Is een smurf een kabouter ?

in #alldutch4 years ago

29f23797995d406f601711be41316409.jpg

Gooooooood morning Breda !!

Heb jij dat ook wel eens, dat je gepassioneerd een discussie aangaat en er later achter komt dat je het dus zelf bij het verkeerde eind had ?

Zo draaide gisteravond om de vraag: "is een smurf een kabouter ?".

Nou ben ik niet zo heel erg conservatief, maar wat smurfen betreft ben ik van mening: een smurf is een smurf en een kabouter een kabouter. Die twee gaan niet samen en dus mag je totally niet door elkaar halen.

David-de-kabouter.jpg

En ja ook al wonen ze beide in een paddenstoel, heb ik persoonlijk nog nooit een kabouter door een sleutelgat zien kruipen en volgens de overlevering doen smurfen dat wel. Het helpt ook niet dat ik David nooit blauw heb zien zijn, zelfs niet blauw heb zien aanlopen.

Dat een kabouter best wel eens een blauwtje kan oplopen kan best, maar laten we het wel enigszins realistisch houden.

574x1200.jpg

Anyway, in de avonduren toch maar wat research hierover gedaan en het ontbreekt aan goed onderbouwde wetenschappelijke data.

Dat wil niet zeggen dat er niet veel over is gefilosofeerd. Met name het argument dat je een kabouter niet op zijn huidkleur moet smurfen vind ik wel steek houden. #smurflifematters

En het kan zomaar zijn dat zo'n smurfenhoedje een verdere evolutie is van de kabouter puntmuts. Ik heb geen data gevonden dat dat tegenspreekt.

rtemagicc_kikkert_smurfen_500-pixels-120915-smurfen_jpg.jpg

Dus ja het is niet significant onmogelijk dat een smurf inderdaad een soort kabouter is.

Zo nu dat ook weer duidelijk is, snel verder. Maak jij er een mooie niet al te warme dag van. Stay cool, stay healthy en je bent weer totally awesome!

Carpe die "wat smurf je me nou?" Diem

4737cc15235d6c0d09f2079e2692e007.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62414.94
ETH 3019.57
USDT 1.00
SBD 3.58