You are viewing a single comment's thread from:

RE: Spitsstrook dicht - dit kan niet waar zijn

in #alldutch6 years ago

Mooie stoom-afblazen @pundito!

Ik begrijp je frustratie, over de onnodige afsluiting EN over de niet-werkende camera.

Files, tja... ze zijn onlosmakelijk verbonden met auto's en vrachtwagens. Daarom bezit ik er geen, rijd ik er geen, huur ik ze zelden en maak ik - bijna zonder klagen - al dertig jaar gebruik van het OV.

Dat was jarenlang compleet ruk, maar sinds een jaar of twee-drie uitstekend te doen. NOOIT tijdens de spitsen, dat is net zo dom als op zondag vlak voor het voetbal op tv begint naar een snackbar gaan om je avondeten te halen: het kan, maar je moet er niet aan beginnen als je je goede humeur wilt behouden.

Dat zou je natuurlijk met auto's ook kunnen doen: ga rijden als het NIET druk is. Met de komst van de mobiele telefoon is verplicht van 9 tot 17 op je werk aanwezig zijn totaal zinloos en reactionair (zo, smijt die je baas maar toe ;-)).

Maar ja, als de RDW je dan daarin ook nog tegenwerkt... dan blijft niets anders over dan een stoom-afblazen post schrijven :-)

Ik hoop dat je je frustratie een beetje kwijt bent!

Sort:  

Bedankt, @hatsekidee!
OV is helaas geen optie hier - ben ik nog veel langer onderweg. Had ik al meerdere keren onderzocht. Bus, tram, trein, bus (of lopen) met lange wachttijden er tussen. Dan zou ik die 49km beter nog op fiets kunnen gaan. Maar 500km fietsen per week vind ik dan net even 490km te veel :)
Wat de werktijden aangaat (8:30 - 17:00 in mijn geval) heb ik al besproken of het niet mogelijk is dat ik van 07:30 - 09:00 vanuit huis werk en dan ga rijden. 09:45/10:00 - 17:00 uur op kantoor. Want we hebben een uitstekend VPN systeem - sterker nog: ik krijg vanuit huis meer gedaan dan op kantoor.
En in principe is mijn werkgever heel flexibel. Als ik een keer zeg dat ik 's ochtens vanuit huis werk en 's middags op kantoor ben: geen enkel probleem. Maar mijn voorstel zou een structureel iets zijn. Iedere dag dus. Nee, hoor - straks wil dat nog iedereen! Ja en?!? Zou toch top zijn als we zo voor mens en millieu iets kunnen betekenen. Nee, daar kunnen we niet aan beginnen.
Wat doe ik dus: ik ga voor de files rijden en zit vaak om 07:45 al op werk. Zo heb ik dan ook alleen de file op mijn weg terug naar huis. Is natuurlijk goed voor de werkgever - dat zijn best wat overuren op jaarbasis.
Maar ik zal dit op hoger niveau nog eens op tafel gooien.

Iig erg bedankt voor jouw reactie!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 67402.68
ETH 3481.04
USDT 1.00
SBD 2.65