Een korte hefstwandeling.

in #alldutch6 years ago (edited)

Elke dag voldoende beweging draagt bij tot een goede gezondheid. Niets nieuws onder de zon, dat weet immers iedereen. Vaak zit het probleem in het vinden van voldoende afwisseling om die dagelijkse routine niet tot een sleur te maken, en het uiteindelijk op te geven.

autumn-196566_640.jpg

Mijn dagelijkse wandeling is zo'n uitdaging, telkens opnieuw een andere route nemen is niet makkelijk, maar gelukkig zijn er wel voldoende straatjes, steegjes en paadjes om voldoende variatie te hebben.
Neem nu gisteren... Ondanks de grijze vochtige dag, wilde ik toch een groene wandeling. Nu moet je weten dat ik in een (kleine) stad woon, en "groen" en "stad" gaan in België meestal niet samen. Wel, hier in Turnhout hebben we op dat vlak niet te klagen. De binnen de ring is het één en al beton en stenen, maar eens daarbuiten sta je onmiddellijk in een meer natuurlijke omgeving.
Vandaar dat ik jullie een paar foto's wil laten zien die ik gisteren nam tijdens mijn korte herfstwandeling. Ik geniet niet alleen van de kleurschakeringen, maar ook van de kleine dingen (mos, bladeren, paddenstoelen) en de ietwat grotere zaken zoals bomen. (misschien iets voor @pundito ?)

w1.jpg

w2.jpg

w3.jpg

w4.jpg

w5.jpg

w6.jpg

w7.jpg

w8.jpg

w9.jpg

w10.jpg


Al deze foto's zijn genomen nét buiten de ring, en neen, dit is niet ons stadspark... De kader rond de kiekjes zijn gemaakt met Gimp, een (misschien wel DE) gratis tegenhanger van Photoshop.

Heb je de smaak te pakken? Trek dan je stappers aan en vergeet je smartphone of camera niet, zodat ook jij kan uitpakken met een reeks prachtige beelden.
Alvast een fijne wandeling gewenst.

Sort:  

Lijkt me geweldig om daar te lopen!
Prachtige omgeving en mooie fotos!

Straks even kijken waar wij vanmiddag gaan lopen. Misschien een keer een nieuwe omgeving?
We zien het later wel.

Bedankt, @feelx!

Nu is het jou beurt om wat "groene" foto's te plaatsen.

Ik zal kijken wat we vanmiddag voor de lens krijgen :)

Hopelijk heb je een waterdichte camera/smartphone.... ;-)

Nog valt het mee qua weer ... maar er komt idd regen.
Hopelijk niet te veel want met regen krijgen we @dog-marley niet voor de deur :)

Mooie foto's! Ik moet wel toegeven dat ik niet direct kan zeggen aan welke kant van de ring dat getrokken is.. Richting Merksplas? Daar ergens?

komende van de merodelei, richting Beerse, net over de ring 1ste straatje rechts, dit loopt dood waar het pad begint.
ring.png

Right! Dat is idd een mooi plaatsje, en ik vroeg me al wel eens af hoe ik daar kon geraken! 😉 thanks dus!!!!😉

graag gedaan

Deze post is zo mooi je moet meedoen aan tree tuesday met deze beauties 😉

Bedankt voor de mooie commentaar.
Ik zal "tree tuesday" eens bekijken.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63498.69
ETH 2645.91
USDT 1.00
SBD 2.80