het goede nieuws is dat mijn Happy Face ook wel echt heel happy is. Als ik wil, kan ik een smile van oor tot oor laten zien, maar da's enkel wanneer dat van toepassing is natuurlijk. Mijn 'neutrale' gezicht ziet er gewoon mega serieus uit, en boos ook. Daar kan ik helaas niks aan veranderen.

Nu jij!! Heb jij ook zo'n smoel om stront op te sorteren (sorry voor de Nederlanders, Vlaamse uitdrukking!!) als je in gedachten verzonken je vakantie naar de Provence plant?

Please share hieronder!!

X Lazy Bird

All pictures are from Giphy.com

English version:

"You'll get wrinkles!" Mr. Lazy Bird says to me almost every day. My mind wanders and I'm staring at nothing in particular with an angry glance and the accompanying thinking wrinkle between my eyes. My face looks murderous all the time: while making dinner, reading a book, walking down the street and when I am writing, like now. I swear to you: if you'd see the expression on my face right NOW, you would be running away screaming! Think: angry eyes, thinking wrinkles, tight mouth and an expression of: 'Do not dare to talk to me because I will knock you through the earth all the way to China!''


Resting Bitch Face' they call it, or 'The face that a Bitch shows when she has nothing special to do', we will call it RBF for convenience. I've always had it, as a child I had already this mini-frown, but then it was still cute.

Arrogant

When I was an insecure teenager it was interpreted as arrogance, which was hilarious because that was the last thing you could say about me then. I remember when I went to a party in a cafe for the first time and afterwards my friend told me that everyone thought I was very arrogant because I did not say anything to anyone and I had a look as if I'd rather be somewhere else. The latter was right, but not because I did not like parties, rather because I did not know anyone and did my very best not to look insecure. Oh irony. 

Criminal

I have even been accused of theft in an H & M store. I was just snooping around, fitting a few things and leaving again. Then the security man jumped in front of me, flanked by the manager, and they pushed me into a storage room where I was searched thoroughly. Why? "Because I had a look on my face as if I was going to steal something," the manager said. Really happened.

Typical for Introverts?

Apparently, having an RBF is  connected with having a rich inner life, with a brain that keeps on going, like mine. Sometimes I have the feeling that I live more IN my head than outside, which is not always good by the way. Typical for an introvert? Maybe ... But there are probably extraverts with an RBF too. Thanks to Mr. Lazy Bird, I luckily manage to 'step out of it', he makes me aware of my face. When I walk down the street, I try to smile at people consciously, so as not to give them the fright of their lives.

The good news is that my Happy Face is really really happy. If I want to, I can show a smile from ear to ear, but of course that only happens naturally. My 'neutral' face just looks very serious, and angry too. Unfortunately I can not change that.

Now it's your turn!! Do you have a face to that leaves the nicest people screaming for their mother when you were only daydreaming of your vacation to France?

Please share below !!

X Lazy Bird

All pictures are from Giphy.com

Sort:  

Haha! A resting bitch face! Never heard of it but I don't envy you! It can give you serious trouble apparently... I'm an introvert, people always say to me: " Still waters run deep". I hate it when people say that to me often!

Oh well, I'm a proud introvert! Hurray for us!

Hahaha! Thank you! Cheers! ;-)

OMG! Congrats on this ladybird. I wish i could read this post of yours haha but i can only read in english :( but congrats on levelling up and being rewarded. U deserve it ❤️ The universe is creating a path for you.

You are very sweet :)
Amazing isn't it?? I didn't know what hit me when I saw it this morning. The post is about the Resting Bitch Face (I have that), I'll translate it one of these days in English ;)
Unfortunately, my Upvote is still worth 0 LOL!

Yes AMAZING! I am so happy for you. Yes one day when you are free!

It is okay you will get there soon. This is such an achievement already! CELEBRATE!

With perseverance ❤️

Translation in English is below now :)
Talk to you soon!

@jackjohanneshemp en @poeticsnake dankjewel voor de nominatie voor OCD! Ik wist niet wat me overkwam vanmorgen, wel leuk om de zondag mee te starten zo :D X Lazy Bird

FAKKING grappig dit!!!

...en zo herkenbaar......

Oh haha! Dankjewel!
X Lazy Bird

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63422.01
ETH 2688.96
USDT 1.00
SBD 2.58