You are viewing a single comment's thread from:

RE: Inspiratie voor schrijvers! Ontsluit je verborgen creativiteit!

in #alldutch7 years ago

Wat een leuke challenge zeg! Dit ga ik zeker proberen. Mag je ook zelf 3 woorden verzinnen zonder er bij na te denken? Of bijvoorbeeld het eerste woord nemen van telkens een nieuwe bladzijde van een programmagids?
Dank voor de tip!

Sort:  

Ja dat kan je doen, maar ik denk dat je dan iets heel anders gaat ervaren; de crux zit er namelijk in dan je niets moet gaan "verzinnen"
Zoals ik heb uitgelegd: ik had behoefte aan plotseling zomaar een paar willekeurige woorden, juist om dat verzinnen te omzeilen.. vandaar dat ik dat geprogrammeerd heb indertijd.

Voordeel is dat je totaal verrast wordt door die 3 woorden en dus helemaal blank, onnadenkend en onvoorbereid aan de slag moet: alles staat of valt ( gek genoeg ) bij het niet nadenken of plannen.

Dus als je uit een boek woorden haalt, dan denk je misschien bij een van die woorden na, zo van: dat woord is niet geschikt ofzo, en hoe dan ook je ziet eerst woord 1 en gaat onbewust al met dat woord aan de gang in je hoofd, daarna zie je woord 2 en 3 pas.
En dan is de magie al weg.

Je kan wel iemand anders drie woorden laten opschrijven.

Maar hé, je mag natuurlijk alles doen wat je wilt hoor, maar om te ervaren wat ik bedoel, denk ik niet dat je zelf eerst 3 woorden moet gaan "zoeken" ...

Veel plezier en laat je verrassen!

Ja, ik heb het ook geprobeerd op jouw manier dus en ik kreeg een verhaaltje. Maar ik vond het zelf te saai. Maar goed, voor een eerste keer... ;-)

Ja dat saaie kan, maar vergeet niet: dat is een oordeel hè?

Eigenlijk is het natuurlijk bedoeld als oefening: je moet niet verwachten dat er opeens allemaal WF Hermans, Arnon Grünberg of Herman Koch verhalen uit je pen vloeien haha!

Gewoon een keer of wat ermee aan de slag en wie weet..

Het kan trouwens ook nog eens zo zijn dat wat jij zelf saai / mislukt / niet leuk of wat dan ook vind, dat als je het voorleest aan iemand, dat die zegt Hé leuk zeg....

Nou ben benieuwd!
Leuk in ieder geval dat een aantal steemians er al mee bezig is gegaan, dat geeft toch een leuk gevoel..

Ja, daar heb je ook wel gelijk in! En dat snap ik, dat geeft een goed gevoel als je ideeën en initiatieven worden gevolgd en gebruikt, hier ga ik zeker verder mee!
Dank je wel!

Kijk even bij @ryannevanos die heeft er al iets mee geschreven heel verrassend.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68331.57
ETH 2650.11
USDT 1.00
SBD 2.69