De Ritman bibliotheek

in #alldutch6 years ago (edited)

Geheimzinnigheid troef.

ritmanlibrary.jpg
De Ritman bibliotheek, één van de grootste verzamelingen van filosofie, spiritualiteit, esoterie, mystiek, alchemie en andere occulte boeken, heeft nu deze boeiende lectuur digitaal beschikbaar gesteld voor het publiek.
Dan Brown, de auteur van de Da Vinci code, schonk €300,000 aan de Bibliotheca Philosophica Hermetica (de Ritman bibliotheek) om het digitaliseren van een dikke vierduizend boeken mogelijk te maken. Ook het Prins Bernhard Cultuurfonds deed een bescheiden bijdragen van €15.000 in het zakje.

mystic gnosis.JPG

Dan Brown deed voor zijn boek veel beroep op de vele unieke schriften tijdens het maken van de Da Vinci code.
Misschien is het nu jou beurt om een antwoord te vinden op de vele, nog openstaande, vragen.
book.png

Hier kom je te weten wat de tempeliers nu eigenlijk waren, of welke geheime spreuk je kan gebruiken voor je vijand te verslaan. Hier vind je de formule om goud te maken, en ontdek je de rituelen van de maçonnerie.
Ontrafel nu de mystiek van de kabbalistische beweging, of kom gewoon te weten wat esoterie nu eigenlijk is.

Je kan je zoektocht Hier beginnen door jou zoekterm of woord in te geven. Engels, Duits, Frans en Latijn, geven de meeste/beste resultaten.

De schrijver van deze blog is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen, ongewenste resultaten of ernstige bijwerkingen en neveneffecten.
Gebruik op eigen risico!!!

Bron: Embassy of the free mind


Vergeet niet om eens een praatje te komen maken op ons discord kanaal, van harte welkom.



alldutchgroot.gif

Sort:  

Goede post!

Ik kom graag achter (digitale) archieven waar veel kennis uit te halen is en ik vind het ook belangrijk dat dit soort unieke verzamelingen gedigitaliseerd wordt ter behoud voor latere generaties.
Ik ga zeker eens een kijkje nemen in deze database van mystieke kennis.

Met een Indiana Jones hoed op en een Sherlock Holmes loep erbij haha.

Votes, resteemd & gedeeld op Twitter.

Gevonden via de #alldutch weekly van @jackjohanneshemp

Misschien wordt jij wel de nieuwe hoofdspeler in "the librarian".
Bedankt om te melden via wie/waar je mijn blog vond.

Nice! Is een te gekke bibliotheek. Ik ben een keer op bezoek geweest op zoek naar beeldmateriaal. Leuk te weten dattie helemaal online komt.

Heel gaaf dat deze interessante lectuur nu online te bewonderen is. Ik ga hier zeker naar kijken. Bedankt voor deze mooie link.

Bedankt voor jou (steeds positieve) commentaar.

Dit zijn echt onderwerpen waar ik helemaal in opgeslokt kan worden. Ik heb een hele verzameling van antieke boeken, veel franstalig over deze onderwerpen. Ik kan dan ook niks anders dan positief zijn over jouw post :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63342.86
ETH 2731.01
USDT 1.00
SBD 2.64