Buren met een missie

in #alldutch6 years ago (edited)

Hier in de straat is het continu kopen en verkopen, wat betreft onroerend goed. Mijn buren, waar ik al 10 jaar langs woon, hebben het nu voor de tweede keer te koop staan. Maar wat ben ik toch weer naïef altijd. Normaal hoor of zie ik ze niet en dan is het nu ineens tijd voor een praatje?!

"Die leilindes kun je nu beter snoeien hoor". Ja, zei ik, dat had eigenlijk allang gemoeten maar als ik ze nu nog snoei bloeden ze dood. "Nee hoor, ik heb zo vaak leilindes gesnoeid en die wonden trekken direct dicht". Wat dus helemaal niet zo is. "Je kunt ze beter ##Nu gaan snoeien!"

Nu ben ik niet afgericht om iets op commando te doen en ik snoei ze wel als het ##Mij uitkomt. Maar nog steeds niks door. Pas vanmorgen kreeg ik een heldere ingeving. Zij hebben het huis te koop dus willen ze dat het er bij mij ook netjes bijligt. Net zoals bij hun eerdere verkooppoging. Toen stond 'zij' opeens aan de deur, wat ze nooit doet. "Ik kom effe bijkletsen". 5 Minuten over koetjes en kalfjes gepraat en toen vroeg ze: "Kun jij die luxaflex aan de voorkant dicht houden want vanaf de straat kijk je recht tegen jouw wasrek". Ooo, dacht ik, je bent op een missie! Toen viel het kwartje wel vrij snel. Eigenlijk triest dat veel mensen alleen maar uit eigenbelang komen. "That's the story of my life" eigenlijk.

Maar goed, heel egoistisch misschien maar Zij hebben het huis te koop, Ik niet. Mensen kunnen ook gewoon eerlijk zijn toch? Je kunt niet iemand jarenlang links laten liggen en als je iets nodig hebt de banden voor een dag weer iets aanhalen. Jammer dat je altijd op je hoede moet zijn...

Sort:  

Ik zou het dus juist NIET snoeien nu.. als ze het zo belangrijk vinden moeten ze maar een tuinman voor je inschakelen ;)

Ohh, maar dat is een goed idee Anouk! ;-D

Tja, mensen zijn soms rare wezens.
PS ik heb niets van je nodig, trouwens mijn huis is niet te koop...

hahaha

Haha, de mijne wel hoor! Alles is te koop wat mij betreft! ;-) If it pays well... XD

Dat had ik met een stel bomen. Buren last meebetalen om te kappen ho maar en het was mijn huis niet eens (huur) mijn boom ook niet. Zou er niet in trappen. Als zij hem vernielen moeten ze betalen.

Hopelijk heb je ze niet op jouw kosten gekapt?! Hier ga ik nog niks doen. Hun probleem, niet de mijne. ik leer elke dag bij, haha!

Typisch gedrag inderdaad. Het zegt vooral veel over hen en hoe ze kiezen om te gaan met hun medemens. Dit klinkt behoorlijk manipulatief, het was beter geweest als ze je hun vraag gewoon* hadden voorgelegd in plaats van dat gedraai.

*Edit: typfout

Goed gezegd Evelien! Het zegt idd veel over hun. Of ze nog een keer komen weet ik niet maar dan is het een goede gelegenheid voor mij om eens te zeggen wat mij dwarszit. Dank je wel!

Ik vind Anouk haar opmerking ook wel slim, dat ze een tuinman inschakelen :) dan winnen jullie beiden wat.

Ja, dat was idd een heel goed idee! Haha!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68297.87
ETH 3746.45
USDT 1.00
SBD 3.67