Viral Zoo...!!!! - Zoo Lokawi- Part #2

in travel •  6 months ago

Hye kawan-kawan steemian...
Kita sambung cerita melawat ke Zoo Lokawi.

Ibu mana yang tidak gembira kalau anak dia gembira. Saya sangat gembira bila melihat Zara(anak sulong) nampak haiwan yang tidak pernah dia lihat di mana-mana tempat.

D458B6E9-D3D5-49EB-AAA9-4EF320DFA1D6.jpeg
Senyuman Zara sangat berharga buat kami.

FE5237AC-AE52-4345-B53F-32EBAE7DD40E.jpeg
C9214538-954D-43F4-9EF5-51274F4BAA03.jpeg

Pertama kali dia nampak burung kakak tua,
“Ibu.....ayammmmm...!!!!”
😂😂😂😂😂😂😂
Saya pun menjawab la,
“Bukan ayam tu nak...bu...rung....”
Dia pun ketawa sambil tutup mulut.

6B09F6FC-CA0A-4933-B52B-023E79F181C9.jpeg
So,kita beralih melihat Orang Utan pula.

Zoo Lokawi Highlight :

  • Pameran Haiwan (Dua kali setiap hari) - Masa: 11 pagi & 3 petang (tiada rancangan pada hari Jumaat, sekolah & cuti umum)
  • Gajah Ride (Dua kali sehari tetapi hanya tersedia pada hujung minggu, sekolah dan cuti umum) - Masa: 10 pagi & 2 petang
  • Sesi Pemakanan Haiwan (pagi hingga petang - dijadualkan) - dapatkan peta dari kaunter tiket.
  • Perkhidmatan Trem - Pilihan untuk naik kereta api (membayar lebih RM 2/ orang) untuk lawatan ke taman hiburan hidupan liar (untuk tetamu yang tidak suka berjalan)
    masa: 10 pagi, 11 pagi, 2 petang & 3 petang

Masa kami sampai di Zoo,pertunjukkan haiwan baru sahaja selesai,jadi kami satu keluarga berjalan-jalan melihat haiwan disekitar kawasan Zoo..

3765F44C-2276-40B3-A07C-65C53A5091B8.jpeg
82FFE0A3-1604-413D-A563-976DCAB7FB09.jpeg

Antara haiwan yang paling lama di Zoo Lokawi.

598858A9-DC03-4D23-8032-18C1582A0AD8.jpeg
D57E114C-BAD1-469C-912A-07ECE2EA80D8.jpeg

Terdapat pelbagai jenis spesis haiwan yang ada di Zoo ini,jika anda di luar sana yang berkeinginan untuk membawa keluarga bercuti disini sangat lah berbaloi.

Kesimpulannya...

  • Luangkan masa anda bersama anak-anak anda,walaupun masa itu tidak panjang tetapi bagi anak-anak,semua itu sangat bermakna bagi mereka. Tidak salah kalau kita melabur sedikit duit untuk membeli tiket Zoo atau mana-mana tempat,asalkan kenangan atau memori terindah terakam bersama keluarga kerana waktu ini lah segala perkara kita buat sama-sama. Masa itu sangat emas kawan-kawan. Bagi anda yang kerja ‘ofis hour’ macam saya,agak sukar untuk meluangkan masa dengan anak-anak pada hari biasa,dan dengan waktu yang ada ini saya manfaatkan masa ini dengan anak-anak.
    Saya harap anda juga begitu.

Sekian dari saya....
@zamifara.
😊😊😊😊😊😊

Authors get paid when people like you upvote their post.
If you enjoyed what you read here, create your account today and start earning FREE STEEM!
Sort Order:  

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

You have earned 5.60 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.12
Server time: 14:15:41
Account Level: 1
Total XP: 130.05/200.00
Total Photos: 24
Total comments: 2
Total contest wins: 0
And have also received a 0.10 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Ayam ☺ ... Alala, c zara

·

Hahahahh...tak pernah tengok burung besar kan...

Thank you for sharing your posts with us. This post was curated by TeamMalaysia as part of our community support. Looking forward for more posts from you.

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote bitrocker2020 witness