Woest!

in #alldutch4 years ago

Gooooooood morning Breda !!

Gisteren weer een leuk dagje Amsterdam gedaan. Jammer genoeg hebben we het rijks moeten skippen, maar met name outsider art museum is een aanrader !

En al helemaal de tentoonstelling "Woest" met stukken van Willem van Genk, het was alsof ik naar mijn eigen (politiek geladen) good mornings aan het kijken was, maar dan uitdrukt in verfklodders op canvas! Geweldig!

Het stedelijk van Amsterdam (met nu een expositie van Carlos Amorales) was ook leuk maar met veel minder diepgang vergeleken met "Woest".

Het leek wel alsof Carlos worstelde zichzelf non-verbaal uitgedrukt te krijgen op canvas. Wat uiteindelijk wel is gelukt, maar ten koste is gegaan van diepgang.

Wat Carlos ook deed was onderzoek naar de relatie tussen klanken en vormen. Een topic die ik in het verleden ben tegengekomen tijdens mijn self-inflicted zoektocht naar een "universal language".

Carlos' insteek was veel fundamenteler: is er een associatie tussen een vorm en een klank ? Ik zou daar volmondig ja op antwoorden, maar vind het zelf interessanter de vraag om te vormen tot: "is er uit de relatie klank en vorm een universele vorm van communicatie te ontdekken".

Misschien in de loop van dit jaar daar maar weer eens induiken!

Het is weer bijna weekend, nog even de laatste todotjes afvinken en je mag weer een paar dagen wat voor je zelf doen, want jij bent totally awesome!

Carpe Die "Art with a capital A" Diem

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63162.76
ETH 3063.49
USDT 1.00
SBD 3.85