Reizen met een mobilhome (camper), genieten in totale vrijheid.

in #alldutch7 years ago (edited)

camper.JPG

De droom van velen, een rijdend appartementje op wielen. Met alle comfort en vrijheid. Je vertrekt wanneer je maar wil, liefst de zon achterna. Je bent niet afhankelijk van één plaats, zoals dat wel is als je een (vlieg)vakantie boekt. Dat heeft als grote voordeel dat, als het weer plots veranderd, kijk je even op de weerkaart, en hopla… daar is de zon weer.
Je hebt de volledige vrijheid om te kiezen naar waar je gaat, en wanneer je gaat.
En met “alle comfort” bedoel ik ook alle comfort. Je hebt een TV met satellietontvangst, internet inbegrepen, een volwaardige keuken inclusief oven/microgolf en grote koelkast met vriesvak, een groot bed, douche en toilet apart, een grote luifel, een grote opbergruimte, een fietsrek voor 4 fietsen, airconditioning, en natuurlijk GPS en cruise control.

int1.JPG

int2.JPG

Maar is dat allemaal wel zo idyllisch? Mmm? Wel, ik wil niet iedereen ontmoedigen om er geen te kopen, maar ik wil je wel op enkele negatieve puntjes wijzen.
Zo is de aanschaf al een hele investering, zo’n ding kost al vlug €50,000, als je dat wil terug verdienen op hotelkosten dan moet je wel heel veel reizen en de camper minstens 10 jaar gebruiken.
Er zijn ook een boel extra kosten waar je niet onmiddellijk rekening mee houd als je ‘m koopt. Zo is er het hogere brandstof verbruik, op de meeste tolwegen betaal je meer dan voor een gewone auto, de onderhoudskosten liggen ook een stuk hoger. Dan heb je nog de extra kosten die je moet betalen als je op een (motor)camping komt, en dat moet je geregeld doen om je WC te reinigen (chemisch) en om je vuil water te lozen en nieuw water bij te vullen. Als je langer als 1 dag op dezelfde plaats wil blijven, ben je meestal ook verplicht om op een camping te gaan staan.
Dus, als je de pro’s en de contra’s in de weegschaal legt, dan weet je onmiddellijk of je avontuurlijk genoeg bent om je bij het contingent van moderne zwervers te voegen.
Goeie reis.

Bron foto’s: dicar.be


Vergeet niet om eens een praatje te komen maken op ons discord kanaal, van harte welkom.



alldutchgroot.gif

Sort:  

@feelx deze post werd vermeld in ocd-international-daily-issue-110

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ocd-witness met SteemConnect of op Steemit Witnesses

Bedankt, thank you, gracias
duimomhoogklein.png

Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit! Maar ik zou er zelf nooit eens kopen. Jij ook niet als ik tussen de regels door lees?

In de veronderstelling dat ik het geld zou hebben, dan zou ik toch eerst een paar weken eentje huren. De goesting is er wel...maar mijn crypto's willen (voorlopig) niet mee.
;-)

Hahah, ja die mogen nog wel even x10 ofzo van mij. Wellicht dat ik er dan ook een keertje eentje huur :-P

@feelx Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u hier NIET mee wilt aan deelnemen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ocd-witness met SteemConnect of op [Steemit Witnesses](https://steemit.co

IMG-20170530-WA0000.jpg
Aangezien wij tijdens onze vakanties graag op onverharde wegen rijden is dit onze optie. Een 4 wheeldrive met rooftoptent.
Niet zo luxe als de camper, maar wel avontuurlijk.
Tafels, stoelen, bestek, slaapbenodigheden en koelkast inbegrepen. Zelfs een uitschuifbare wasbak. Tja alleen die tv ontbreekt.
Kan niet wachten op de volgende vakantie.

Is inderdaad voor meer avontuurlijke reizigers. Een vriend van mij is van plan zich ook een 4X4 aan te met een tent-box op het dak, wat vermoedelijk vergelijkbaar, zoniet hetzelfde is als die van jou.
Volgens mij is vooral de allereerste nacht best spannend...

bedankt.

Waanzinnig mooi die camper, maar:

Heb ik altijd gedacht:

Vroeger ging ik altijd kamperen met de tent, sinds een jaar of 4 met een (kleine maar comfortabele) caravan.

Enorm voordeel van een caravan ten opzichte van zo'n camper is dat als je eenmaal ergens bent, je je auto gewoon afkoppelt en beschikbaar hebt om leuke tochtjes te maken, of simpelweg naar een supermarkt te rijden om inkopen te doen, zonder dat je die hele camper mee hoeft te nemen.

Bovendien: heb je wel eens gekeken hoe die camper mensen "kamperen"?
Die staan "gezellig" mannetje aan mannetje op een stuk asfalt allemaal naast elkaar...Brrr.

De caravan is zeker een goed en betaalbaar alternatief. Niet alleen kan je de caravan afkoppelen, maar je hebt ook maar 1 voertuig nodig. Een camper kan je niet als een vervoermiddel voor elke dag beschouwen.
Ben het echter niet eens met "camper mensen" en hun manier van kamperen... De foto die je erbij plaatst is op een camper parking genomen, en is dus zeker geen algemeen beeld. Trouwens, deze mensen zijn onderweg en staan hier waarschijnlijk slechts een beperkte tijd.
Bedankt voor je bijdrage tot deze blog. (leuk met die foto's erbij)

Ik zeg: huren als je de tijd en ruimte hebt om ook daadwerkelijk te reizen, kopen als je er je thuis van maakt.

Bedankt voor jou visie op deze blog. Misschien is het ook een beetje "voor" of "tegen" een camper...

Misschien wel, ja. Maar wellicht is dat ook een beetje een nutteloos dilemma: je hebt de nadelen er wel voor over, of niet... in beide gevallen is een simpele oplossing voorhanden ;-)

Zoveel luxe meenemen op vakantie is wel mooi. Lijkt mij wel fijn als ik wat ouder ben en veel vrije tijd heb. Ik vind het zelf leuk om te kamperen, omdat het zo gezellig is. Op veel campings waar ik kom staan de campers vaak op een apart veld naast elkaar opgesteld, waardoor juist die gezelligheid minder wordt. Naast de hoge kosten vind ik dat erg jammer. Ik kan me wel voorstellen dat wat oudere mensen juist die rust wel lekker vinden. Voorlopig zet ik nog mijn tent op. Vorig jaar heb ik een mooie vijfpersoons tent gekocht die in de kofferbak past. Inderdaad een stuk sneller, goedkoper én gezelllig:).

ter info...ik ben er al 39 zomers...en 21 strenge winters... dus het tentleven is niet zo aantrekkelijk meer, vooral de vrouw wil wat meer comfort. Met een goede caravan ben ik ook al tevreden...

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 53948.70
ETH 2245.46
USDT 1.00
SBD 2.29