Tv Show Criticism #1: Sense 8

in #tr6 years ago

As you know I'm making criticism series about the movies that I love. (or hate) So I asked myself why not for Tv Shows ? I'm watching American Tv series every day and it's my best hobby in my life. I spent almost 2-3 hours to this shows in one day. I decided to make a criticism serie about it. This series includes tv show serie reviews than proposals. Of course you may want to watch the shows after you read posts about it in these series. But do not forget that these articles contain Spoilers.


Source


Bu yazı serisinde sevdiğim (veya nefret ettiğim) televizyon dizileri hakkında inceleme ve eleştiri yapacağım. Bu seri çok fazla spoiler içermektedir. Eğer dizilerle ilgili spoiler yemek istemiyorsanız hemen şuanda kapatın ! Ben genelde bitirdiğim diziler üzerinden yazılara devam edeceğim. Serinin ilk dizisi Sense 8. Ben bu diziyi oldukça geç izledim. Henüz daha geçen günlerde bitirdim. Çünkü çok fazla popülerdi ve aşırı fazla konuşuluyordu. Bu da izleyici yönlendirmesi yaptığı için sonradan izleme kararı aldım ve yayından kaldırılma kararından sonra popülerliği azalınca izleyip bitirdim. Öncelikle dizinin konusu X-Men vari bir yapıdan ortaya çıkmış, güzel düşünülmüş ama çok da orjinal olmayan bir konudur. Filmdeki mekan seçimleri ve oyuncu seçimlerinin inanılmaz başarılı olmasının sebebi Matrix'i yöneten Wachowski kardeşler olmasıdır muhtemelen. Artık başarılı film yönetmenleri dizilere de el attılar ve dizi kalitelerinde inanılmaz bir artış oldu. Sense 8'de bundan payını almış durumda. Her bir bölüm büyük ustalıklarla çekilmiş ve neredeyse hatasız bir şekilde izleyiciye sunulmuştur.


Source


Dizinin en dikkat çeken yanı şüphesiz ki toplumdan ötelenen bireyleri bir araya getirip bunları dizi aracılığı ile topluma sevdirmesidir. Her ne kadar güzel bir yöntem olsa da çok fazla klişe yapı ve gereksiz fazla duygusal sahneler vardır. Yönetmenlerin de eşcinsel olması tabii ki konuya daha duygusal yaklaşmalarını sağlıyor. Fakat kör göze parmak sahneler ve cinsiyetçi karanlık kişilikler artık post-modern yapıya uygun anlatımlar değil. Fakat bu bir film değil dizi olduğu için gene bu sahneler bir şekilde yediriliyor. Bundaki en büyük pay da oyuncular. O kadar dizi izledim ama bu kadro gerçek anlamda açık vermeyen ve izleyiciye dizi izlediğini unutturan bir kadro. Tüm karakterler baştan sona harika bir şekilde işini yapıyor ve bizi bağlıyor.


Source


Sense 8 ile bir diğer önemli konu ise yayından kaldırılmasıdır. Dizinin 2. sezonuna kadar gelip tam aksiyonlar başlamışken bitmesi gerçekten üzücü bir durum. Ben bunu bilerek izledim ama bunu bilmeden gün be gün takip eden izleyicileri için vahim olay. Bitmesi hakkında bir çok spekülasyon var. Özellikle değindiği konulardan dolayı da kaldırıldığı söyleniyor. Fakat benim fikrim gerçekten bütçenin çok fazla olması. Netflix orjinal dizisi olan bu yapım, bir çok dizinin toplam bütçesine eşit bir düzeyde çekiliyor. Bir sürü farklı ülke,kültür,oyuncu kaliteyi arttırsa da bütçeyi de arttırıyor. Bir de istediği reytingi de alamazsa bitirilmesi kaçınılmaz olmuş durumda. Hayranları için bir final bölümü yapılacağı söyleniyor. Umarım doğrudur. Karakterlerimizi son bir kere de olsa görmek güzel olur. Diliyorum ki ileriki zamanlarda bu tarz diziler varlığını göstermeye devam eder.

follow_vitruvianman.gif

Sort:  

Güzel incelemen için teşekkürler ama en heyecanlı yerinde bitti dediğin için hiç başlamıyacağım galiba :) başladığımda bırakamıyorum çünkü

En azından final bölümü çıkana kadar başlamamanı tavsiye ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64799.61
ETH 3102.94
USDT 1.00
SBD 3.83