My First Cash from STEEMIT

in #aceh7 years ago (edited)


Hari ini saya boring di rumah, tidak tahu mau buat apa. jadi memandangkan di wallet ada juga 22.704 Steem Dollar, apa salah mencuba sesuatu yang menjadi objektif kepada semua STEEMIAN iaitu mendapat kan wang tunai kan. kebetulan nilai SBD dalam pasaran crypto agak baik juga pada hari ini.

WhatsApp Image 2018-02-17 at 09.24.30.jpeg
Saya kira bertuah juga sebab pernah mengikuti hands on talk tentang cara withdraw steem dolar ke akaun bank oleh @danieldougthy lebih sebulan yang lalu.. masa tu yang menjadi bahan kami durang si @heartbeat1515 dan @chanelcalestus. Pada masa tu saya masih blur-blur lagi pasal @steemit , saya sama si @policestreet time tu main yakin saja dengar.

WhatsApp Image 2018-02-17 at 08.52.05.jpeg
Hari ini kira mau 2 bulan suda dalam keluarga besar @steem , akhirnya saya buat keputusan untuk mencuba mengeluarkan STEEM DOLLAR menjadi RM. dan hasil dia tidak juga banyak lah , tapi tidak juga senang mau dapat hehehehe. Kepada geng kedai kopi saya @ewen.wsln dan @policestreet teruskan mempost, jangan pernah mengalah pada masa. Buat @judejulius kau hebat, walau jauh tapi semangat ko kuat d sabah ehhehehhee.

walaupun saya ingat-ingat lupa cara-cara untuk mengeluarkan Steem Dollar saya memberanikan diri juga buat sediarian di rumah. tapi syukur juga ada banyak nasihat dan tips yang kita punya sifu si @danieldouthy dan @bitrocker2020 share, sedikit sebanyak dapat membantu saya recall balik.

anyway keep posting, keep upvote and resteem.

Sort:  

After this..keep on power up ya..for long term and for future vacation..lolz.😬

Congratulations on ur first cashout @haroldmark86.. jom maimunah

Amazing post..keep posting a qualitý content..

Wahhh. Congrats ya 👏

Well done, enjoying the fruit of the labor!

Thanks dude... The fruit it our motivators to keep posting and steem...

fuiyohhh.. empat ratus lebih juga. .. hebat bro. rajin rajin lah membuat post berkualiti. .. now you have 400+ more than your posting in facebook. lol. congrats.

Ya.. Mau rancak-rancak ni hehehe sebeb suda merasakan heheh

Boleh explain in detail tak process dia? Hehe

Boleh.. Esok saya post step by step

wow very encouraging to see your result. just joined and posted our first intro post. let's steemit together!

Ya... You just need to be consistent, keep posting, upvote, resteem and follow other

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59025.51
ETH 2591.97
USDT 1.00
SBD 2.47