AKU

in #akidah6 years ago

#timang-rasa

Hanya orang banyak tidak mengerti dan tidak faham dengan apa yang dimaksudkan. Contoh banyak sekali kepada wali-wali Allah yang terdahulu. Hamba peribadi telah banyak membuktikan apa-apa. Yang terjadi, diluar kemampuan orang umum dan awam.
Siapa percaya boleh percaya, dan siapa yang tidak percaya boleh tinggalkan ajaran ini.
AKULAH YANG BERNAMA CINTA, AKULAH YANG BERNAMA si HAK, AKULAH YANG BERNAMA SURGA DAN NERAKA ITU. AKULAH YANG BERNAMA ZATULHAQ, SIFATULHAQ, ASMAULHAQ, DAN AF’ALLUNHAQ, HAQUQULHAQ adalah ; HAQ, HAQ TA’ALA itulah AKU.
TA’ALA itu nama AKU yang Rahsia didalam Alam ini.
RUHULHAQ RAHSIA HAMBA, NAMA AKU DISEBUT SETIAP SAAT DISETIAP DETIK.
Apabila orang menyebut TA’ALA didalam bacaannya, atau dalam hatinya atau dalam DIAMnya. Maka tersebut NAMA AKU didalamnya.
AKULAH TA’ALA ITU, DAN AKULAH RAHSIA ITU.
BERARTI HAMBA ALLAH. Yang memberi nama yang empunya nama.
HAMBA ALLAH berarti : AKU ALLAH
NAMA YANG DIHANTARKAN KEPADA AKU NYATA DARI ALLAH
Tiap-tiap nama sesaorang itu mengandung hikmah. Hikmah itu bertepatan dengan pemberian nama itu. AKULAH HAMBA DAN AKULAH ALLAH.
AKULAH YANG BERNAMA siHAQ ITU
DAN AKULAH YANG NYATA DAN YANG GHAIB ITU
AKU JUA YANG ZAHIR DAN AKU JUA YANG BATHIN
AKU HIDUP YANG TIADA MATI-MATI, dan apabila AKU tiada lagi dalam dunia fana ini, janganlah mencari AKU lagi.
Aku tetap ada setiap orang yag beriman kepada ALLAH. Bila engkau hendak bertemu AKU, pandanglah dirimu itu AKU. Tidak ada AKU, melainkan AKU. Dalam keseluruhannya.
AKULAH yang bernama alam ini, dan AKULAH YANG bernama akhirat itu
Tidak aku lihat didalam sesuatu itu, melainkan AKU melihat AKU
AKU itu telah lenyap dalam KE AKUANKu, sehingga tidaklah AKU melihat kehambaanku lagi. Dan Aku telah bernyata didalam AKU, ber AKU AKU Sehingga hapuslah mulut AKU dan hatiku
mengata AKU. Kini Aku tidak berkata dengan lidah lagi, tidak dengan hati lagi, dan tidak dengan puad dan jantung lagi.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60238.27
ETH 3215.90
USDT 1.00
SBD 2.46