Nee het is geen rocket-science

in #alldutch6 years ago

Zeg, ken jij dropbox? Je weet wel die online storage voor je foto's, documenten en andere data? Zelf gebruik ik het al jaren en ben er erg content mee, maar ja je data online storen lijkt erg handig maar is met de huidige 'ik-ga-terroristen-pakken-en-moet-dus-bij-je-data'-politiek niet echt raadzaam.

owncloud_0.png

Dus ging ik gisteren op onderzoek uit hoe mijn eigen 'dropbox' te worden. Het was wat gepuzzel, maar het is gelukt!! Owncloud in combinatie met Debian en een Nas gaf mij 4tb opslag dat naar harte lust uit te breiden is. IP-tables om alle online boefjes (en boefinnetjes #femalehackers #feminism) buiten te houden en een vpn server om mee te verbinden. Zelfs een cliënt voor op je phone om je foto's automatisch te storen. Maar het voelde toch niet helemaal goed, er klopte iets niet.......

ggiju.jpg

Tegen het einde van de dag zag ik het! Http ipv https! Dat moet natuurlijk gefixed worden en als we toch opnieuw gaan beginnen dan natuurlijk met zelf gemaakte SSL-certificaten! Nou lijkt dat misschien een tikje overdreven omdat je natuurlijk verbind over een vpn, maar toch. Het kan geen kwaad soms een stapje verder te gaan dan je denkt te moeten stappen.

Rond tweeën kon ik mijn socket niet meer van mijn layer onderscheiden dus vanmiddag maar verder. Als ik het heb uitgeplozen, maak ik een handleiding waarmee jullie het zelf ook kunnen!

My-Whatsapp-1-year-subscription-ended.jpg

Oh ja, gisteren mocht Zuckerberg uitleg komen geven aan de Amerikaanse politici, heb je het gezien? Ik denk dat Mark oprecht niet af wist van wat er met de data, verzameld via het platform, gebeurde. Had hij als student een smoelenboekje ontwikkeld (eigenlijk om door de dames van zijn faculteit te kunnen swipen, dat pre-tinder) en tien jaar later moet hij zich verantwoorden voor het beïnvloeden van het democratisch proces van een van de grootste economieën in de wereld aan een stelletje bejaarden die er vaak geen snars van snappen. Kan me voorstellen dat dat als surrealistisch kan worden ervaren.

Maar het blijft een kwestie van 'je wist dit niet, maar je had het moeten weten'.

Wealth-is-not-rocket-science-300x201.jpg

Vrienden, woensdag al weer! Knal nog even verder en don't forget to be awesome!

Carpe die 'het is geen rocket-science, sterker nog zelfs rocket-science is tegenwoordig geen rocket-science meer!' Diem

Sort:  

Heerlijk dat geknutsel met hard en software. En dan vooral het gevoel wanneer het werkt. Eureka!

Was het idee van dropbox en gelijke services ook niet dat wanneer er iets met je systeem of woning gebeurt, je data niet verloren gaat? Hoe doe je dat nu? Maak je een backup die je bij iemand anders onderbrengt?

@gabberted Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u hier NIET mee wilt aan deelnemen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ocd-witness met SteemConnect of op Steemit Witnesses

owncloud heeft heel veel mogelijkheden, erg nuttig! Kijk uit naar je manual, ben altijd geinterreseerd. Weet nooit of ik iets over het heb gezien :)

Ben er mee bezig, net een manual af gerond over hoe debian te installeren (die je als basis voor owncloud kunt gebruiken). Ik zal op mijn blog de voortgang bijhouden !

No pressure, zal je blijven volgen :)

CONGRATULATIONS. I could see that you were selected, just like me. In "OCD INTERNATIONAL DAILY - Issue # 146" of the user @ocd. So I wanted to go by to say hello, and give you my vote. Greetings from Venezuela.

Hi autinf, greetings from holland :) Not sure if you can actually read my blog or do you use some translation software?

Uh.. je bedoelt dat Zuckerberg het smoelenboek gejat heeft van anderen... de rest is voor mij abracadabra net als dropbox

Deze blog is vermeld in dna-weekly-report-001 en kreeg een extra upvote door sponcoring van whalesheres

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67364.26
ETH 3322.90
USDT 1.00
SBD 2.71