You are viewing a single comment's thread from:

RE: Democratie ver te zoeken!

in #alldutch7 years ago

@ramaisdrama Je hebt gelijk ook, zo gaat het al eeuwen als geld en macht om de hoek komt kijken gaat het mis. Wat kunnen wij dan doen? Zorgen dat je zoveel mogelijk kennis hebt om je eigen dingen te regelen om onafhankelijk te kunnen leven. Je zal zeker een tijd mee moeten draaien om uiteindelijk los te komen. Ik denk dat zelfvoorzienend zijn het dichtst in de buurt komt, maar dat moet je wel echt willen. Er zijn natuurlijk ook erg veel mensen die het prima vinden zoals het nu allemaal gaat, dat is hun goed recht. Ik denk dat dit grotendeels komt omdat we niet beter weten, het kan zeker ook anders.

Daarom is dit nummer van Hazes zo goed, je hebt alleen invloed op jezelf en hebt te dealen met de rest.

Sort:  

ja maar Hazes zint ook:
"je loog tegen mij alsof ik een kind was"

Daarmee de suggestie wekkend dat liegen tegen een kind heel normaal is.....

Dat nummer je loog tegen mij, is van Drukwerk!

Als ik een nummer van Hazes goed vind betekend niet dat ik alle nummers goed vind.

Als ouders tegen hun kind zeggen dat sinterklaas bestaat dan liegen ze ook tegen hun kind, dit betekend niet dat het slechte ouders zijn.

Je hebt gelijk, het is niet normaal om in wat vorm dan ook tegen een kind (of volwassenen) te liegen.

Laat ik, als geboren en getogen Amsterdammer, nou altijd gedacht hebben dat dat nummer van Hazes was!

Toch heb ik indertijd altijd tegen mijn kinderen gezegd dat Sinterklaas een spel is en dat het een verklede man was enzo en dat die kadootjes niet echt door Sinterklaas maar door ons en grootouders enzo werden geregeld.
Ze beaamden dat dan, maar als de Sinterklaas optocht er dan was, dan gingen ze zelf toch wel in Sinterklaas geloven: ze zagen hem immers echt op een paard enzo.

Ik ben tegen liegen...
Dat laat ik zoveel mogelijk over aan politici.

Ik snap je standpunt, en misschien ben ik ook wel erg naïef.

Alles wat wij mensen doen is heeft zo veel enorm veel invloed op de wereld om ons heen. Dus dat betekend dat elke beslissing die één van ons maakt ten aller tijde invloed heeft op onze buren, zowel positief als negatief. Welke form wij van bestuur ook kiezen, er zal altijd een buur zijn waar we het mee moeten regelen, hoe groter de bestuurlijke orgaan, hoe minder buren.

En Hazes zingt "Dat eerlijk het langste duurt, geloof me maar" en dit geld ook voor politici op welk niveau ze werken.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58493.60
ETH 2468.39
USDT 1.00
SBD 2.41