Překlad Steem whitepaper v původním znění

in #cesky7 years ago

od té doby došlo k změnám, ale ty už jsem nepřekládal. Postupně jsem překlad uveřejňoval, ale nevím, zda to doopravdy někdo četl. Teď, když se pomalu rozbíhá český obsah, to připomínám.
Některé anglické výrazy jsou dost těžko přeložitelné (alespoň mě to tak přijde). Pro toho kdo si nemůže přečíst originál, anebo se mu nechce, by to mělo stačit. Dole dávám odkaz na díl 2 a zájemci si moho dohledat i ostatní na mém blogu @valtr
Steem

platforma sociálního média s motivací přispěvatelů.
Daniel Larimer, Ned Scott, Valentine Zavgorodnev, Benjamin Johnson, James Calfee, Michael Vandeberg
březen 2016 

Abstrakt

Steem je blockchainová databáze, která podporuje budování  společenství a sociální interakci prostřednictvím odměny kryptoměnou.  Steem kombinuje koncept sociálních médií s ponaučením z vývoje kryptoměn  a jejich komunit. Důležitým klíčem inspirujícím účast v jakékoliv  komunitě, měně nebo ekonomice volného trhu je spravedlivý účetní systém,  který spravedlivě a průhledně odráží přínos každého člověka. Steem je  první kryptoměna, která se pokouší přesně a transparentně odměnit  neomezený počet osob, které subjektivně přispívají k jeho komunitě. 

Úvod

Celkově vytvořil obsah generovaný uživateli hodnoty v ceně miliard  dolarů pro akcionáře společností poskytující sociální média, například  Reddit, Facebook a Twitter. V roce 2014 Reddit předpokládal, že  jejich platforma by se zlepšila, pokud by každý, kdo přispěl k  reddit.com publikováním příběhu, přidáním komentáře a hlasováním byl  odměněn spravedlivým podílem na Reddit, Inc. Steem se zaměřuje  na podporu sociálních médií a online komunit tím, že vrací mnoho ze své  hodnoty lidem, kteří poskytují cenné příspěvky tak, že je odměňuje  kryptoměnou a v tomto procesu vytváří měnu, která je schopna dosáhnout  na široký trh, včetně lidí, kteří se dosud na kryptoměnném hospodářství  nepodíleli. Nyní některé klíčové principy, které byly použity jako vodítko při navrhování Steemu.
Nejdůležitější zásadou je, že každý, kdo přispívá k podniku by měl  dostávat poměrný podíl vlastnictví, platbu nebo dlužní úpis podniku.  Tento princip je stejný princip, který je aplikován na všechny  startupech, neboť ty přidělují akcie při založení a během následných kol  financování. Druhou zásadou je, že všechny formy kapitálu jsou stejně hodnotné. To  znamená, že ti, kteří přispívají svým nedostatkovým časem a pozorností k  výrobě a správě obsahu, jsou stejně hodnotní jako ti, kteří přispívají  svými omezenými peněžními prostředky. To je princip „Sweat equity“ a je  to koncept, který předchozí kryproměny často poskytly sotva více než  několika desítkám jedinců. Třetím principem je, že komunita produkuje výrobky sloužící svým  členům. Tento princip je ilustrován úvěrovými a spotřebními družstvy  (nebo v česku neznámými „plány na sdílení zdravotní péče"), které více  slouží členům své komunity než prodávají produkty nebo služby lidem mimo  komunitu. Komunita Steem poskytuje svým členům tyto služby:  

  1. Zdroj uspořádaných a komentovaných zpráv.
  2. Prostředek jak získat vysoce kvalitní odpovědi na personalizované otázky.
  3. Stabilní kryptoměnu vázanou na USD.
  4. Platby zdarma.
  5. Výdělek poskytováním těchto služeb ostatním členům.

Účelná přestavba ekonomických pobídek Steemu má potenciál přinést  spravedlivější a otevřenější výsledky pro všechny zúčastněné, než  všechna sociální média a kryptoměnné platformy před ním. Tento dokument  se bude zabývat stávajícími ekonomickými stimuly a ukáže, jak stimuly  Steemu mohou vést k lepším výsledkům pro většinu účastníků.

https://steemit.com/steem-help/@valtr/preklad-steem-whitepaper-do-cestiny-2

Sort:  

zajímavý. díky za překlad

Nazdar.
Koukám, že většina z vás už tu jste nějakou dobu. Chtěl bych se tedy zeptat, co a proč dělám špatně, kvůli malé aktivitě u mých příspěvků? většinou mi nikdo neda ani jeden upvote a když už jo, tak jen noví lidé, což mi nic nevydělá... :) Kdyžtak děkuji za každou kritiku, ty mě totiž udělají schopnějším :)

Já jsem tu týdny dva a téměř všechny mé hlasy hlasy jsou od nováčků. Trošku jsem si vydělal na začátku, když jsem přemýšlel o anglické existenci, ale od doby, kdy jsme začali budovat českou partu, jsem si přišel jen na pár centů. Ale myslím, že to má smysl, a že takhle pomáhám ostatním. A věřím, že se mi to postupem času vrátí.

Jestli chceš rychle vydělávat, tvá cesta je angličtina. Jestli chceš budovat a pracovat, pojď do toho s námi. Když se to povede, mnohanásobně se nám to vrátí.

No jako mě tady už káplo něco přes 2500, ale to byla jen náhoda.. známy co mi to doporučil si vydělá i 25000 tydně. Tak jsem z toho trochu flustrovaný... :)
Rozhodně se budu věnovat lidem tady ale i sobě :)

No a jak to ten známý dělá? Zřejmě investoval a nakoupil Steem Power ;) Případně je prostě sakra dobrej v tom, co tady v mezinárodní konkurenci dělá.

další "hutné" počtení. projížděl jsem trochu na rychlo tvůj blog. torchu se v něm ztrácím a najít ostatní překlady pro dokonalý přehled bude práce na delší dobu. zkus dát pod tento článek odkazy na dřívější překlady (něco jako goldfish dal ke svým návodům), hodně lidem tím pomůžeš a určitě si zvedneš sledovanost ;-). jinak díky za (pro laika jako já) heroickou práci s překlady

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 57396.91
ETH 2446.23
USDT 1.00
SBD 2.41