Add an image to your account (no webspace needed) (ENG - NL)

in #alldutch6 years ago

gravatar.jpg

Settings

In the settings menu you can't upload an image to use as your profile image, you have to supply a url. This means you have to have access to webspace somewhere, upload the image to that webspace, enter the url in your settings.

No webspace

What if you don't have access to webspace anywhere? You can use free image storage websites. Not everyone will like the idea of posting images to these kind of websites.

Gravatar

Gravatar is also a website to store images, but in a different way. After creating an account, you can link images to emailaddresses. This means whenever you use that emailaddress on a forum, and the forum has gravatar implemented, the picture you linked to this emailaddress will show up as your avatar, automatically.

Steemit doesn't have Gravatar implemented

Bummer, but not all is lost. The images you upload, can be accessed by url. So all you have to do is,

  • create an account on Gravatar
  • upload images
  • grab a link to the image
  • enter the link in your settings
  • save your settings

Now you have an avatar. Congratulations!

nl-vlag.png

Settings

Op de settings-pagina kun je geen profielfoto uploaden. In plaats daarvan dien je een url in te geven die verwijst naar een elders opgeslagen foto. Om dit te kunnen doen heb je toegang tot webruimte nodig, je slaat daar je foto op en voert vervolgens de url in op de settings pagina.

Geen webruimte

Wat nou als je geen webruimte hebt? Er zijn websites die je gratis je foto's laten uploaden waarna ze met een link kunnen worden gebruikt. Vraag is natuurlijk, hoe prettig vind je het je foto's onder te brengen bij dergelijke sites.

Gravatar

Gravatar is ook een website waar je foto's kunt opslaan, maar met een ander doel. Nadat je een account hebt aangemaakt, kun je foto's koppelen aan e-mailadressen. Na deze koppeling zal op bijvoorbeeld een forum dat de gravatar mogelijkheid ondersteunt, automatisch de gekoppelde foto als avatar zichtbaar zijn.

Steemit ondersteunt Gravatar niet

Jammer, maar geen nood. De foto's die je uploadt zijn allemaal door middel van een url beschikbaar. Dus, alles wat je moet doen is,

  • een account aanmaken bij Gravatar
  • foto's uploaden
  • de link van een foto kopiëren
  • de link plakken op de settings-pagina
  • settings opslaan

Vanaf nu heb je een avatar. Gefeliciteerd!

Sort:  

Zo'n service heb ik dus eerst geprobeerd. Maar toen lukte het me niet. Ik zal deze komende week eens proberen.

Op die manier heb ik mijn avatar ook ingesteld. Mocht het niet lukken, laat het dan even weten.

Waar in gravatar vind kik nu de link van/naar mijn foto?

Onderaan in het overzicht worden je avatars getoond. Rechtsklikken op de gewenste avatar en kiezen voor 'Afbeeldingslocatie kopiëren'. Daarna plakken in je Steemit settings

Kijk daar ga je al. Voor zover ik weet kan ik met mijn iPhone niet rechts klikken 🤨😩

Dat wordt toch even inloggen via mijn desktop. Geef me nog 1 week extra tijd 😋☺️

Heb je geprobeerd je vinger wat langer op de avatar te houden? In sommige gevallen krijg je dan zo'n beetje de rechtsklik functionaliteit.

Een week? Gebruik je je computer zo weinig?
Bij mij is het anders om :)

Ik gebruik mijn eigen laptop eigenlijk bijna nooit. Enkel die op mijn werk, maar ik probeer te vermijden dat ik daarop iets doe wat Crypto gerelateerd is.

Het is meer dat ik een mega To do list heb. Je weet wel van die zaken als zomer banden onder je auto, boekhouding bijwerken, vakantie boeken, etc

Woehoei ik zie nu iets 😀

En het lijkt op mijn mega professionele profiel foto 😬
Je mag nu gerust zeggen dat dit echt niet kan hoor 😂

In tegendeel, je mag trots zijn op jezelf dat het is gelukt.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 66338.04
ETH 3306.77
USDT 1.00
SBD 2.69