Kuru Ciltler İçin Hangi Fondöten Kullanılmalı?

in #tr6 years ago


Source

Herkes farklı bir cilt tipine sahiptir ve herkes kendi cilt tipine göre bakım yapmalıdır. Bu cilt tipleri arasında en çok bakım yapılması gerekenlerden birisi de kuru cilttir. Kolay tahriş olurlar, pul puk görünüme sahiptirler, yaz ve sıcak aylarında ciltlerde kızarıklık ve gerilmeler olur.

Cilt Temizliği ve Nemlendirme


Kuru cilde sahip kadınlar, makyaj yaptığı zaman ister istemez pul pul görünüm elde ederler. Pürüzsüz bir görünüm elde etmek makyaj uygularken cilt zemini temiz ve kalıntısız olması gerekiyor. Bu görünümden kurtulmak için derinlemesine temizlik ve nemlendirmeleri gerekiyor. Temizlik için mutlaka Peeling yapmanız gerekiyor. Peeling içeriğindekiler sayesinde gözenekleri temizler ve pürüzsüzleştirir. Peeling ciltte bulunan tüm ölü tabakayı alır bu yüzden mümkün olduğunca peeling uygulamaya özen gösterin. Kalıp sabunlar kullanmaktan kaçının! Bunlar cildinizi iyice kurutup gerecektir!

Peeling işleminin ardından cildinizi iyice nemlendirmeniz gerekiyor. Eğer kuru cilde sahipseniz hayatınızın her anında nemlendirici kullanmanız şart. Biliyorsunuz kuru ciltler yaşlanmaya en müsait cilt tipidir. Bu yüzden elinizden geldiğince cildinizi nemlendiricilerle nemli tutmaya özen gösterin. Nem maskeleri kullanabilirsiniz.

Fondöten Seçimi




Source

Cildimize temizlik ve nemlendirme yaptıktan sonra cildimiz makyaja hazır hale gelmiş oluyor. Fondöten seçerken dikkat etmeniz gerekenler ise ; çok yoğun kapatıcı özelliği bulunan fondötenler ve mat yapıda olan fondötenlerden mutlaka uzak durmalısınız. Bu tip fondötenler siz kuru ciltlilere asla uygun değildir. Kuru ciltlilerin ihtiyacı olan ve kullanması gerekenler ise; likit(sıvı)formda, nemlendiricili özellikli, aydınlatıcı etkiye sahip saten bitişli fondötenler kullanmaları gerekiyor.

Bende kuru cilt kategorisine fazlası ile giriyorum. Bu sebepten kuru cilt konusunda fazlasıyla bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum. Gelin sizlere kendi tecrübelerimle beraber hangi fondötenleri seçmeliyiz onlara bakalım. Benim kesin kurallarımdan bir tanesi de, fondöten öncesi makyaj bazı ya da nemlendirici krem kullanmam. Cildimiz bu şekilde makyaja hazır hale getiriyorum. Sizlerde cildinizi makyaja bu şekilde hazırlarsanız daha pürüzsüz bir görünüm elde edersiniz.

Mac - Face and Body




Source

Mac'in Face and Body fondötenini uzun bir süre severek kullanmıştım. Yüz ve tüm vücudunuzda kullanabildiğiniz bu fondöten kuru ciltler için idealdir. Tek olumsuz yönü, ince yapıya sahip olduğundan fazla kapatıcılığa sahip olmaması. Eğer cildinizde leke yoksa tek kat incecik sürebilirsiniz. Yüzünüz de kapatmak istediğiniz yerler varsa bir kat sürdükten sonra ikinci katı uygulamanız yeterli olacaktır. Eğer buda yeterli gelmezse kapatmak istediğiniz bölgeye ufak kapatıcılardan sürebilirsiniz. Bu fondöten kuru cildinize canlılık katacak doğal bir görünüm kazandıracaktır.

Mac Studio Waterweight SPF 30




Source

Studio Waterweight su bazlı, saten bitişli bir fondötendir. Cildimizin duyduğu nemi ve kapatıcılığı yeteri kadar karşılıyor diyebilirim. İçerdiği spf 30 sayesinde güneşe karşı koruma sağlıyor. Ben bu fondötenle bir küsüp bir barıştım desem daha doğru. Bazen işte tamam tam benim için yapılmış diyorum ama bazen de sevemiyorum. Bazen çizgilerime dolma yapıyor. Sanırım bu sorun sürme tekniğimden kaynaklanıyor. Çünkü çizgilere dolma sürekli değil ara ara rastladığım bir sorun oldu. Emin olamadığım için buraya eklerken de kararsız kaldım ama çoğunlukla kullanıp sevdiğim için ekledim. Kim bilir belki sizler benden daha çok seversiniz.

Rimmel London Lasting Finish



 

Source

Rimmel markası uygun fiyatlarıyla ve kaliteli ürünleriyle severek kullandığım bir markadır. Bu fondöteni de bir süre deneyimleyip memnun kalmıştım. Şu an bu markanın elimde wake me up fondöteni bulunuyor. Uygun fiyatlı ürünler arıyorsanız eğer bu markaya göz atmayı unutmayın! Bu fondöten her ne kadar kuru ciltler için olsa da fondötenin kapatıcılığının yoğunluğundan kullanırken dikkatli olmanız gerekiyor. Bunun için yüzünüze uygularken ıslak sünger kullanmanız daha iyi sonuç almanızı sağlayacak. Güzel özelliklerinden bir kaçı ise içeriğinde güneş koruyucu içermesi, serum barındırmsı ve pompalı şişede olması.

L’Oreal Paris True Match Luminous Makeup Fondöten




Source

Mat bitişli fondötenler her ne kadar kuru ciltler için iyi denmese de bu fondöten bu tabuyu yıkıyor. Cildi kurutmayan mat bitişe sahip bu fondöten, kapatıcılığının yanı sıra cildinizin canlı görünmesini çok iyi bir şekilde sağlıyor. Cilde pürüzsüz ve mat bir görünüm veriyor. Eğer kapatıcılık arıyorsanız bu fondöten tam size göre diyebilirim.

BOURJOIS HEALTHY MIX SERUM


 



 

Source

Boyner mağazalarından kolaylıkla bulabileceğiniz bu fondöten kuru ciltler için biçilmiş kaftan. Sürdüğünüz zaman yüzünüz de hiç yokmuş gibi bir izlenim veriyor. Kuru cildinizi nemlendirip, cildinizle kolay uyum sağlayabiliyor. Yarı mat bitişli, 12 saat kalıcı ve güzel kokuya sahip. Pompalı şişede oluşu bize kullanım açısından oldukça kolaylık sağlıyor. Güzel bir sonuç almak istiyorsanız eğer parmaklarınızla uygulamanız gerekir. Ben blogger/youtuber Görkem Karman sayesinde tanışmıştım bu ürünle.

Rimmel London Wake Me Up Fondoten



Source

Yaz aylarına yaklaşırken düzenli olarak aldığım bu fondöteni çok seviyorum. İlk çıktığı zaman isminden ve kapak renginden dolayımı bilmiyorum ama bana güzel enerjiler vermişti. İçerisinde Anti-Fatigue(yorgun görünümü önleyen) cilde sağlıklı ışıltı veren, güneş koruma faktörü içeriyor. Gerçekten dediklerini de yapıyor. Yüzünüz de ki yorgun görünümü alıyor, sağlıklı ve güzel ışıltı veriyor ve cildinizi güneşten koruyor. Verdiği ışıltı öyle simle verilen ışıltılardan değil, aksine daha doğal bir ışıltı veriyor. Cildimi hiç kurutmadığı için size de öneriyorum. Bu fondötenin kapatıcısı da var henüz kullanma fırsatı bulamadım ama ondan da memnun kalacağımı düşünüyorum. Yaz aylarında kullanmak için bir fondöten arıyor ve henüz bulamıyorsanız bu markayı denemenizde fayda var.

Benim deneyimleyip tecrübe edindiğim fondötenler bunlardı. Daha bir çok markaya ait kuru ciltlere özel fondöten olsa da, onları kendim deneyimleme fırsatı bulamadığım için burada sizlerle paylaşamadım. Kendi yüzümde kullandıklarımı paylaşmak bana daha uygun geldi. Umarım keyifle okumuşsunuzdur.

 

Sevgiler,

 




Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2018/06/22/kuru-ciltler-icin-hangi-fondoten-kullanilmali/

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 23 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Harika olmuş canım.
Ben de loreal true mach ten çok memnun kaldım pürüzsüz doğal bir görünüm veriyor. Temizleyip nemlendirdikten sonra kullanıyorum mükemmmel

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58861.70
ETH 2499.51
USDT 1.00
SBD 2.48