Unutamadığım hep kulaklarımda çınlayanlar... Anı kitap ve sözleri...steemCreated with Sketch.

in #tr6 years ago (edited)

20 yaşımdaydım onu bulduğumda. Üniversite finalleri zamanı bir kitapçıda gözüme çarptı ve bir iki sayfasını okudum ve alıyorum dedim. Sınavlar olmasına rağmen bir haftada bitirmiştim. Evde de okumuyorum evin yakınında küçük bir çay bahçesine gidip gidip saatlerce oturup bu kitabı okudum. Pek çok kişiyi içine çektiği gibi beni de aldı götürdü bu kitap. 

Üniversite hocamızla kitabın yazarı arasında platonik bir aşk vardı. Odasına gitmiştim bir gün bir baktım kocaman Elif Şafak fotoğrafı. Hocam bu ne dedim? Sevgilim dedi. :) Ya kadın evli dedim! İşte en büyük hatası o dedi beni tanımadan evlenmiş dedi.!!! Gülüştük... Değişik biriydi. Çılgın bir adam olduğunu hepimiz biliyorduk...

Kitabı ilk çıktığında alıp okuyanlar bilir gündem olmuştu. Pek çok ünlü kitap hakkında yorumlar yapmış neredeyse bir ay konuşulmuştu. Okumayanlar mutlaka okumalı. Elif Şafak evrenselliğe inanan düşündüren postmodern bir yazar. Kitap okumayı seviyorsanız okumadıysanız büyük eksiklik diyorum. Kitabı okuduktan sonra bir şeyler ben de karaladım. Onu daha sonra buradan paylaşacağım. Bugün kitapta bulunan bazılarını ezberlediğim hala kulaklarımda çınlayan o derin cümleleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Sevgiyle kalın... 

"Aşk gibiydi okumak da….Neden, nasıl müptelası olduğunu, bilen zaten gayet iyi bilirdi, bilmeyene de anlatamazdın bir türlü…"

"Aşkın hiçbir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur; başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır, merkezinde; ya da dışındasındır, hasretinde… "

"Her hakiki aşk hikayesi umulmadık dönüşümlere yol açar. Aşk, bir milat demektir. Şayet “aşktan önce” ve “aşktansonra” aynı insan olarak kalmışsak, yeterince sevmemişiz demektir. Birini seviyorsan onun için yapabileceğin en anlamlı şey değişmektir." 

 "Aşk diye bir şey yaşıyorum. Ne tek taraflı demeye dilim var, ne de karşılıklı olduğuna ispatım… 

"Haddini aşmamak, kalp kırmamaktır edep. Dedikodudan, haksızlıktan ve ithamdan uzak durmaktır edep. Eyvallah kelimesi üzerine kafa yormaktır. Bilmediğin konuda susmak, bildiğin konuda ahkâm kesmemektir edep. İnsan ayrımı yapmamaktır. Aşırılığa gitmemektir."

"Bir yere varmasa da olurdu. İster göz açıp kapayana kadar geçsindi zamanı, ister kuşun gölgesi gibi elle tutulmaz olsundu. Aşktı aradığı. "

 "… bir kitaba burnunu gömerek herkesi ve her şeyi unutmanın, unutabilmenin verdiği hazzı hiçbir şeyden alamayacaktı. Aşk gibiydi okumak da"

"Halbuki yola çıktıkları andan itibaren iki adam yakınlaşmış,dertleşmiş,dost olmuştu.insan bir başka insanı yolculuklarda tanıyordu demek.Aynı yolun yolcusu olduğunda… "

"Aşkı aramadan evvel, düşün bir, ya benden nasıl bir aşık olur? İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur. "

"Nedendir açılıvermemiz birden bire hiç tanımadığımız bir insana? Nedendir dile getirmemiz daha evvel kimselere söylemediklerimizi, başkasına değil de, tek ona? Kalbimizi gümüş tepsi içinde ikram edercesine bir yabancıya göstermemize sebep nedir? "

"Her insan huzur verir. Kimileri gelince kimileri gidince..."

"Ama ben hayata başlamadım ki. Tek yaptığım, ölmeden evvel ölmek!  "

"Bedenlerimiz şekle sokmak için ne kadar çok uğraş veriyoruz. Halbuki beyinlerimiz düşüncelerimizi ve algılarımızı geliştirmek için çabalamamz ne kadar az..."

 “Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur diye, endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?” 

https://twitter.com/turkauthor

http://www.elifsafak.com.tr/kitaplar/8

http://hepguzelsozler.com/elif-safak-ask-sozleri/

English reviwe: https://forumajmera.wordpress.com/2011/10/03/book-review-of-the-forty-rules-of-love/

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59214.59
ETH 2524.82
USDT 1.00
SBD 2.48