Verhuizen

in #alldutch6 years ago (edited)

Op een gegeven moment neem je de beslissing om te gaan verhuizen.
Je schrijft je in voor nieuwe huizen en je denkt dat kan wel even duren. Dan zie je bij een woningcoörporatie een flat vrij komen, "inschrijven binnen 5 dagen". Je denkt eigenlijk lijkt me dat wel wat, lekker rustig in een 50plussers flat. Je denkt er nog een dag over na, je kijkt weer op de site en je ziet dat er nog niemand op gereageerd heeft. Dan besluit je om je er voor in te schrijven en het wachten begint.
Nog twee dagen en nog steeds ben ik de enige die erop gereageerd heeft. Nog 1 dag en nog steeds geen tweede inschrijver. Je denkt "het zal toch niet waar zijn?" En dan het laatste uur, je blijft het aantal inschrijvers op de voet volgen, komt alleen geen tweede.
Dan is de inschrijfperiode voorbij en je ziet dat je de enige inschrijver bent. Je kijkt nog wat rond op de site en ontdekt dat er wel vaker appartementen niet worden toegewezen omdat er te weing geïnteresseerden waren. Dus je wacht af.
Dan krijg je volgende dag telefoon of ik nog steeds interesse heb. "Tuurlijk". En jawel, binnen een uur krijg je een email met lijst met daarop alle dingen die ze willen weten en ik mag een bezichtiging regelen.
Dag daarna heb ik de bezichtiging, en dat zegt me genoeg, ik wil die flat wel. Dus alle papieren gekopieerd en gemaild. Nu kunnen ze op het laatste moment nog besluiten om het niet door te laten gaan, maar dat denk/hoop ik niet.
Dus nu komt de leuke taak voor mij om elke hoek in dit oude huis door te spitten en in dozen te plaatsen. Gelukkig heb ik daar nog een week of 5 voor, maar ik ben nogal iemand die alles op het laatste moment doet. Vandaar heb ik maar besloten om een plattegrondje van dit huis te tekenen en die in delen gezet, zodat ik tenminste een soort van stok achter de deur heb om die dag dat te doen. Is nog ruim genomen, maar je komt vanzelf iets tegen wat tegenvalt.
Dan komt nu ook de beslissing van wat neem je mee en wat gooi je weg? De nieuwe kamer is bijna meter smaller, dus er moet zeker iets weggegooid worden, kan echt niet alles meenemen. 3-zits bank bijvoorbeeld, die past er niet in.
Je regelt een auto/busje op het werk voor de verhuizing, zit je wel aan tijd gebonden want dat busje moet op een bepaalde tijd terug zijn voor het werk zelf, maar de verhuizing zelf kan over een dag of twee drie verspreid worden. Dus dat scheelt.
En dan moet je natuurlijk nog alle andere dingen regelen: elektra, kabel, huur van deze woning opzeggen, verzekeringen en meer van dat gedoe. Al met al de komende tijd ben ik er wel even mee bezig.
Maar als alles dan in nieuwe flat staat zal er vast een gevoel van opluchting komen.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57742.49
ETH 3102.18
USDT 1.00
SBD 2.39