Bomen in het park.

in #alldutch6 years ago (edited)

Onlangs zag ik in een blog van Marco Van Hassel een foto van een zeer unieke boom.
Dat was voor mij de aanleiding om ook eens wat bomen te gaan vastleggen op de gevoelige sensor (moderne variatie op “vastleggen op de gevoelige plaat).
Ik wist nog voor ik vertrok dat ik nooit die prachtige boom van @marcovanhassel zou tegenkomen, maar een wandeling naar, en in, het park kan nooit kwaad.

Bomen in het park.jpg

Ons stadspark is niet zo heel groot, maar er staan wel veel verschillende bomen en planten. We hebben daar zelfs een zéér gevaarlijke plant. Als je daar 10 minuten gaat onderstaan...ben je dood!! Echt waar. Deze plant is zelfs niet omheind ter bescherming van mens en dier, gewoon vrij toegankelijk, zelfs voor kinderen! Ik heb de naam snel even opgezocht, het gaat over de Nymphaea alba. Maar dat terzijde.

Hieronder enkele foto’s van enkele bomen in verschillende vormen waarvan ik er een paar van commentaar voorzien heb. Sommige heb ik zelf een naam gegeven, niet de officiële benaming, maar gewoon een naam die bij mij op kwam.
20180309_130806.jpg

20180309_132326.jpg

20180309_131422.jpg
De midden-van-de-weg-boom

20180309_131457.jpg
De bubbelboom

20180309_131719.jpg
Boom met een boon voor een andere boom?

20180309_130901.jpg
Dit was ooit een boom... (ver 1.0)

20180309_131116.jpg
Dit was ooit een boom... (ver 2.0)

20180309_131034.jpg
Dit was ooit een boom... (ver 3.0)

20180309_131606.jpg
En ook dit behoorde ooit toe aan een boom

De storm van eind januari van dit jaar heeft wel veel slachtoffers gemaakt, en die zijn ze nu aan het opruimen.
20180309_132523.jpg

20180309_132607.jpg

Nog een paar weken, en dan staan er weer frisse groene blaadjes aan de nu nog dorre takken. Dan fleurt alles weer op, en beginnen de vogeltjes weer uit volle borst te zingen, en zal de zon weer haar warmte afgeven om m'n kale kop... Nog even en het is lente...


Vergeet niet om eens een praatje te komen maken op ons discord kanaal, van harte welkom.



alldutchgroot.gif

Sort:  

Leuke collectie van bomen!
Toffe namen ook, "de boom met een boon voor een andere boom", "bubbelboom", "dit was ooit een boom"... 😂

Toch ook wel gevaarlijk dat ze die giftige boom zomaar in een park zetten 😉

Bedankt, je hebt duidelijk de humor ervan ingezien.
Toch even een correctie, het was(is) geen giftige boom maar een gevaarlijke plant (niet giftig dus...)

Haha ja het duurde wel eventjes voor ik het door had. Dacht eerst van 'wat is daar nu gevaarlijk aan?' en toen had ik het plots door 😁
Fijn grapje!

Daarom had 'm ook verstopt onder z'n originele Latijnse naam, anders zou het TE duidelijk geweest zijn...

Mooie plaatjes van interessante bomen! Nu maak je me toch wel heel nieuwsgierig naar die gevaarlijke plant...

gewoon op de link klikken
(ter info: alle tekst in het groen zijn links)

Ja, dat heb ik gedaan maar krijg dan een waterlelie te zien, haha!

Juist...als je daar 10 minuten onder staat...

Jaa, geen speld tussen te krijgen! Zoiets zou ik ook nooit doen geloof ik... ;-)

Is een mooie serie geworden man! Leuk om te zien dat een simpele foto je hiertoe heeft kunnen bewegen.

Mijn favoriet is de Bubbelboom.
En goed blijven zoeken naar die ene speciale boom als je die nog niet gevonden hebt tenminste 😉.

jij bent bedankt om het aanbrengen van het thema.
PS: Die speciale boom heb ik al gevonden ;-)

hehehe leuke namen man!

Ik krijg inderdaad echt mega herinneringen aan wandelen in Nederland in het bos door deze post, dus het is wel super representatief blijkbaar :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66408.70
ETH 3225.39
USDT 1.00
SBD 4.17