Niet alles is positief op deze platformen.

in #whaleshares5 years ago

Dan heb ik het vooral over Steemit en Whaleshares, simpelweg omdat ik daar al wat ervaring mee heb.
Wat is er dan zo slecht aan deze blog software dat ik er zo nodig een post moet over schrijven?

whalesteem.jpg

Wel, er zijn een aantal dingen die volgens mij beter kunnen.
Met op de eerste plaats de veel te basic editor, de Markdown editor. Dit is voor de nieuwe gebruiker al een drempel om eraan te beginnen. Iedereen is gewend (en verwend) om met betere software te werken, meer wysiwyg.
In markdown moet je veel te veel trucjes toepassen en de juiste codes kennen om een visueel aantrekkelijke tekst te maken.
Maak maar eens een tekst met een foto aan de linkerkant waarbij de tekst aan de rechter kant vloeiend verder gaat. Of simpelweg een doorstreepte tekst.

Zelf heb ik al redelijk wat uitgeprobeerd, een slider bijvoorbeeld, je werkt dan met "pre" en "code", dan moet je elke foto nog eens ergens plaatsen (steemit, whaleshares of andere) dan die links kopiëren enz...
Allemaal veel te omslachtig, zoiets schrikt veel bloggers af, dit moet veranderen als we willen dat deze platformen blijven groeien.

Dan is er nog het eigenaardige probleem dat na het publiceren je eerste foto geknipt wordt tot een niet standaard formaat, waardoor soms de essentie van die afbeelding totaal verdwijnt.

Ook is het niet mogelijk om een link te openen in een nieuw tab, je trekt op die manier de lezer weg van Whaleshares of Steemit. Dat lijkt me toch ook niet echt logisch.

Iets anders dat me stoort is het tijdelijke. Daarmee bedoel ik dat je op steemit slechts 7 dagen, en 14 op whaleshares kan beuren. Zou het niet beter zijn dat de geweldige artikels die je schreef nog steeds een waarde kunnen hebben. Om maar iets te zeggen: na de eerste 7 / 14 dagen krijg je de eerste vergoeding, en daarna kan men nog steeds sharen of upvoten maar dat krijgt men dan maandelijks.
Er is dus nog heel wat werk aan de winkel in mijn ogen.

Is bij jou ook iets dat je stoort tijdens het bloggen op deze twee sites? Ik kijk uit naar de commentaren hieronder.


Bent u ook Nederlandstalig? Kom dan gerust even een babbeltje maken op ons Alldutch discord kanaal, van harte welkom.



alldutchnew.gif

Sort:  

Wat is nu het meervoud?

Eindelijk een woord dat simpel is om in het meervoud te zetten.
Platforms of platformen, je kan/mag gewoon kiezen...
En nee er is niet een verschil zoals bij platvoeten en platvoets...
LOL

Haha, beiden mogelijk kan natuurlijk ook 😁

Helemaal mee eens, zowel met je opmerking over de “basicness” van de editors als met de “vergankelijkheid” van je posts. Ze zeggen “wie schrijft die blijft”, maar op steem is het “wie schrijft die blijft 7 dagen” :-)

Ja klopt. Dan heb je busy wat een facebook wil zijn of wil worden. Je mist dan als eerste de kalender waar je evenementen kan opzoeken of kan maken. Vriendengroepen aanmaken. Sowieso als je een link wil maken moet je gewoon html gaan programmeren of zowat webpaginacode kennen om er wat leuks van te maken. Kijk naar de standaard webpaginatemplates die je hebt zoiets moet je ook kunnen hebben in esteem, busy etc. Het voordeel van de apps zijn dat je niet iedere keer je wachtwoord in moet geven.

Ik heb de livestreams gevolgd van #steemfest en er zit heel veel in de pijpleiding wil je google facebook youtube en dat fotogebeuren vervangen moet je die opties er ook in meegeven. Als iemand mij nu vraagt joh hoe zit dat nu dat steemit begin ik er gewoon niet aan met uitleggen omdat het dan niet binnen 5 minuten uit te leggen valt.

Kijk ook naar het nieuwe spel. Steemmonsters als je dat krijgt is het goed leuk mooi maar dan komt het.... Als je wilt spelen moet je extra steem storten om te kunnen spelen omdat je te weinig steempower hebt om door te kunnen spelen. Ja ik weet het... niets is voor niets maar de mensen die eraan beginnen weten dat niet. Hoe moet je dan meer steempower krijgen.

Leg dat maar eens uit. Ja ga naar coinbase meld je daar aan moet je bankrekening geverifieerd worden wat een paar weken duurt, koop een coin litecoin bv zet die dan om bij bittrex of blocktrades traaalala... daar heb je het al. Heb je die rode pil al geslikt? Down the rabbithole you go....

Of kan je steem nu rechtstreeks kopen.

Btw je kan zonder verifiëren beneden de 40 euro per week gulden met iDEAL omzetten via de gulden app maar dan nog moet je gulden omzetten naar btc om dat dan weer om te zetten naar steem op bv Bittrex.

Voor mij was, en is, dit een experiment... Dat is dan ook één van de redenen dat ik enkel in het Nederlands schrijf. Als je voor het geld gaat, dan kan je best in Engels bloggen natuurlijk.
Ik verwachtte ook niet dat Steemit (of andere) een vervanger van facebook zou zijn of worden. Maar de dingen die goed zijn mogen ze er gerust inpluggen van mij.
Goed te horen dat er nog één en ander in de pijplijn zit, dat is wel een teken dat er nog steeds over nagedacht en verbeterd wordt.

Ja mijn reactie is ook niet negatief bedoelt hoor. Maar als je zegt de vervanger van fb te zijn moet je het wel gebruiksvriendelijker worden. Ik zat vol verwachting voor mn scherm destijds om wat mee te krijgen van het fest. Ik hoorde dat het gaaf was. En kreeg ook mee dat verschillende apps met verbeteringen bezig waren.

Laat komen die apps!!!
;-)

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61618.64
ETH 3009.45
USDT 1.00
SBD 3.78