Mokumse humor

in #alldutch7 years ago

Man, wat hou ik van deze stad!

Vandaag weer zo'n marktervaring die in elke stad anders is, gevuld met de mores, de samenstelling en de humor van de betreffende plaats.

Een van de dingen waarom ik zo van Amsterdam hou, is die humor op straat.

albert-cuyp-kip.JPGBron afbeelding

Kouwe kip

Met een rugzak gevuld met kippenvleugeltjes kwam ik
op de markt langs de buren van mijn kippenboer, ook in de kippenhandel.

“Warreme kippetjes! Lekkere, warreme kippetjes!
Lekker warrem kippie voor u, meneer?”

– “Nee, ik warrem mijn kippetjes altijd liever zelf op,” antwoordde ik gevat.

“Nou, dan was je precies op je plek bij die kouwe kip van hiernaast!
Toch, Truus? Of niet dan, hee? Hahahaha!”


lid-van-logo-alldutch-420px.jpg

Sort:  

Tja die Albert Cuyp.
35 jaar woonde ik er naast, altijd wel wat te lachen.

toen ik er in 1977 ging wonen zeiden vrienden: "je gaat toch niet in zo'n achterbuurt wonen?"
Inmiddels is het de hipste yuppenbuurt van Amsterdam geworden...

Zit ik gelukkig net aan het rafelrandje. En tussen al die hippe shit maakt het die echte lokale humor tussen Amsterdammers onder mekaar (ik ben 30 jaar geleden geïmmigreerd, en vind dat ik me inmiddels wel een halve Amsterdammer mag noemen) des te leuker :-D

Wow, eerste keer dat ik een Nederlandse post lees. En idd top stad Amsterdam, eigenlijk hadden we nooit moeten verhuizen 😥

Nu nog even uitvinden hoe @smartmarket werkt en mijn dag kan niet meer stuk 😬

Hi @crypto-econom1st, bedankt voor je reactie.

Hier kun je nog veel meer Nederlandse posts lezen:

lid-van-logo-alldutch-420px.jpg

En hier kun je lid worden van de alldutch community op Discord

Dank voor je snelle reactie. Ik ga meteen even kijken op die tag.

Op de chat ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Er valt eigenlijk te veel te ontdekken en te leren op steemit 😩

En ik gebruik eigenlijk altijd mijn smartphone. En dan lijk ik enkel tags te kunnen lezen uit het menu. Zodoende kwam ik nooit makkelijk in een tag als dutch of Nederlands.

Leuk dat Amsterdam. Ik hou ervan.

Met uitjes en augurk !

Een gemoedelijk sfeertje daar dus? Ben er bijna nog nooit geweest, in Amsterdam... Toch een mooie stad denk ik...

Zoals in elke stad, moet je weten waar te zijn. Ik vraag me wel eens af of je als dagtoerist in Amsterdam (of welke stad dan ook) wel kunt ervaren wat Amsterdam is. Heel veel verder dan de geur opsnuiven lukt je nooit en de directe ervaring is er toch meestal een van 'te druk, arrogant, haast, zelfde winkels als elders, wel leuke kroegen dat wel, maar jeetje wat is die koffie duur'. Or so I've heared ;-)

Daar heb je gelijk in! In een dag of een paar dagen kun je zo'n stad niet ontdekken/leren kennen.
Horeca is daar duur, denk ik ook tenminste. I've heard that too! Haha!

Mijn voltalllige familie komt uit die buurt. Als kind daar ook nog een tijd gewoond. Heb dus heel wat voetstappen liggen daar. Stink bommen kopen bij de feestwinkel tegen over heineken en naar binnen keilen bij de winkeliers. Babyrotjes in de zomer en in de winter strijkers. (het was begin jaren 70 , toen kon dat nog gewoon). Dat ik al me vingers nog heb is een wonder.

However on Earth did you guys end up in Purremereutel?????

Because we lived in the exact same house as you do now but then with the 4 of us.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58493.60
ETH 2468.39
USDT 1.00
SBD 2.41